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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
7-21 명
BGG추천: 7-21 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
7+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
인티고에서 플레이어들은 해적선의 해적이다. 선원의 절반은 선장에게 충성하지만 나머지 절반은 선장을 죽이고 배를 장악하려는 음모를 꾸미고 있다. 누가 이 투쟁에서 승리할 것인가?
게임 시작 시 각 플레이어에게 카드가 지급됩니다. 이 카드에는 고유한 역할과 팀 표시(빨간색 또는 파란색)가 있습니다. 많은 역할들이 어떤 특별한 힘을 가지고 있다. 선수들은 자신의 롤카드를 다른 사람들에게 보여주지 않는다. 단 한 명의 선수만이 즉시 자신의 역할을 밝힐 것이다: 주장 역할을 가진 선수이며, 블루 팀에 속한 선수다.
그들이 레드 팀의 모든 선수들을 죽이는 데 성공하면 블루 팀이 승리합니다. 레드 팀은 캡틴을 죽이면 승리합니다. 다만 보디가드 역할을 맡은 블루플레이어가 살아 있는 한 주장도 레드플레이어에게 살해당할 수 없다.
게임은 늑대인간처럼 밤과 낮의 단계로 진행된다. 첫날 밤, 함장과 경호원은 서로를 알게 될 것입니다. 또한, 레드 팀의 선수들은 서로를 알게 될 것이지만, 부분적으로만: 레드 팀의 한 선수가 팀의 리더입니다. 이 플레이어는 눈을 뜨고("깨어나고") 다른 빨간색 플레이어들과 하나씩 눈을 마주칠 것입니다. 이것은 레드 팀장이 모든 레드 선수들이 누구인지 알고 있지만, 다른 레드 팀 선수들은 레드 팀장만 알고 다른 팀 동료들은 알 수 없다는 것을 의미한다.
게임에서 플레이어들은 밤에 활동적으로 되는 역할(보통 레드 플레이어) 선수들은 또한 매일 마지막에 보통 한 명의 선수가 "walk the Plank"에 지명되기 때문에 (따라서 제거될 것이다.) 그 선장은 결코 선장으로 지명될 수 없다. 밤과 낮에 특별한 액션을 수행할 수 있는 다양한 플레이어 역할이 있습니다. 이러한 행동에는 다른 플레이어에 대해 더 많이 알아내거나, 그들을 죽이거나, 보호하는 것이 포함된다.
이 게임이 늑대인간과 다른 점은 대부분의 야간 동작은 플레이어가 실제로 게임을 하는 플레이어를 터치해야 한다는 것이다. 이는 플레이어로부터 멀리 떨어진 플레이어를 죽이는 것을 더 어렵게 만들 뿐만 아니라 (밤사이 눈을 감고 있는) 다른 플레이어들에게서 어떤 종류의 소음이나 움직임이 느껴질 가능성을 증가시킨다. 이것은 차례로 낮에 다른 선수들이 레드 팀에 있다고 비난할 수 있는 '증거'를 제공하고, 따라서 '플랭크 걸기' 좋은 후보이다!
인티고는 늑대인간(예: 승리를 위해 싸우는 두 팀, 낮/밤 단계, 특별한 힘을 가진 숨겨진 역할), BANG!(숨겨진 역할, 모든 플레이어에게 오직 한 역할만 알려짐)과 게임 메커니즘을 공유한다.
게임은 언어에 따라 다릅니다: 카드의 텍스트는 네덜란드어로 되어 있으며, 현재는 네덜란드 규칙 집합만 사용할 수 있습니다.
게임 시작 시 각 플레이어에게 카드가 지급됩니다. 이 카드에는 고유한 역할과 팀 표시(빨간색 또는 파란색)가 있습니다. 많은 역할들이 어떤 특별한 힘을 가지고 있다. 선수들은 자신의 롤카드를 다른 사람들에게 보여주지 않는다. 단 한 명의 선수만이 즉시 자신의 역할을 밝힐 것이다: 주장 역할을 가진 선수이며, 블루 팀에 속한 선수다.
그들이 레드 팀의 모든 선수들을 죽이는 데 성공하면 블루 팀이 승리합니다. 레드 팀은 캡틴을 죽이면 승리합니다. 다만 보디가드 역할을 맡은 블루플레이어가 살아 있는 한 주장도 레드플레이어에게 살해당할 수 없다.
게임은 늑대인간처럼 밤과 낮의 단계로 진행된다. 첫날 밤, 함장과 경호원은 서로를 알게 될 것입니다. 또한, 레드 팀의 선수들은 서로를 알게 될 것이지만, 부분적으로만: 레드 팀의 한 선수가 팀의 리더입니다. 이 플레이어는 눈을 뜨고("깨어나고") 다른 빨간색 플레이어들과 하나씩 눈을 마주칠 것입니다. 이것은 레드 팀장이 모든 레드 선수들이 누구인지 알고 있지만, 다른 레드 팀 선수들은 레드 팀장만 알고 다른 팀 동료들은 알 수 없다는 것을 의미한다.
게임에서 플레이어들은 밤에 활동적으로 되는 역할(보통 레드 플레이어) 선수들은 또한 매일 마지막에 보통 한 명의 선수가 "walk the Plank"에 지명되기 때문에 (따라서 제거될 것이다.) 그 선장은 결코 선장으로 지명될 수 없다. 밤과 낮에 특별한 액션을 수행할 수 있는 다양한 플레이어 역할이 있습니다. 이러한 행동에는 다른 플레이어에 대해 더 많이 알아내거나, 그들을 죽이거나, 보호하는 것이 포함된다.
이 게임이 늑대인간과 다른 점은 대부분의 야간 동작은 플레이어가 실제로 게임을 하는 플레이어를 터치해야 한다는 것이다. 이는 플레이어로부터 멀리 떨어진 플레이어를 죽이는 것을 더 어렵게 만들 뿐만 아니라 (밤사이 눈을 감고 있는) 다른 플레이어들에게서 어떤 종류의 소음이나 움직임이 느껴질 가능성을 증가시킨다. 이것은 차례로 낮에 다른 선수들이 레드 팀에 있다고 비난할 수 있는 '증거'를 제공하고, 따라서 '플랭크 걸기' 좋은 후보이다!
인티고는 늑대인간(예: 승리를 위해 싸우는 두 팀, 낮/밤 단계, 특별한 힘을 가진 숨겨진 역할), BANG!(숨겨진 역할, 모든 플레이어에게 오직 한 역할만 알려짐)과 게임 메커니즘을 공유한다.
게임은 언어에 따라 다릅니다: 카드의 텍스트는 네덜란드어로 되어 있으며, 현재는 네덜란드 규칙 집합만 사용할 수 있습니다.
In Intrigo the players are pirates on a pirate ship. Half of the ship's crew is loyal to the captain, but the other half is plotting to kill the captain and take control of the ship. Who will come out of this struggle victoriously?
At the start of the game each player will receive a card. On this card is a unique role and a team indication (either red or blue). Many of the roles have some sort of special power. Players do not show their role card to others. Only one player will reveal his role immediately: this is the player which has the captain role (and who is on the blue team).
The blue team wins if they succeed in killing all of the players in the red team. The red team wins if they succeed in killing the captain. However, as long as the blue player with the bodyguard role is alive, the captain cannot be killed by red players.
The game plays in night and day phases, just like in Werewolf. In the first night, the captain and bodyguard will get to know each other. Also, the players on the red team will get to know each other, but only partially: one player on the red team is the team leader. This player will open his eyes ("wake up") and will make eye contact with other red players one-by-one. This means that the red team leader knows who all of the red players are, but all the other red players will only know the red team leader but none of the other team mates.
In the game, players are eliminated at night by roles that become active then (usually red players). Players are also eliminated by day, as at the end of each day usually one player will be nominated to "walk the plank" (and will thus be eliminated). The captain can never be nominated to walk the plank. There are various player roles which can perform special night and day actions. These actions include finding out more about other players, kill them, or protect them.
What sets this game apart from Werewolf is that most of the night actions require the player performing them to actually touch the player to which it is directed. This not only makes it harder to kill players further away from you, it also increases chances that some kind of noise or movement will be felt by the other players (which have their eyes closed during the nights). This in turn gives players during the day 'evidence' to accuse other players of being on the red team, and thus a good candidate to 'walk the plank'!
Intrigo shares game mechanisms with Werewolf (e.g., two teams that battle for victory, day/night phases, hidden roles with special powers) and BANG! (hidden roles and only one role is known to all players).
The game is language-dependent: the texts on the cards are in the Dutch language, and currently there is only a Dutch rule set available.
At the start of the game each player will receive a card. On this card is a unique role and a team indication (either red or blue). Many of the roles have some sort of special power. Players do not show their role card to others. Only one player will reveal his role immediately: this is the player which has the captain role (and who is on the blue team).
The blue team wins if they succeed in killing all of the players in the red team. The red team wins if they succeed in killing the captain. However, as long as the blue player with the bodyguard role is alive, the captain cannot be killed by red players.
The game plays in night and day phases, just like in Werewolf. In the first night, the captain and bodyguard will get to know each other. Also, the players on the red team will get to know each other, but only partially: one player on the red team is the team leader. This player will open his eyes ("wake up") and will make eye contact with other red players one-by-one. This means that the red team leader knows who all of the red players are, but all the other red players will only know the red team leader but none of the other team mates.
In the game, players are eliminated at night by roles that become active then (usually red players). Players are also eliminated by day, as at the end of each day usually one player will be nominated to "walk the plank" (and will thus be eliminated). The captain can never be nominated to walk the plank. There are various player roles which can perform special night and day actions. These actions include finding out more about other players, kill them, or protect them.
What sets this game apart from Werewolf is that most of the night actions require the player performing them to actually touch the player to which it is directed. This not only makes it harder to kill players further away from you, it also increases chances that some kind of noise or movement will be felt by the other players (which have their eyes closed during the nights). This in turn gives players during the day 'evidence' to accuse other players of being on the red team, and thus a good candidate to 'walk the plank'!
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