-
BGG랭킹
BGG전체 : 13501
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Martin Schlegel
-
아티스트
Klemens Franz, Andrea Kattnig
-
인원
게임 소개
수도에서의 흥분: 쇼군 도쿠가와 이에야스는 도전적으로 다카마쓰의 한을 임명하기를 원한다. 경쟁하는 다이묘들은 그들의 사무라이에게 몇 가지 간단한 규칙을 따르도록 지시하고 그들이 다른 다이묘들의 사무라이를 그들의 목적에 사용할 수 있다는 것을 빠르게 알게 된다. 예상치 못한 서프라이즈를 동반한 흥미진진한 경쟁이 펼쳐집니다.
타카마쓰(Takamatsu)는 갈등과 협력의 게임으로, 플레이어들은 자신의 방에 사무라이를 배치하려고 한다. 궁전은 두 개의 원형 통로로 이루어져 있는데, 한 지점에서 합쳐졌다가 다시 분리된다. 게임 시작 시 5~7개의 사무라이가 두 개의 색상으로 구분되며, 점수 카드 &mdash, 일부 얼굴 아래 &mdash가 보드 옆에 배치된다.
차례에 따라 사무라이 중 적어도 한 명이 있는 방을 선택한 다음 이 공간에 있는 사무라이의 수를 시계 방향으로 이동시킵니다. 만약 그 방에는 단지 한 사무라이가 있는 경우 한 공간, 만일 그것이 2이 있는 경우 둘 다 두 공간거나 하나만 단일 공간 &mdash고 잡을 수 있지만 대항 사무라이 같이라면, 당신은 둘 다 정확히 두 공간으로 이동해야 해 이동할 수 있습니다. 한 방에 사무라이가 세 명 이상 있을 경우, 적어도 한 명은 남겨두어야 한다. 사무라이가 같은 색깔의 방에서 동작을 끝내면, 사무라이의 다이묘는 한 번에 여러 번 태울 수 있는 가장 높은 점수 카드를 수집한다. 각 열린 채점 카드가 수집될 때마다 플레이어는 즉시 자신의 채점 마커 —를 조정하여 트랙으로 돌아갈 수 있으므로 때때로 다른 사무라이를 집으로 데려오는 대신 자신의 패드로 에스코트할 수 있습니다.
한 선수가 20점에 도달하면, 선수들은 라운드를 마친 후 숨겨진 득점 카드가 있다면 집계한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다! (2명의 플레이어로 각 다이묘는 두 가지 색상의 사무라이를 제어하며 가능한 경우 상대 사무라이를 이동시켜야 합니다.) 한 탑이 20점 문턱에 도달한 후, 참가자들은 승자를 결정하기 위해 두 개의 점수를 합산한다.)
타카마쓰(Takamatsu)는 갈등과 협력의 게임으로, 플레이어들은 자신의 방에 사무라이를 배치하려고 한다. 궁전은 두 개의 원형 통로로 이루어져 있는데, 한 지점에서 합쳐졌다가 다시 분리된다. 게임 시작 시 5~7개의 사무라이가 두 개의 색상으로 구분되며, 점수 카드 &mdash, 일부 얼굴 아래 &mdash가 보드 옆에 배치된다.
차례에 따라 사무라이 중 적어도 한 명이 있는 방을 선택한 다음 이 공간에 있는 사무라이의 수를 시계 방향으로 이동시킵니다. 만약 그 방에는 단지 한 사무라이가 있는 경우 한 공간, 만일 그것이 2이 있는 경우 둘 다 두 공간거나 하나만 단일 공간 &mdash고 잡을 수 있지만 대항 사무라이 같이라면, 당신은 둘 다 정확히 두 공간으로 이동해야 해 이동할 수 있습니다. 한 방에 사무라이가 세 명 이상 있을 경우, 적어도 한 명은 남겨두어야 한다. 사무라이가 같은 색깔의 방에서 동작을 끝내면, 사무라이의 다이묘는 한 번에 여러 번 태울 수 있는 가장 높은 점수 카드를 수집한다. 각 열린 채점 카드가 수집될 때마다 플레이어는 즉시 자신의 채점 마커 —를 조정하여 트랙으로 돌아갈 수 있으므로 때때로 다른 사무라이를 집으로 데려오는 대신 자신의 패드로 에스코트할 수 있습니다.
한 선수가 20점에 도달하면, 선수들은 라운드를 마친 후 숨겨진 득점 카드가 있다면 집계한다. 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다! (2명의 플레이어로 각 다이묘는 두 가지 색상의 사무라이를 제어하며 가능한 경우 상대 사무라이를 이동시켜야 합니다.) 한 탑이 20점 문턱에 도달한 후, 참가자들은 승자를 결정하기 위해 두 개의 점수를 합산한다.)
Excitement in the capital: Shogun Tokugawa Ieyasu wants to assign the Han of Takamatsu in a challenge. The competing Daimyos direct their Samurai through the palace following some simple rules and quickly see that they can use the Samurai of the other Daimyos for their purposes. An exciting interwoven competition - with unexpected surpises.
Takamatsu is a game of conflict and cooperation, with players trying to place (or not place!) their samurai in their own rooms. The palace consists of two circular paths that merge at one point, then separate once again. Players have 5-7 samurai that are split between two color-coded rooms at the start of the game, and a row of scoring cards — some face-down — are laid out next to the board.
On a turn, you choose a room that contains at least one of your samurai, then you move some number of samurai in this room clockwise from this space. If the room contains only one samurai, you can move it one space; if it contains two, you can move both two spaces or only one a single space — but if an opposing samurai is with you, then you must move both exactly two spaces. When a room has three or more samurai, he must leave at least one behind (while still needing to bring at least one opposing samurai along, if any). When a samurai ends movement in a room of the same color, that samurai's daimyo collects the topmost scoring card, with multiple scorings being possible on a turn. For each open scoring card collected, the player immediately adjusts his scoring marker — which could move you back on the track, so sometimes you want to escort another samurai to his pad instead of bringing him to your place.
When one player reaches twenty points, players finish the round, then tally their hidden scoring cards, if any. The player with the most points wins! (With two players, each daimyo controls two colors of samurai and must move an opposing samurai when possible. After one pagoda reaches the twenty point threshold, the players sum their two scores to determine a winner.)
Takamatsu is a game of conflict and cooperation, with players trying to place (or not place!) their samurai in their own rooms. The palace consists of two circular paths that merge at one point, then separate once again. Players have 5-7 samurai that are split between two color-coded rooms at the start of the game, and a row of scoring cards — some face-down — are laid out next to the board.
On a turn, you choose a room that contains at least one of your samurai, then you move some number of samurai in this room clockwise from this space. If the room contains only one samurai, you can move it one space; if it contains two, you can move both two spaces or only one a single space — but if an opposing samurai is with you, then you must move both exactly two spaces. When a room has three or more samurai, he must leave at least one behind (while still needing to bring at least one opposing samurai along, if any). When a samurai ends movement in a room of the same color, that samurai's daimyo collects the topmost scoring card, with multiple scorings being possible on a turn. For each open scoring card collected, the player immediately adjusts his scoring marker — which could move you back on the track, so sometimes you want to escort another samurai to his pad instead of bringing him to your place.
When one player reaches twenty points, players finish the round, then tally their hidden scoring cards, if any. The player with the most points wins! (With two players, each daimyo controls two colors of samurai and must move an opposing samurai when possible. After one pagoda reaches the twenty point threshold, the players sum their two scores to determine a winner.)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
451
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
327
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
598
-
2024-11-13
-
Lv.18