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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
헤이지노란(平地野 ran)은 헤이지 원년(1160년) 12월(1160년 1~2월)에 헤이안쿄에서 미나모토 가문과 다이라 무사 가문 간의 갈등을 그린 두진시이다. 이 게임의 전체 이름은 "이다.헤이지 노란: 간넨 헤이지 (1160년), 헤이지 소동: 헤이지 원년(1160년)"을 인용했다. 미나모토 가문은 1156년 호겐노란과 함께 다이라를 공격해 정권을 장악하려 했다.
1156년 다이라노 기요모리가 도성을 떠나자 미나모토노 요시토모와 후지와라 노부요리는 덴노 천황과 은퇴한 고시라와를 납치하였다. 그들은 두 사람을 감금하고 궁궐을 불태우고 노부요리를 재상으로 임명하도록 강요했으며, 다이라의 측근이자 고시라카와노 미치노리를 처형했다. 하지만, 기요모리는 그들의 배신을 보고받고 재빨리 헤이안쿄로 돌아왔다. 그의 빠른 귀환은 미나모토족을 놀라게 했고, 어떻게 해야 할지 막막하게 만들었다. 미나모토 가문은 기요모리가 노부요리에게 잘못된 항복 제안을 하자 더욱 혼란스러워했다. 미나모토는 여전히 집결하고 취약한 다이라 부대에 대해 아무런 조치도 취하지 않았고, 기요모리는 고시라카와와 니조를 구출할 수 있었다.
강화된 다이라 군은 먼저 황궁의 미나모토를 공격했다. 후지와라노 노부요리는 달아났지만 미나모토는 전투를 벌였다. 미나모토 가문을 꾀어낸 후, 다이라 가문은 궁을 점령하고 미나모토 가문은 물러설 길이 없었다. 미나모토 가문은 궁궐을 탈환하는 대신 헤이안교 남동쪽에 있는 다이라 가의 거점인 로쿠하라를 공격했다. 로쿠하라가 일찍부터 쉬운 목표였지만, 지금은 강화되었고 미나모토에게 너무 과하다는 것이 증명되었다. 그들의 군대는 결국 산산조각이 났다. 그들의 지도자 요시토모는 후에 가신에게 배신당하여 살해당했다. 전투는 비교적 규모가 작았지만 효과는 컸다. 모든 반대가 효과적으로 제거되면서, 다이라 가문은 일본에서 가장 강력한 가문이자 황실에 큰 영향력을 행사한 최초의 무사 가문이 되었다. 1180년 기요모리가 손자를 덴노로 옹립하면서 겐페이 전쟁으로 이어진 일련의 사건들을 촉발시킨 후, 기요모리는 미나모토 가문의 후계자들을 모두 죽이는 데 실패하였다.
이 게임은 전작 "과 규칙 체계를 공유한다.호젠노 란". 두 게임 모두 야간 공격에서 선호되는 사무라이 전술에 중점을 두고 상대편의 아성을 불태우며 방향을 잘못 잡습니다. 헤이지노란 지도는 헤이안교 남쪽과 북쪽을 포함한 호겐노란 지도로 확장된다. 이로 인해 역사적으로 그랬던 것처럼 도시 전역, 특히 로쿠하라에 있는 타이라의 본부 근처에서 전투가 일어날 수 있었다. 게임은 헤이지 원년 12월 26일(실제 전투가 시작된 날)부터 29일(1160년 2월 5~8일, 야간 2회전)까지 11턴으로 진행된다. 여러 파벌의 세력들은 개별 지도자들과 함께 부대의 힘과 지도자 능력으로 평가받는다. 승리는 부대 손실, 텐노호 소유, 특정 지역 점령에 의해 결정된다. 자매 게임과 마찬가지로 전투를 잘 시뮬레이션한다(이 경우 1200년경에 쓰여진 헤이지 모노가타리에 기록된다). 헤이지노란은 적은 카운터 수, 짧은 완료 시간, 충분한 크롬으로 잘 만들어진 게임 시스템을 가지고 있다. 균형이 잘 잡혀 있고 미나모토 스트라이크가 종종 승리를 가져다 줄 것이라고 생각했다.
1156년 다이라노 기요모리가 도성을 떠나자 미나모토노 요시토모와 후지와라 노부요리는 덴노 천황과 은퇴한 고시라와를 납치하였다. 그들은 두 사람을 감금하고 궁궐을 불태우고 노부요리를 재상으로 임명하도록 강요했으며, 다이라의 측근이자 고시라카와노 미치노리를 처형했다. 하지만, 기요모리는 그들의 배신을 보고받고 재빨리 헤이안쿄로 돌아왔다. 그의 빠른 귀환은 미나모토족을 놀라게 했고, 어떻게 해야 할지 막막하게 만들었다. 미나모토 가문은 기요모리가 노부요리에게 잘못된 항복 제안을 하자 더욱 혼란스러워했다. 미나모토는 여전히 집결하고 취약한 다이라 부대에 대해 아무런 조치도 취하지 않았고, 기요모리는 고시라카와와 니조를 구출할 수 있었다.
강화된 다이라 군은 먼저 황궁의 미나모토를 공격했다. 후지와라노 노부요리는 달아났지만 미나모토는 전투를 벌였다. 미나모토 가문을 꾀어낸 후, 다이라 가문은 궁을 점령하고 미나모토 가문은 물러설 길이 없었다. 미나모토 가문은 궁궐을 탈환하는 대신 헤이안교 남동쪽에 있는 다이라 가의 거점인 로쿠하라를 공격했다. 로쿠하라가 일찍부터 쉬운 목표였지만, 지금은 강화되었고 미나모토에게 너무 과하다는 것이 증명되었다. 그들의 군대는 결국 산산조각이 났다. 그들의 지도자 요시토모는 후에 가신에게 배신당하여 살해당했다. 전투는 비교적 규모가 작았지만 효과는 컸다. 모든 반대가 효과적으로 제거되면서, 다이라 가문은 일본에서 가장 강력한 가문이자 황실에 큰 영향력을 행사한 최초의 무사 가문이 되었다. 1180년 기요모리가 손자를 덴노로 옹립하면서 겐페이 전쟁으로 이어진 일련의 사건들을 촉발시킨 후, 기요모리는 미나모토 가문의 후계자들을 모두 죽이는 데 실패하였다.
이 게임은 전작 "과 규칙 체계를 공유한다.호젠노 란". 두 게임 모두 야간 공격에서 선호되는 사무라이 전술에 중점을 두고 상대편의 아성을 불태우며 방향을 잘못 잡습니다. 헤이지노란 지도는 헤이안교 남쪽과 북쪽을 포함한 호겐노란 지도로 확장된다. 이로 인해 역사적으로 그랬던 것처럼 도시 전역, 특히 로쿠하라에 있는 타이라의 본부 근처에서 전투가 일어날 수 있었다. 게임은 헤이지 원년 12월 26일(실제 전투가 시작된 날)부터 29일(1160년 2월 5~8일, 야간 2회전)까지 11턴으로 진행된다. 여러 파벌의 세력들은 개별 지도자들과 함께 부대의 힘과 지도자 능력으로 평가받는다. 승리는 부대 손실, 텐노호 소유, 특정 지역 점령에 의해 결정된다. 자매 게임과 마찬가지로 전투를 잘 시뮬레이션한다(이 경우 1200년경에 쓰여진 헤이지 모노가타리에 기록된다). 헤이지노란은 적은 카운터 수, 짧은 완료 시간, 충분한 크롬으로 잘 만들어진 게임 시스템을 가지고 있다. 균형이 잘 잡혀 있고 미나모토 스트라이크가 종종 승리를 가져다 줄 것이라고 생각했다.
Heiji no Ran is a doujinshi (self-published) simulation of the conflict in Heiankyo, Japan between factions of the Minamoto and Taira warrior houses during the twelfth month of the first year of Heiji (January-February of 1160 by the Western calendar). The game's full name is "Heiji No Ran: Heiji Gannen (1160) (平治の乱:平治元年 (1160), Heiji Disturbance: First Year Of Heiji 1160)". Stemming from resentments brought on by the results of the earlier Hogen no Ran in 1156, the Minamoto along with their Fujiwara allies attacked the Taira and attempted to seize control of the government.
When Taira no Kiyomori left the capital on a pilgrimage, Minamoto no Yoshitomo (Kiyomori's ally in the 1156 conflict) and Fujiwara no Nobuyori took advantage of his absence to kidnap both the Tenno (Emperor) Nijo and the retired Tenno (or Ho, retired Emperor) Go-Shirakawa. They imprisoned the two, burned their palaces, forced them to appoint Nobuyori as Chancellor, and executed Taira ally and Go-Shirakawa confidant Fujiwara no Michinori. However, Kiyomori was informed of their treachery and quickly returned to Heiankyo. His rapid return surprised the Minamoto and left them unsure as to how to proceed. The Minamoto were further confused when Kiyomori made a false offer of surrender to Nobuyori. The Minamoto ended up taking no action against a still gathering and vulnerable Taira force, and Kiyomori also managed to engineer a rescue of both Go-Shirakawa and Nijo.
A strengthened Taira force made the first move, attacking the Minamoto in the Imperial Palace. Fujiwara no Nobuyori ran off but the Minamoto gave battle. Luring the Minamoto out with a feigned retreat, the Taira then occupied the palace, leaving the Minamoto with no avenue of retreat. Instead of trying to reclaim the palace, the Minamoto attacked the Taira's stronghold of Rokuhara in southeast Heiankyo. While Rokuhara would have been an easy target earlier, it had now been reinforced and proved too much for the Minamoto. Their forces eventually broke and scattered. Their leader Yoshitomo was later betrayed by a vassal and killed. While the fighting was of a relatively small scale, it had far reaching effects. With all opposition effectively eliminated, the Taira became the most powerful family in Japan and the first warrior house to exert a large measure of influence and control on the Imperial Court. However, they failed to kill off all the Minamoto heirs, something that was to come back to haunt them in 1180 when Kiyomori managed to have his grandson installed as Tenno...a move that provoked a chain of events that led to the Genpei War.
The game shares its rules system with its predecessor, "Hogen no Ran". Both games put an emphasis on the favored samurai tactics of the time-night attacks, torching the strongholds of your opponents, and misdirection. The map for Heiji no Ran expands upon the one for Hogen no Ran, including the southern portion of Heiankyo as well as the northern. This allows the fighting to take place all over the city as it did historically, particularly near the Taira's headquarters in Rokuhara. The game runs for 11 turns, taking the action from the 26th day of the 12th month (the day the actual fighting began) in the first year of Heiji to the 29th day (February 5-8, 1160, two turns per day with a night turn). Forces of the various factions are individual leaders with associated clansmen, rated for both troop strength and leader ability. Victory is determined by unit losses, possession of the Tenno/Ho, and occupation of certain locations. As with its sister game it does an excellent job of simulating the battle (in this case as recorded in the Heiji Monogatari (a gunkimono-'war tale'-written around the year 1200). Heiji no Ran plays well with a low number of counters, short completion time, and a well thought out game system with sufficient chrome. It's nicely balanced and an early, well thought out Minamoto strike will often bring victory.
When Taira no Kiyomori left the capital on a pilgrimage, Minamoto no Yoshitomo (Kiyomori's ally in the 1156 conflict) and Fujiwara no Nobuyori took advantage of his absence to kidnap both the Tenno (Emperor) Nijo and the retired Tenno (or Ho, retired Emperor) Go-Shirakawa. They imprisoned the two, burned their palaces, forced them to appoint Nobuyori as Chancellor, and executed Taira ally and Go-Shirakawa confidant Fujiwara no Michinori. However, Kiyomori was informed of their treachery and quickly returned to Heiankyo. His rapid return surprised the Minamoto and left them unsure as to how to proceed. The Minamoto were further confused when Kiyomori made a false offer of surrender to Nobuyori. The Minamoto ended up taking no action against a still gathering and vulnerable Taira force, and Kiyomori also managed to engineer a rescue of both Go-Shirakawa and Nijo.
A strengthened Taira force made the first move, attacking the Minamoto in the Imperial Palace. Fujiwara no Nobuyori ran off but the Minamoto gave battle. Luring the Minamoto out with a feigned retreat, the Taira then occupied the palace, leaving the Minamoto with no avenue of retreat. Instead of trying to reclaim the palace, the Minamoto attacked the Taira's stronghold of Rokuhara in southeast Heiankyo. While Rokuhara would have been an easy target earlier, it had now been reinforced and proved too much for the Minamoto. Their forces eventually broke and scattered. Their leader Yoshitomo was later betrayed by a vassal and killed. While the fighting was of a relatively small scale, it had far reaching effects. With all opposition effectively eliminated, the Taira became the most powerful family in Japan and the first warrior house to exert a large measure of influence and control on the Imperial Court. However, they failed to kill off all the Minamoto heirs, something that was to come back to haunt them in 1180 when Kiyomori managed to have his grandson installed as Tenno...a move that provoked a chain of events that led to the Genpei War.
The game shares its rules system with its predecessor, "Hogen no Ran". Both games put an emphasis on the favored samurai tactics of the time-night attacks, torching the strongholds of your opponents, and misdirection. The map for Heiji no Ran expands upon the one for Hogen no Ran, including the southern portion of Heiankyo as well as the northern. This allows the fighting to take place all over the city as it did historically, particularly near the Taira's headquarters in Rokuhara. The game runs for 11 turns, taking the action from the 26th day of the 12th month (the day the actual fighting began) in the first year of Heiji to the 29th day (February 5-8, 1160, two turns per day with a night turn). Forces of the various factions are individual leaders with associated clansmen, rated for both troop strength and leader ability. Victory is determined by unit losses, possession of the Tenno/Ho, and occupation of certain locations. As with its sister game it does an excellent job of simulating the battle (in this case as recorded in the Heiji Monogatari (a gunkimono-'war tale'-written around the year 1200). Heiji no Ran plays well with a low number of counters, short completion time, and a well thought out game system with sufficient chrome. It's nicely balanced and an early, well thought out Minamoto strike will often bring victory.
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