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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Fred Schmidt
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아티스트
-
인원
게임 소개
Time Lock에서 플레이어들은 아이템을 수집하고 역사의 현재 상태를 변경하는 다양한 평행 시간대를 이동하는 용감한 시간 여행자의 역할을 맡는다.
시간 여행자는 미래로 여행할 수 있는 충분한 플럭스 에너지를 가지고 특정 시대에 도달하기를 기대할 수 있지만, 현재의 연대표가 바뀌었고 그 시대는 더 늦은 시간이 되어서야 비로소 생겨난다는 것을 알게 된다.
한 선수가 한 차례에 3가지 동작을 합니다. 각 동작에 대해 플레이어는 다음을 수행할 수 있다.
1. 시간 이동(이동된 공간당 1개의 플럭스 에너지가 소요되며, 이것이 순서의 첫 번째 동작이어야 함)
2. (한 번) 플레이어의 현재 시대의 공통 아이템을 선택합니다.
3. (한 번) 플레이어의 현재 시대의 아티팩트를 찾으십시오. 5월 "Get There First" 이전 시간에 시도한 경우 이미 발견된 아티팩트입니다. 실패해도 플레이어는 공통 아이템을 가져갈 수 있습니다.
4. 다음 피벗 지점을 강화하여 타임라인을 고정합니다. 피벗 지점까지 +/-1당 10개의 플럭스 에너지가 소모됩니다.
5. 다음 피벗 지점에 일시적으로 영향을 미치며, 피벗 지점에 +/-1 당 5개의 에너지가 소모됩니다. 단일 작업에 대해 여러 번 수행할 수 있습니다.
6. 항목 삭제(자유 조치)
항목을 가져와서 놓으면 항목이 발생하는 위치에 따라 타임라인의 다음 피벗 지점에 영향을 미칠 수 있습니다. 플레이어의 캐릭터는 역사의 특정 영역에 대한 전문성을 가지고 있으므로, 해당 시대의 타임라인을 변경하는 것을 더 잘 제어할 수 있다.
타임 트래블러의 목표는 자신의 목표에 맞춰 아이템을 수집하고 역사의 흐름을 바꾸는 것뿐만 아니라 타임락 구축에 필요한 유물을 조립하고 타임라인을 고정하고 게임을 끝내는 것이다.
시간 여행자는 미래로 여행할 수 있는 충분한 플럭스 에너지를 가지고 특정 시대에 도달하기를 기대할 수 있지만, 현재의 연대표가 바뀌었고 그 시대는 더 늦은 시간이 되어서야 비로소 생겨난다는 것을 알게 된다.
한 선수가 한 차례에 3가지 동작을 합니다. 각 동작에 대해 플레이어는 다음을 수행할 수 있다.
1. 시간 이동(이동된 공간당 1개의 플럭스 에너지가 소요되며, 이것이 순서의 첫 번째 동작이어야 함)
2. (한 번) 플레이어의 현재 시대의 공통 아이템을 선택합니다.
3. (한 번) 플레이어의 현재 시대의 아티팩트를 찾으십시오. 5월 "Get There First" 이전 시간에 시도한 경우 이미 발견된 아티팩트입니다. 실패해도 플레이어는 공통 아이템을 가져갈 수 있습니다.
4. 다음 피벗 지점을 강화하여 타임라인을 고정합니다. 피벗 지점까지 +/-1당 10개의 플럭스 에너지가 소모됩니다.
5. 다음 피벗 지점에 일시적으로 영향을 미치며, 피벗 지점에 +/-1 당 5개의 에너지가 소모됩니다. 단일 작업에 대해 여러 번 수행할 수 있습니다.
6. 항목 삭제(자유 조치)
항목을 가져와서 놓으면 항목이 발생하는 위치에 따라 타임라인의 다음 피벗 지점에 영향을 미칠 수 있습니다. 플레이어의 캐릭터는 역사의 특정 영역에 대한 전문성을 가지고 있으므로, 해당 시대의 타임라인을 변경하는 것을 더 잘 제어할 수 있다.
타임 트래블러의 목표는 자신의 목표에 맞춰 아이템을 수집하고 역사의 흐름을 바꾸는 것뿐만 아니라 타임락 구축에 필요한 유물을 조립하고 타임라인을 고정하고 게임을 끝내는 것이다.
In Time Lock players assume the roles of intrepid time travelers moving through different parallel timelines collecting items and altering the current state of history.
A time traveler might expect to have enough flux energy to travel into the future and reach a particular era only to find that the current timeline had changed and now that era doesn't come into being until a later time.
A player has 3 actions per turn. For each action a player may:
1. Move through time (costs 1 flux energy per space moved and must be the first action in the turn)
2. (once) Take a common item from the player's current era.
3. (once) Attempt to find the artifact from the player's current era. May "Get There First" an already found artifact if attempting in an earlier time. If failed the player may still take a common item.
4. Fortify the next pivot point to secure the timeline, costs 10 flux energy per +/-1 to the pivot point.
5. Temporarily effect the next pivot point, costs 5 energy per +/-1 to the pivot point. May be done multiple times for a single action.
6. Drop an item (free action)
Taking and dropping items could effect the next pivot point in the timeline, depending on where they occur. A player's character also has expertise in particular area's of history, so may be able to better control altering that era's timeline.
A time traveler's objective is to collect items and to change the course of history to meet his goals, as well as assemble the artifacts necessary to construct the Time Lock, fixing the timeline in place and ending the game.
A time traveler might expect to have enough flux energy to travel into the future and reach a particular era only to find that the current timeline had changed and now that era doesn't come into being until a later time.
A player has 3 actions per turn. For each action a player may:
1. Move through time (costs 1 flux energy per space moved and must be the first action in the turn)
2. (once) Take a common item from the player's current era.
3. (once) Attempt to find the artifact from the player's current era. May "Get There First" an already found artifact if attempting in an earlier time. If failed the player may still take a common item.
4. Fortify the next pivot point to secure the timeline, costs 10 flux energy per +/-1 to the pivot point.
5. Temporarily effect the next pivot point, costs 5 energy per +/-1 to the pivot point. May be done multiple times for a single action.
6. Drop an item (free action)
Taking and dropping items could effect the next pivot point in the timeline, depending on where they occur. A player's character also has expertise in particular area's of history, so may be able to better control altering that era's timeline.
A time traveler's objective is to collect items and to change the course of history to meet his goals, as well as assemble the artifacts necessary to construct the Time Lock, fixing the timeline in place and ending the game.
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