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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Michele Esmanech
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아티스트
Michele Esmanech
-
인원
게임 소개
디스토피아: 어드벤처 데크 게임에서 한 명에서 네 명의 플레이어가 살인을 해결하기 위해 일하는 디스토피아 경찰국(DPD) 요원의 역할을 맡는다.
그들은 디스토피아 시를 수색하기 위해 협력할 것입니다. 그가 도망치기 전에 먼저 용의자를 모함할 증거를 찾고 범인을 잡습니다.
1인용 게임의 게임플레이: 첫째, 플레이어는 각각 특정한 능력과 특성을 가진 1명의 에이전트를 선택한 다음, 자신의 조사를 시작할 위치를 선택합니다.
그런 다음 플레이어는 조우(AI-Roids라 불리는 사람과 로봇), 장소와 단서가 혼합된 조사 덱을 형성하게 된다.
12개의 장소가 있으며, 각 장소는 안전, 중립 또는 위험입니다. 안전한 장소에서는 친근하거나 무해한 경향이 있는 반면, 위험한 장소에서는 공격적이고 플레이어의 부담이 될 수 있다. 각 조우 카드는 세 가지 유형의 행동을 보여주며, 플레이어는 자신이 만난 장소에 따라 이를 적용한다.
플레이어는 만남을 처리하기 위해 액션 포인트를 사용합니다. 만약 액션 포인트가 없다면, 결국 시간을 소비하게 되고, 범인을 잡기 위한 시간/일/턴이 한정되어 있는 결과를 겪게 된다.
플레이어는 용의자를 모함하기 위해 단서와 증거를 얻으며 수사대를 통과해야 한다.
플레이어가 얼마나 빠르게 또는 느리게 조사해야 하는지, 자신의 액션 포인트를 추적하고, 자신이 조사하는 위치를 알고, 시간, 액션 포인트 및 리스크를 관리하는 것은 플레이어의 몫입니다.
플레이어가 충분한 증거를 확보하면(증거 단계에서) 살인범이 숨어있거나 범인을 찾을 수 있는 장소의 수를 제한하는 더 많은 증거를 얻기 위해 초기에(그러나 그를 수색할 장소가 더 많다) 계속 수사하기로 결정한다.
디스토피아노: 어드벤처 데크 게임은 디스토피아노 3부작 중 두 번째 게임으로, 디스토피아노: 범인 수색과 곧 마무리될 예정이다. 디스토피아: 오르락내리락.
그들은 디스토피아 시를 수색하기 위해 협력할 것입니다. 그가 도망치기 전에 먼저 용의자를 모함할 증거를 찾고 범인을 잡습니다.
1인용 게임의 게임플레이: 첫째, 플레이어는 각각 특정한 능력과 특성을 가진 1명의 에이전트를 선택한 다음, 자신의 조사를 시작할 위치를 선택합니다.
그런 다음 플레이어는 조우(AI-Roids라 불리는 사람과 로봇), 장소와 단서가 혼합된 조사 덱을 형성하게 된다.
12개의 장소가 있으며, 각 장소는 안전, 중립 또는 위험입니다. 안전한 장소에서는 친근하거나 무해한 경향이 있는 반면, 위험한 장소에서는 공격적이고 플레이어의 부담이 될 수 있다. 각 조우 카드는 세 가지 유형의 행동을 보여주며, 플레이어는 자신이 만난 장소에 따라 이를 적용한다.
플레이어는 만남을 처리하기 위해 액션 포인트를 사용합니다. 만약 액션 포인트가 없다면, 결국 시간을 소비하게 되고, 범인을 잡기 위한 시간/일/턴이 한정되어 있는 결과를 겪게 된다.
플레이어는 용의자를 모함하기 위해 단서와 증거를 얻으며 수사대를 통과해야 한다.
플레이어가 얼마나 빠르게 또는 느리게 조사해야 하는지, 자신의 액션 포인트를 추적하고, 자신이 조사하는 위치를 알고, 시간, 액션 포인트 및 리스크를 관리하는 것은 플레이어의 몫입니다.
플레이어가 충분한 증거를 확보하면(증거 단계에서) 살인범이 숨어있거나 범인을 찾을 수 있는 장소의 수를 제한하는 더 많은 증거를 얻기 위해 초기에(그러나 그를 수색할 장소가 더 많다) 계속 수사하기로 결정한다.
디스토피아노: 어드벤처 데크 게임은 디스토피아노 3부작 중 두 번째 게임으로, 디스토피아노: 범인 수색과 곧 마무리될 예정이다. 디스토피아: 오르락내리락.
In Dystopian: the adventure deck game, one to four player assume the roles of Agents of the Dystopian Police Department (DPD) who are working to solve a murder.
They will work together, to search the city of Dystopia, among it's many different locations, first, looking for evidence to frame a suspect, then catching the criminal, before he escapes.
GAMEPLAY for a 1 player game: first thing, the player will choose 1 agent, each with a specific ability, and characteristic, then he'll choose a location, from where to begin his investigation.
Then, the player will form the investigation deck, which is composed of a mix of encounters (people and robots -called AI-Roids- that he will talk to, interrogate or "simply" attack that will help him with the investigation, or will hinder it), locations and clues.
There 12 locations, and each location can either be safe, neutral or dangerous. In safe locations, encounters will tend to be friendly, or harmless, while in dangerous locations, encounters will be aggressive and will be a liability to the player. Each encounter card shows three type of behaviors, and the player applies the one, associated to the location he was met.
To deal with an encounter, the player will use action points. If the player has no action points, he will suffer the consequences, which will involve, eventually, spending time, and the player only has a limited amount of time/days/turns, to catch the culprit.
The player will have to go through the investigation deck, gaining clues and evidence, to frame the suspect, that will make the player understand where the criminal is hiding.
It's up to the player to determine how fast or slow he should investigate, keeping track of his action points, knowing where he's investigating, and managing his time, action points and the risks.
Once the player has gained enough evidence (in the evidence phase) he will decide wether to keep investigating, to gain more evidence which will limit the number of locations the murderer will try to hide in, or start looking for the criminal, early on (but with more places to search him, into).
Dystopian: the adventure deck game is the second installment in the dystopian trilogy, with Dystopian: the manhunt, and the soon to be finalized: Dystopian: raise and fall.
They will work together, to search the city of Dystopia, among it's many different locations, first, looking for evidence to frame a suspect, then catching the criminal, before he escapes.
GAMEPLAY for a 1 player game: first thing, the player will choose 1 agent, each with a specific ability, and characteristic, then he'll choose a location, from where to begin his investigation.
Then, the player will form the investigation deck, which is composed of a mix of encounters (people and robots -called AI-Roids- that he will talk to, interrogate or "simply" attack that will help him with the investigation, or will hinder it), locations and clues.
There 12 locations, and each location can either be safe, neutral or dangerous. In safe locations, encounters will tend to be friendly, or harmless, while in dangerous locations, encounters will be aggressive and will be a liability to the player. Each encounter card shows three type of behaviors, and the player applies the one, associated to the location he was met.
To deal with an encounter, the player will use action points. If the player has no action points, he will suffer the consequences, which will involve, eventually, spending time, and the player only has a limited amount of time/days/turns, to catch the culprit.
The player will have to go through the investigation deck, gaining clues and evidence, to frame the suspect, that will make the player understand where the criminal is hiding.
It's up to the player to determine how fast or slow he should investigate, keeping track of his action points, knowing where he's investigating, and managing his time, action points and the risks.
Once the player has gained enough evidence (in the evidence phase) he will decide wether to keep investigating, to gain more evidence which will limit the number of locations the murderer will try to hide in, or start looking for the criminal, early on (but with more places to search him, into).
Dystopian: the adventure deck game is the second installment in the dystopian trilogy, with Dystopian: the manhunt, and the soon to be finalized: Dystopian: raise and fall.
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