-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임의 전체 이름은 "이다.호겐노란: 호겐간넨 (1156), 호겐교란: 호겐 1156년)". 이 두진시는 1156년 헤이안쿄(오늘날의 교토)에서 후지와라 가문의 귀족들이 덴노 천황의 자리를 놓고 다투는 전투를 그린 것이다.
전투를 둘러싼 복잡한 정치망에 깊이 빠지지 않고, 덴노 고시라카와는 그의 이복형 스토쿠(은퇴한 덴노)와 계속되는 후계 싸움에 연루되었다. 스토쿠는 몇 년 전에 아버지 도바에 의해 다른 아들(고노에)을 위해 강제로 쫓겨났고, 고노에가 죽자, 스토쿠는 이것을 덴노로 즉위시킬 기회로 보았다. 하지만 도바는 자신의 아들 고시라카와를 세우겠다고 고집했다. 도바가 죽자, 스토쿠는 그의 죽음을 이용하여 지지자들과 함께 고시라카와를 왕좌에서 몰아내기 위한 음모를 꾸몄다. 마치 이것이 이미 충분히 지저분하게 들리지 않는 것처럼, 고시라카와와 스토쿠는 둘 다 당대의 3대 가문인 후지와라, 다이라, 미나모토 사이에서 지지자들이 있었다. 후지와라노 다다미치, 다이라노 기요모리, 미나모토노 요시토모가 고시라카와를 지지했다. 후지와라노 요리나가, 다이라노 다다마사, 미나모토노 다메요시 등이 스토쿠를 지지하였다.
역사적으로 전투는 주로 7월 28일부터 29일까지 벌어졌다. 미나모토노 다메토모(스토쿠의 지지자)는 야습을 제안했으나, 후지와라노 요리나가에게 현명치 못하게 거절당했다. 대신 미나모토노 요시토모와 다이라노 기요모리는 스토쿠의 궁전에서 야습을 감행했다. 서쪽 문 위에 그들의 초기 공격으로 Minamoto의 놀라운 양궁 기량에 의하여 좌절했을지라도가 없Tametomo, 요시토모와 Kiyomori은 단순히 모든 게 지저분하전투 것을 속여넘기궁전집은 공격, 다른 게이트로 이사했어요. 스토쿠는 유배되었고 그의 동맹자 대부분은 전투에서 죽거나 처형되었다. 이긴 쪽에서는 포상이 주어졌지만 미나모토 가문에 의해 불균등한 분배로 비쳐진 것은 3년 후 또 다른 분쟁(헤이지노란)으로 이어졌다.
호겐노란은 후속작인 헤이지노란과 게임 시스템을 공유한다. 호겐 원년 7월 10일부터 13일(1156년 7월 28일~31일, 1일 2회전, 야간 2회전)까지 11턴으로 진행된다. 여러 파벌의 세력들은 개별 지도자들과 함께 부대의 힘과 지도자 능력으로 평가받는다. 크롬 규칙은 당시의 선호되는 전술, 주로 적을 격퇴하기 위해 불을 사용하는 것에 중점을 둔다. 야간 공격에도 특별한 규칙이 있어 미나모토노 다메토모의 전략이 스토쿠에 승리를 가져다줬을지 확인할 수 있다. 승리는 유닛 손실과 황제/은퇴한 황제의 소유에 의해 결정된다. 카운터 넘버도 적고 게임 시스템도 깔끔하고 잘 짜여져 있으며, 호겐 모노가타리(1200년 전후로 쓰여진 군기모노 전쟁설화)에 기록돼 있어 전투를 시뮬레이션하는 능력이 뛰어나다.
전투를 둘러싼 복잡한 정치망에 깊이 빠지지 않고, 덴노 고시라카와는 그의 이복형 스토쿠(은퇴한 덴노)와 계속되는 후계 싸움에 연루되었다. 스토쿠는 몇 년 전에 아버지 도바에 의해 다른 아들(고노에)을 위해 강제로 쫓겨났고, 고노에가 죽자, 스토쿠는 이것을 덴노로 즉위시킬 기회로 보았다. 하지만 도바는 자신의 아들 고시라카와를 세우겠다고 고집했다. 도바가 죽자, 스토쿠는 그의 죽음을 이용하여 지지자들과 함께 고시라카와를 왕좌에서 몰아내기 위한 음모를 꾸몄다. 마치 이것이 이미 충분히 지저분하게 들리지 않는 것처럼, 고시라카와와 스토쿠는 둘 다 당대의 3대 가문인 후지와라, 다이라, 미나모토 사이에서 지지자들이 있었다. 후지와라노 다다미치, 다이라노 기요모리, 미나모토노 요시토모가 고시라카와를 지지했다. 후지와라노 요리나가, 다이라노 다다마사, 미나모토노 다메요시 등이 스토쿠를 지지하였다.
역사적으로 전투는 주로 7월 28일부터 29일까지 벌어졌다. 미나모토노 다메토모(스토쿠의 지지자)는 야습을 제안했으나, 후지와라노 요리나가에게 현명치 못하게 거절당했다. 대신 미나모토노 요시토모와 다이라노 기요모리는 스토쿠의 궁전에서 야습을 감행했다. 서쪽 문 위에 그들의 초기 공격으로 Minamoto의 놀라운 양궁 기량에 의하여 좌절했을지라도가 없Tametomo, 요시토모와 Kiyomori은 단순히 모든 게 지저분하전투 것을 속여넘기궁전집은 공격, 다른 게이트로 이사했어요. 스토쿠는 유배되었고 그의 동맹자 대부분은 전투에서 죽거나 처형되었다. 이긴 쪽에서는 포상이 주어졌지만 미나모토 가문에 의해 불균등한 분배로 비쳐진 것은 3년 후 또 다른 분쟁(헤이지노란)으로 이어졌다.
호겐노란은 후속작인 헤이지노란과 게임 시스템을 공유한다. 호겐 원년 7월 10일부터 13일(1156년 7월 28일~31일, 1일 2회전, 야간 2회전)까지 11턴으로 진행된다. 여러 파벌의 세력들은 개별 지도자들과 함께 부대의 힘과 지도자 능력으로 평가받는다. 크롬 규칙은 당시의 선호되는 전술, 주로 적을 격퇴하기 위해 불을 사용하는 것에 중점을 둔다. 야간 공격에도 특별한 규칙이 있어 미나모토노 다메토모의 전략이 스토쿠에 승리를 가져다줬을지 확인할 수 있다. 승리는 유닛 손실과 황제/은퇴한 황제의 소유에 의해 결정된다. 카운터 넘버도 적고 게임 시스템도 깔끔하고 잘 짜여져 있으며, 호겐 모노가타리(1200년 전후로 쓰여진 군기모노 전쟁설화)에 기록돼 있어 전투를 시뮬레이션하는 능력이 뛰어나다.
The game's full name is "Hogen No Ran: Hogen Gannen (1156) (保元の乱:保元元年 (1156), Hogen Disturbance: First Year Of Hogen 1156)". This doujinshi (self-published work) is a simulation of the 1156 battle in Heiankyo (modern day Kyoto), Japan, between feuding factions of the Fujiwara family of kuge (nobles) fighting over who would hold the position of Tenno (Emperor).
Without getting too deeply into the complex web of politics surrounding the battle, the sitting Tenno Go-Shirakawa was involved in an ongoing succession battle with his half-brother Sutoku (the retired Tenno). Sutoku had been forced out by his father Toba years earlier in favor of another son (Konoe), and when Konoe died, Sutoku saw this as his chance to install his own son as Tenno. However, Toba insisted on installing another of his sons, Go-Shirakawa. When Toba eventually died, Sutoku took advantage of his death to plot with supporters to force Go-Shirakawa from the throne. As if this doesn't sound messy enough already, Go-Shirakawa and Sutoku both had supporters among the three major families of the day-the Fujiwara, Taira, and Minamoto. Supporting Go-Shirakawa was Fujiwara no Tadamichi, Taira no Kiyomori, and Minamoto no Yoshitomo. Supporting Sutoku was Fujiwara no Yorinaga, Taira no Tadamasa, and Minamoto no Tameyoshi.
Historically the fighting took place mainly on July 28-29. Minamoto no Tametomo (a Sutoku supporter) suggested a night attack, but was unwisely overruled by Fujiwara no Yorinaga. Instead, the next evening, Minamoto no Yoshitomo and Taira no Kiyomori led a night attack of their own on Sutoku's palace. Despite being frustrated in their initial attacks on the west gate by the incredible archery prowess of Minamoto no Tametomo, Yoshitomo and Kiyomori simply broke off the attack, moved to other gates, and torched the palace, circumventing that whole messy combat thing. Sutoku was exiled and most of his allies were killed in battle or executed. On the winning side, rewards were handed out, but what was seen as an uneven distribution by the Minamoto resulted in another conflict (the Heiji no Ran) three years later.
Hogen No Ran shares its game system with its follow-up, Heiji No Ran. The game runs for 11 turns, taking the action from the tenth day of the seventh month in the first year of Hogen to the 13th day (July 28-31, 1156, two turns per day with a night turn). Forces of the various factions are individual leaders with associated clansmen, rated for both troop strength and leader ability. Chrome rules put an emphasis on the favored tactics of the day, mainly the use of fire to flush out the enemy. There are also special rules for night attacks, allowing players to see if Minamoto no Tametomo's strategy would have brought victory to Sutoku. Victory is determined by unit losses and possession of the Emperor/retired Emperor. Counter numbers are low, the game system is clean and well thought out, and it does an excellent job of simulating the battle as it was recorded in the Hogen Monogatari (a gunkimono-'war tale'-written around the year 1200).
Without getting too deeply into the complex web of politics surrounding the battle, the sitting Tenno Go-Shirakawa was involved in an ongoing succession battle with his half-brother Sutoku (the retired Tenno). Sutoku had been forced out by his father Toba years earlier in favor of another son (Konoe), and when Konoe died, Sutoku saw this as his chance to install his own son as Tenno. However, Toba insisted on installing another of his sons, Go-Shirakawa. When Toba eventually died, Sutoku took advantage of his death to plot with supporters to force Go-Shirakawa from the throne. As if this doesn't sound messy enough already, Go-Shirakawa and Sutoku both had supporters among the three major families of the day-the Fujiwara, Taira, and Minamoto. Supporting Go-Shirakawa was Fujiwara no Tadamichi, Taira no Kiyomori, and Minamoto no Yoshitomo. Supporting Sutoku was Fujiwara no Yorinaga, Taira no Tadamasa, and Minamoto no Tameyoshi.
Historically the fighting took place mainly on July 28-29. Minamoto no Tametomo (a Sutoku supporter) suggested a night attack, but was unwisely overruled by Fujiwara no Yorinaga. Instead, the next evening, Minamoto no Yoshitomo and Taira no Kiyomori led a night attack of their own on Sutoku's palace. Despite being frustrated in their initial attacks on the west gate by the incredible archery prowess of Minamoto no Tametomo, Yoshitomo and Kiyomori simply broke off the attack, moved to other gates, and torched the palace, circumventing that whole messy combat thing. Sutoku was exiled and most of his allies were killed in battle or executed. On the winning side, rewards were handed out, but what was seen as an uneven distribution by the Minamoto resulted in another conflict (the Heiji no Ran) three years later.
Hogen No Ran shares its game system with its follow-up, Heiji No Ran. The game runs for 11 turns, taking the action from the tenth day of the seventh month in the first year of Hogen to the 13th day (July 28-31, 1156, two turns per day with a night turn). Forces of the various factions are individual leaders with associated clansmen, rated for both troop strength and leader ability. Chrome rules put an emphasis on the favored tactics of the day, mainly the use of fire to flush out the enemy. There are also special rules for night attacks, allowing players to see if Minamoto no Tametomo's strategy would have brought victory to Sutoku. Victory is determined by unit losses and possession of the Emperor/retired Emperor. Counter numbers are low, the game system is clean and well thought out, and it does an excellent job of simulating the battle as it was recorded in the Hogen Monogatari (a gunkimono-'war tale'-written around the year 1200).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
476
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
338
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18