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BGG랭킹
BGG전체 : 1245
THEMATIC : 226
PARTYGAMES : 47 -
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인원
4-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.48 / 5
-
디자이너
Dominique Bodin
-
아티스트
Edgar P. Jacobs
-
인원
게임 소개
위트니스 시리즈는 1940년대 작가이자 예술가인 에드거 P. 제이콥스에 의해 시작된 벨기에 만화 시리즈인 블레이크와 모티머의 세계를 배경으로 한다. 4명의 플레이어가 엄격히 플레이할 수 있는 이 게임에서 여러분은 각각 4명의 캐릭터 중 한 명을 대표하며, 여러분의 목표는 서로 정보를 공유함으로써 미스터리나 범죄를 해결하는 것입니다. 하지만 여러분은 정보를 공유하는 방법에 매우 제한적입니다.
위트니스에는 여러분이 풀어야 할 64가지 사례가 포함되어 있으며, 각 사건은 누군가가 읽어주거나 그룹에 보여주는 설명 장면이나 이미지 또는 둘 다로 시작됩니다. 그런 다음 각 플레이어는 자신의 캐릭터에게만 제공되는 정보를 찾기 위해 개인 사례집을 찾습니다. 플레이어들은 누가 먼저 정보를 공유하고 어느 방향으로 정보를 나눌지 무작위로 결정한다. 예를 들어, 플레이어 A는 플레이어 B에게 정보를 속삭이고, 플레이어 C는 플레이어 D와 대화한다. 다음으로, B는 C와 자신의 정보와 A의 정보를 공유하고, D는 A와 이야기합니다.
가장 비효율적인 범죄 해결 시스템을 두 번 더 진행한 후, 플레이어들은 추가 정보나 다른 시각 정보를 제공할 수 있는 사건의 결론을 읽은 후, 사건에 대한 3개의 질문에 개별적으로 답하고, 그룹이 0에서 12까지의 최종 점수에 대해 각 정답당 1점을 획득합니다.
위트니스에는 여러분이 풀어야 할 64가지 사례가 포함되어 있으며, 각 사건은 누군가가 읽어주거나 그룹에 보여주는 설명 장면이나 이미지 또는 둘 다로 시작됩니다. 그런 다음 각 플레이어는 자신의 캐릭터에게만 제공되는 정보를 찾기 위해 개인 사례집을 찾습니다. 플레이어들은 누가 먼저 정보를 공유하고 어느 방향으로 정보를 나눌지 무작위로 결정한다. 예를 들어, 플레이어 A는 플레이어 B에게 정보를 속삭이고, 플레이어 C는 플레이어 D와 대화한다. 다음으로, B는 C와 자신의 정보와 A의 정보를 공유하고, D는 A와 이야기합니다.
가장 비효율적인 범죄 해결 시스템을 두 번 더 진행한 후, 플레이어들은 추가 정보나 다른 시각 정보를 제공할 수 있는 사건의 결론을 읽은 후, 사건에 대한 3개의 질문에 개별적으로 답하고, 그룹이 0에서 12까지의 최종 점수에 대해 각 정답당 1점을 획득합니다.
Witness is set in the world of Blake and Mortimer, a Belgian comic series started in the 1940s by writer/artist Edgar P. Jacobs. In the game, which is playable strictly by four players, you each represent one of four characters and your goal is to solve mysteries or crimes by sharing information with one another — but you are quite restricted in how you can share information!
Witness includes 64 cases for you to solve, and each case starts with an explanatory scene or image or both that someone reads or shows to the group. Each player then looks in his personal casebook to find information available only to his character. Players randomly decide who shares information first and in which direction, e.g., player A might whisper information to player B while player C talks to player D. Next, B will share both his information and A's information to C while D talks to A.
After two more rounds of the most inefficient crime-solving system ever created, players read the conclusion of the case, which might offer additional information or another visual, then they each individually answer three questions about the case, with the group scoring one point for each correct answer for a final score ranging from 0 to 12.
Witness includes 64 cases for you to solve, and each case starts with an explanatory scene or image or both that someone reads or shows to the group. Each player then looks in his personal casebook to find information available only to his character. Players randomly decide who shares information first and in which direction, e.g., player A might whisper information to player B while player C talks to player D. Next, B will share both his information and A's information to C while D talks to A.
After two more rounds of the most inefficient crime-solving system ever created, players read the conclusion of the case, which might offer additional information or another visual, then they each individually answer three questions about the case, with the group scoring one point for each correct answer for a final score ranging from 0 to 12.
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