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BGG랭킹
BGG전체 : 15825
WARGAMES : 2939
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Joe Youst
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인원
게임 소개
《식초 조의 전쟁: CBI》 (중국-버마-인도 작전전구)는 제2차 세계 대전 당시 말레이시아, 미얀마, 인도차이나, 말라야, 버마, 인도차이나, 그리고 인도와 중국의 인접 지역. 그 전투에서 일본군은 말라야를 맹렬히 공격하여 전략적 영국 기지인 싱가포르를 점령하고 버마를 정복했다. 이후 일본-동맹의 인디언 국경 투쟁, 친위대 배치, 임팔 전역 중 일본군의 최종 장악이 있었고, 연합군의 반격은 전장에서 승리를 거두었다.
CBI는 단순한 게임으로, 4년 캠페인을 16턴 이내에 완료할 수 있다. 그러나 여기에는 육상과 공중전, 특수작전, 물류상 고려사항 등 모든 중요한 작전이 포함된다. 이 게임은 두 명의 플레이어가 있습니다: 연합군과 일본군. 선수들은 자신의 차례대로 자신의 부대로 작전을 수행한다. 이 게임의 목적은 전략적 위치를 점령하고 적 부대를 파괴하는 것이다.
게임 규모: 각각의 지도 육각은 60킬로미터와 같다. 각 턴은 3개월간의 운영 기간을 나타냅니다. 각 공습은 한 개 또는 두 개의 영국 날개, 미국 단체 또는 일본 공군 연대를 대표한다.
이 게임은 세 가지 시나리오를 포함한다. 시나리오 1, "싱가포르는 1941 - 1945 (16회전) 캠페인 게임이다. 시나리오 2는 동남아시아에서의 일본의 마지막 공세를 다루고 있다.임팔&인용어;. 시나리오 3은 "라는 제목의 짧은 시나리오이다.제국의 멸망은 1942년부터 1942년까지 전쟁의 처음 몇 차례만을 다루고 있다. 또한 다음과 같은 두 가지 시나리오 변형이 있다.지퍼 작전" 및 "역사적 철수".
CBI는 단순한 게임으로, 4년 캠페인을 16턴 이내에 완료할 수 있다. 그러나 여기에는 육상과 공중전, 특수작전, 물류상 고려사항 등 모든 중요한 작전이 포함된다. 이 게임은 두 명의 플레이어가 있습니다: 연합군과 일본군. 선수들은 자신의 차례대로 자신의 부대로 작전을 수행한다. 이 게임의 목적은 전략적 위치를 점령하고 적 부대를 파괴하는 것이다.
게임 규모: 각각의 지도 육각은 60킬로미터와 같다. 각 턴은 3개월간의 운영 기간을 나타냅니다. 각 공습은 한 개 또는 두 개의 영국 날개, 미국 단체 또는 일본 공군 연대를 대표한다.
이 게임은 세 가지 시나리오를 포함한다. 시나리오 1, "싱가포르는 1941 - 1945 (16회전) 캠페인 게임이다. 시나리오 2는 동남아시아에서의 일본의 마지막 공세를 다루고 있다.임팔&인용어;. 시나리오 3은 "라는 제목의 짧은 시나리오이다.제국의 멸망은 1942년부터 1942년까지 전쟁의 처음 몇 차례만을 다루고 있다. 또한 다음과 같은 두 가지 시나리오 변형이 있다.지퍼 작전" 및 "역사적 철수".
Vinegar Joe's War: CBI (China-Burma-India Theater of Operations) is a wargame of the World War II campaign in Southeast Asia: Malaya, Burma, Indochina and adjoining areas of India and China. In that campaign the Japanese overran Malaya, captured the strategic British base of Singapore and conquered Burma. Later campaigns saw the Japanese-Allied struggle for the Indian Frontier, the deployment of the Chindits, and the final Japanese grasp during the Imphal campaign, followed by the Allied counter-attack that won victory in the theater.
CBI is intended to be a simple game: it allows for the completion of the entire four year campaign within 16 turns. It includes all critical operations, however: land and air warfare, special operations and logistical considerations. The game has two players: the Allied and the Japanese. Players conduct operations with their units in their own turns. The objective of the game is to capture strategic locales and destroy enemy units.
Game scale: Each map hex equals 60 kilometers. Each turn represents three months of operations. Each airstrike represents one or two British wings, US groups or Japanese air regiments.
The game includes three scenarios. Scenario 1, "Singapore to Calcutta" is the campaign game, 1941 - 1945 (16 turns). Scenario 2 covers the last Japanese offensive in Southeast Asia: "Imphal". Scenario 3 is a short scenario entitled "Fall of an Empire" and covers only the first few turns of the war, through the 1942-III turn. In addition there are two scenario variants, "Operation Zipper" and "Historic Withdrawals".
CBI is intended to be a simple game: it allows for the completion of the entire four year campaign within 16 turns. It includes all critical operations, however: land and air warfare, special operations and logistical considerations. The game has two players: the Allied and the Japanese. Players conduct operations with their units in their own turns. The objective of the game is to capture strategic locales and destroy enemy units.
Game scale: Each map hex equals 60 kilometers. Each turn represents three months of operations. Each airstrike represents one or two British wings, US groups or Japanese air regiments.
The game includes three scenarios. Scenario 1, "Singapore to Calcutta" is the campaign game, 1941 - 1945 (16 turns). Scenario 2 covers the last Japanese offensive in Southeast Asia: "Imphal". Scenario 3 is a short scenario entitled "Fall of an Empire" and covers only the first few turns of the war, through the 1942-III turn. In addition there are two scenario variants, "Operation Zipper" and "Historic Withdrawals".
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