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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Kyle Bromley, Christopher Hassebrook, Tap Pribbenow
-
아티스트
-
인원
게임 소개
성장: 유기농 건축게임은 2~4명의 플레이어가 나무의 지속적인 성장을 지도하고 주변에 꽃을 피워 승부를 겨루는 입체 건축 게임이다. 이 게임은 더 어린 아이들에게 이상적인 배우기 쉬운 규칙 집합이 특징이며, 더 노련한 플레이어들에게 깊은 수준의 전략적 뉘앙스를 제공한다. 그 핵심 메커니즘은 계절, 꽃, 그리고 심지어 벌레까지 완비된 실제 나무의 삶을 가볍게 시뮬레이션하도록 설계되었습니다! 플레이어들은 그들이 선택한 방식으로 보드나 나무를 기를 수 있는 능력이 주어지며, 그 결과 매번 독특하고 흥미로운 플레이 경험을 하게 된다. 게임의 길이는 완전히 조절 가능하며 20분에서 60분 사이로 설정될 수 있다.
각각의 선수들은 꽃 색깔로 표현된다. 이 게임의 목표는 계절 —가 다 떨어지기 전에 당신이 선택한 색깔의 가장 포인트 가치가 있는 꽃을 피우는 것입니다. 이렇게 하려면 다음 차례에 완전한 꽃으로 피어나는 꽃봉오리를 놓거나, 나무의 성장을 돕기 위해 잎을 놓거나, 꽃을 공격하거나 보호하기 위해 딱정벌레를 사용하는 세 가지 간단한 작업 중 하나를 수행합니다. 꽃은 잎에만 연결될 수 있고, 잎은 사슬을 형성하기 위해 서로 연결될 수 있기 때문에, 각각의 꽃들이 가장 가까운 가지에서 얼마나 많은 잎을 얻느냐에 따라 점들이 결정됩니다. 이 게임은 또한 메뚜기 떼, 벌의 수분, 그리고 나무 썩음을 포함하여 나무의 성장에 매우 유익하거나 해로울 수 있는 몇 가지 독특한 계절별 행사들을 특징으로 합니다!
Grow: 유기농 빌딩 게임은 Tap Pribbenow, Chris Hassebrook, 그리고 Kyle Bromley가 식물 생태학을 통합하는 재미있는 방법을 제공하면서 전통적인 조각과 테이블 상판 게임을 혼합하는 아이디어에 의해 만들어졌습니다.
각각의 선수들은 꽃 색깔로 표현된다. 이 게임의 목표는 계절 —가 다 떨어지기 전에 당신이 선택한 색깔의 가장 포인트 가치가 있는 꽃을 피우는 것입니다. 이렇게 하려면 다음 차례에 완전한 꽃으로 피어나는 꽃봉오리를 놓거나, 나무의 성장을 돕기 위해 잎을 놓거나, 꽃을 공격하거나 보호하기 위해 딱정벌레를 사용하는 세 가지 간단한 작업 중 하나를 수행합니다. 꽃은 잎에만 연결될 수 있고, 잎은 사슬을 형성하기 위해 서로 연결될 수 있기 때문에, 각각의 꽃들이 가장 가까운 가지에서 얼마나 많은 잎을 얻느냐에 따라 점들이 결정됩니다. 이 게임은 또한 메뚜기 떼, 벌의 수분, 그리고 나무 썩음을 포함하여 나무의 성장에 매우 유익하거나 해로울 수 있는 몇 가지 독특한 계절별 행사들을 특징으로 합니다!
Grow: 유기농 빌딩 게임은 Tap Pribbenow, Chris Hassebrook, 그리고 Kyle Bromley가 식물 생태학을 통합하는 재미있는 방법을 제공하면서 전통적인 조각과 테이블 상판 게임을 혼합하는 아이디어에 의해 만들어졌습니다.
Grow: The Organic Building Game is a three-dimensional building game in which 2-4 players guide the constant growth of a tree and compete by blossoming flowers around it. The game features a simple-to-learn set of rules, ideal for younger children, while offering a deep level of strategic nuance for more seasoned players. The core mechanisms have been designed to lightly simulate the life of an actual tree, complete with seasons, flowering, and even bugs! Players are given the ability to grow the board, or tree, in any way they choose – resulting in a unique and interesting play experience every time. The game's length is completely adjustable and can be set up to last anywhere between 20-60 minutes.
Each player is represented by a flower color. The goal of the game is to have the most point-worthy flowers of your chosen color before the seasons — represented by stacks of leaves — run out. To do this, you perform one of three simple actions: place a bud which will blossom into a complete flower the next turn, place a leaf to help guide the tree's growth, or use a beetle to attack or protect flowers. Since flowers can connect only to leaves, and leaves can connect together to form chains, points are determined by how many leaves each flower is from the nearest branch. The game also features several unique, seasonal events that can be very beneficial or harmful to the tree's growth including locusts swarm, bee pollination, and wood rot!
Grow: The Organic Building Game was created by Tap Pribbenow, Chris Hassebrook and Kyle Bromley on the idea of blending traditional sculpture with tabletop gaming, while providing a fun way of incorporating plant ecology.
Each player is represented by a flower color. The goal of the game is to have the most point-worthy flowers of your chosen color before the seasons — represented by stacks of leaves — run out. To do this, you perform one of three simple actions: place a bud which will blossom into a complete flower the next turn, place a leaf to help guide the tree's growth, or use a beetle to attack or protect flowers. Since flowers can connect only to leaves, and leaves can connect together to form chains, points are determined by how many leaves each flower is from the nearest branch. The game also features several unique, seasonal events that can be very beneficial or harmful to the tree's growth including locusts swarm, bee pollination, and wood rot!
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