-
BGG랭킹
BGG전체 : 126
ABSTRACTS : 5
FAMILYGAMES : 20 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.60 / 5
-
디자이너
Uwe Rosenberg
-
아티스트
atelier198, Carrie Cantwell, Klemens Franz, Maya Hanisch, Rex Lee, Jolanta Lendzioszek, Cecilia Mok, Gru Tsow
-
인원
게임 소개
패치워크에서는 두 명의 플레이어가 개인 9x9 게임 보드에 가장 심미적이고 점수가 높은 패치워크 퀼트를 만들기 위해 경쟁한다. 놀이를 시작하려면 모든 패치를 무작위로 원을 그리며 배치하고 2-1 패치의 시계 방향으로 바로 마커를 배치합니다. 각 플레이어는 5개의 버튼 &mdash(게임의 통화/포인트 —)을 사용하고, 한 명이 선발 선수로 선택됩니다.
차례에 따라 플레이어는 스풀의 시계방향으로 서 있는 세 개의 패치 중 하나를 구매하거나 패스한다. 패치를 구입하려면 패치에 표시된 버튼에서 비용을 지불하고 스풀을 패치의 원형 위치로 이동한 다음 게임 보드에 패치를 추가한 다음 패치에 표시된 시간과 동일한 여러 공간의 시간 트랙에서 시간 토큰을 앞당깁니다. 다른 패치가 겹치지 않는 보드의 어느 곳에든 패치를 자유롭게 배치할 수 있지만, 가능한 한 서로 단단히 고정하고 싶을 것입니다. 시간 토큰이 다른 플레이어의 시간 토큰보다 뒤지거나 위에 있으면 다른 차례를 선택하며, 그렇지 않으면 상대가 이동합니다. 패치를 구입하는 대신 통과를 선택할 수 있습니다. 이렇게 하려면 시간 토큰을 상대방의 시간 토큰 바로 앞에 있는 공간으로 이동한 다음 이동한 각 공간에 대해 은행에서 버튼을 하나씩 가져갑니다.
버튼 비용 및 시간 비용 외에도 각 패치에는 0-3개의 버튼이 있으며, 타임 트랙의 버튼을 지나 시간 토큰을 이동하면 개인 게임 보드에 표시된 버튼의 수를 합한 "버튼 수입":이렇게 많은 버튼을 은행에서 가져옵니다.
더욱, 타임 트랙은 그것에 5개의 1x1 패치를 묘사하고, 설정하는 동안 5개의 실제 1x1 패치를 이러한 공간에 배치한다. 타임 트랙에서 패치를 처음 통과한 사람은 이 패치를 주장하고 즉시 게임 보드에 게시합니다.또한 게임 보드에 7x7 정사각형을 완전히 채운 첫 번째 플레이어는 게임이 끝날 때 7점 상당의 보너스 타일을 얻게 됩니다. (물론 모든 게임에서 이러한 일은 발생하지 않습니다.)
플레이어가 타임 트랙의 중앙 사각형으로 시간 토큰을 이동하는 동작을 취할 때 은행에서 최종 버튼 수입 하나를 가져갑니다. 두 선수가 모두 중앙에 서면 경기가 끝나고 득점이 이뤄진다. 각 플레이어는 자신의 게임 보드에서 버튼당 1점을 획득하고 빈 칸마다 2점을 잃는다. 점수는 음수일 수 있다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
차례에 따라 플레이어는 스풀의 시계방향으로 서 있는 세 개의 패치 중 하나를 구매하거나 패스한다. 패치를 구입하려면 패치에 표시된 버튼에서 비용을 지불하고 스풀을 패치의 원형 위치로 이동한 다음 게임 보드에 패치를 추가한 다음 패치에 표시된 시간과 동일한 여러 공간의 시간 트랙에서 시간 토큰을 앞당깁니다. 다른 패치가 겹치지 않는 보드의 어느 곳에든 패치를 자유롭게 배치할 수 있지만, 가능한 한 서로 단단히 고정하고 싶을 것입니다. 시간 토큰이 다른 플레이어의 시간 토큰보다 뒤지거나 위에 있으면 다른 차례를 선택하며, 그렇지 않으면 상대가 이동합니다. 패치를 구입하는 대신 통과를 선택할 수 있습니다. 이렇게 하려면 시간 토큰을 상대방의 시간 토큰 바로 앞에 있는 공간으로 이동한 다음 이동한 각 공간에 대해 은행에서 버튼을 하나씩 가져갑니다.
버튼 비용 및 시간 비용 외에도 각 패치에는 0-3개의 버튼이 있으며, 타임 트랙의 버튼을 지나 시간 토큰을 이동하면 개인 게임 보드에 표시된 버튼의 수를 합한 "버튼 수입":이렇게 많은 버튼을 은행에서 가져옵니다.
더욱, 타임 트랙은 그것에 5개의 1x1 패치를 묘사하고, 설정하는 동안 5개의 실제 1x1 패치를 이러한 공간에 배치한다. 타임 트랙에서 패치를 처음 통과한 사람은 이 패치를 주장하고 즉시 게임 보드에 게시합니다.또한 게임 보드에 7x7 정사각형을 완전히 채운 첫 번째 플레이어는 게임이 끝날 때 7점 상당의 보너스 타일을 얻게 됩니다. (물론 모든 게임에서 이러한 일은 발생하지 않습니다.)
플레이어가 타임 트랙의 중앙 사각형으로 시간 토큰을 이동하는 동작을 취할 때 은행에서 최종 버튼 수입 하나를 가져갑니다. 두 선수가 모두 중앙에 서면 경기가 끝나고 득점이 이뤄진다. 각 플레이어는 자신의 게임 보드에서 버튼당 1점을 획득하고 빈 칸마다 2점을 잃는다. 점수는 음수일 수 있다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
In Patchwork, two players compete to build the most aesthetic (and high-scoring) patchwork quilt on a personal 9x9 game board. To start play, lay out all of the patches at random in a circle and place a marker directly clockwise of the 2-1 patch. Each player takes five buttons — the currency/points in the game — and someone is chosen as the start player.
On a turn, a player either purchases one of the three patches standing clockwise of the spool or passes. To purchase a patch, you pay the cost in buttons shown on the patch, move the spool to that patch's location in the circle, add the patch to your game board, then advance your time token on the time track a number of spaces equal to the time shown on the patch. You're free to place the patch anywhere on your board that doesn't overlap other patches, but you probably want to fit things together as tightly as possible. If your time token is behind or on top of the other player's time token, then you take another turn; otherwise the opponent now goes. Instead of purchasing a patch, you can choose to pass; to do this, you move your time token to the space immediately in front of the opponent's time token, then take one button from the bank for each space you moved.
In addition to a button cost and time cost, each patch also features 0-3 buttons, and when you move your time token past a button on the time track, you earn "button income": sum the number of buttons depicted on your personal game board, then take this many buttons from the bank.
What's more, the time track depicts five 1x1 patches on it, and during set-up you place five actual 1x1 patches on these spaces. Whoever first passes a patch on the time track claims this patch and immediately places it on his game board.
Additionally, the first player to completely fill in a 7x7 square on his game board earns a bonus tile worth 7 extra points at the end of the game. (Of course, this doesn't happen in every game.)
When a player takes an action that moves his time token to the central square of the time track, he takes one final button income from the bank. Once both players are in the center, the game ends and scoring takes place. Each player scores one point per button in his possession, then loses two points for each empty square on his game board. Scores can be negative. The player with the most points wins.
On a turn, a player either purchases one of the three patches standing clockwise of the spool or passes. To purchase a patch, you pay the cost in buttons shown on the patch, move the spool to that patch's location in the circle, add the patch to your game board, then advance your time token on the time track a number of spaces equal to the time shown on the patch. You're free to place the patch anywhere on your board that doesn't overlap other patches, but you probably want to fit things together as tightly as possible. If your time token is behind or on top of the other player's time token, then you take another turn; otherwise the opponent now goes. Instead of purchasing a patch, you can choose to pass; to do this, you move your time token to the space immediately in front of the opponent's time token, then take one button from the bank for each space you moved.
In addition to a button cost and time cost, each patch also features 0-3 buttons, and when you move your time token past a button on the time track, you earn "button income": sum the number of buttons depicted on your personal game board, then take this many buttons from the bank.
What's more, the time track depicts five 1x1 patches on it, and during set-up you place five actual 1x1 patches on these spaces. Whoever first passes a patch on the time track claims this patch and immediately places it on his game board.
Additionally, the first player to completely fill in a 7x7 square on his game board earns a bonus tile worth 7 extra points at the end of the game. (Of course, this doesn't happen in every game.)
When a player takes an action that moves his time token to the central square of the time track, he takes one final button income from the bank. Once both players are in the center, the game ends and scoring takes place. Each player scores one point per button in his possession, then loses two points for each empty square on his game board. Scores can be negative. The player with the most points wins.
자유게시판 관련 글
View All >-
- Lv.22 서쪽
-
2022-03-08 14:17:28
정보가 완전히 공개되어있기 때문에 전략이 아주 중요하다.
서로의 실력이 비슷하다면 2인플 갓겜 -
- Lv.3 월든
-
2022-03-08 17:43:21
상대방의 그림을 보면서 짤라먹는 재미가 있음. 그렇죠 이 겜은 상대방 빡치라고 하는 거죠. -
- Lv.14 frdcat
-
2022-03-09 03:07:40
2인 갓갓겜 -
- Lv.17 짜짜
-
2022-03-13 00:50:00
가볍고 쉽고 재미있다. 명작 보드게임 -
- Lv.22 포피어리
-
2022-03-16 22:10:21
내 퀼팅판 하나하나 채우는 테트리스 같은 느낌. 너무 길지도 짧지도 않아 짝꿍한테 잠깐 놀아달라 하기 좋은 게임 ㅎㅎ
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
365
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
414
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
354
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
313
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
591
-
2024-11-13
-
Lv.18