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BGG랭킹
BGG전체 : 6088
WARGAMES : 894
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
1.97 / 5
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디자이너
Aaron Lauster
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아티스트
Lon Brauer
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인원
게임 소개
《공수대장》은 제101공수사단이 D-데이 상륙을 지원하기 위한 작전을 그린 제2차 세계 대전의 낙하산 부대 갑판 구축 게임이다.
출발 갑판에는 몇 명의 비(非)컴과 중위만 있고, 목표물에 대한 공격을 위한 병력을 키우기 위해 낙하 지역에서 카드를 더 모으려고 필사적으로 애쓰다가 독일 갑판과 마주하게 된다. 적 카드를 무찌르고 목표를 달성하면 포인트를 얻을 수 있지만, 전투를 통해 카드를 잃어버리고 데크가 무질서한 카드로 희석되어 긴장감 "덱 서바이벌" 경험을 제공할 수 있다.
전투에는 소총, 진압 사격, 바주카, 개먼 수류탄, 대전차포, 간접포 지원, 공습을 포함한다. 독일군 카드는 오스트 대대와 정전기 사단, 장갑차, STUG, 블록하우스, 롬멜의 아스파라거스, 침수된 들판을 포함한 실제 병력과 지형을 나타낸다. 목표 카드는 실제 둑길, 자물쇠, 포병 진지, 본부 및 각기 고유한 특징을 가진 다른 위치를 나타낸다.
다음 세 가지 영역 중 하나에 항공 카드를 할당합니다. 전장, 지원 지역 또는 예비군입니다. 부대원들과 함께 시간을 벌기 위한 비용을 더 많고 더 나은 장비를 갖추기 위해 역경을 겪어야 하는 상황에 대비하세요. 화력 때문에 박격포를 드랍존에서 빼내나요, 아니면 그의 추가 행동을 위해 고위 장교들을 데려오나요? 오직 공수사령관만이 결정할 수 있습니다.
First Printing 공수대장은 각각 두 개의 풀 컬러 데크를 자체 턱 박스에 포함하고 있다. 카드 삽화에는 남성들의 활동, 장비, 장소 등 원본 그림 40점이 포함되어 있다.
공수 지휘관 세컨드 프린팅은 박스 안에 두 개의 풀 컬러 데크와 규칙을 포함합니다. 카드 삽화에는 킥스타터 캠페인의 4가지 스트레치 골카드를 포함하여 44개의 남성들이 활동 중인 원본 그림, 장비, 위치가 포함되어 있다.
출발 갑판에는 몇 명의 비(非)컴과 중위만 있고, 목표물에 대한 공격을 위한 병력을 키우기 위해 낙하 지역에서 카드를 더 모으려고 필사적으로 애쓰다가 독일 갑판과 마주하게 된다. 적 카드를 무찌르고 목표를 달성하면 포인트를 얻을 수 있지만, 전투를 통해 카드를 잃어버리고 데크가 무질서한 카드로 희석되어 긴장감 "덱 서바이벌" 경험을 제공할 수 있다.
전투에는 소총, 진압 사격, 바주카, 개먼 수류탄, 대전차포, 간접포 지원, 공습을 포함한다. 독일군 카드는 오스트 대대와 정전기 사단, 장갑차, STUG, 블록하우스, 롬멜의 아스파라거스, 침수된 들판을 포함한 실제 병력과 지형을 나타낸다. 목표 카드는 실제 둑길, 자물쇠, 포병 진지, 본부 및 각기 고유한 특징을 가진 다른 위치를 나타낸다.
다음 세 가지 영역 중 하나에 항공 카드를 할당합니다. 전장, 지원 지역 또는 예비군입니다. 부대원들과 함께 시간을 벌기 위한 비용을 더 많고 더 나은 장비를 갖추기 위해 역경을 겪어야 하는 상황에 대비하세요. 화력 때문에 박격포를 드랍존에서 빼내나요, 아니면 그의 추가 행동을 위해 고위 장교들을 데려오나요? 오직 공수사령관만이 결정할 수 있습니다.
First Printing 공수대장은 각각 두 개의 풀 컬러 데크를 자체 턱 박스에 포함하고 있다. 카드 삽화에는 남성들의 활동, 장비, 장소 등 원본 그림 40점이 포함되어 있다.
공수 지휘관 세컨드 프린팅은 박스 안에 두 개의 풀 컬러 데크와 규칙을 포함합니다. 카드 삽화에는 킥스타터 캠페인의 4가지 스트레치 골카드를 포함하여 44개의 남성들이 활동 중인 원본 그림, 장비, 위치가 포함되어 있다.
Airborne Commander is a solitaire WW2 paratrooper deck building game depicting the 101st Airborne Division's actions in support of the D-Day landings.
Beginning with a starting deck of just a few men, a couple non-coms and a lieutenant, face off against the German deck while trying desperately to recruit more cards from the drop zone in order to build up your force for assaults against objectives. Points are earned for defeating enemy cards and taking objectives, but combat can result in lost cards and the dilution of the deck with disorganized cards providing a tense "deck survival" experience.
Combat includes small arms fire, suppression fire, bazookas, gammon grenades, anti-tank guns, indirect artillery support and air strikes. German cards represent the actual forces and terrain present including personnel from Ost battalions and static divisions, armored cars, STUGs, blockhouses, Rommel's asparagus and flooded fields. The objective cards represent the actual causeways, locks, artillery positions, headquarters and other locations that were assigned and have features unique to each.
Assign your airborne cards to one of three areas: The Battleground, Support Area, or the Reserve. Weigh the cost of buying time with your troopers against suffering reverses in order to get more and better equipped men. Do you take the mortar from the drop zone for its firepower or a high ranking officer for his additional actions? Only the airborne commander can decide.
Airborne Commander First Printing includes two full color decks each in its own tuck box. The card illustrations include 40 original paintings of men in action, equipment and locations.
Airborne Commander Second Printing includes two full color decks and rules in the box. The card illustrations include 44 original paintings of men in action, equipment and locations, including the 4 stretch goal cards from the Kickstarter campaign.
Beginning with a starting deck of just a few men, a couple non-coms and a lieutenant, face off against the German deck while trying desperately to recruit more cards from the drop zone in order to build up your force for assaults against objectives. Points are earned for defeating enemy cards and taking objectives, but combat can result in lost cards and the dilution of the deck with disorganized cards providing a tense "deck survival" experience.
Combat includes small arms fire, suppression fire, bazookas, gammon grenades, anti-tank guns, indirect artillery support and air strikes. German cards represent the actual forces and terrain present including personnel from Ost battalions and static divisions, armored cars, STUGs, blockhouses, Rommel's asparagus and flooded fields. The objective cards represent the actual causeways, locks, artillery positions, headquarters and other locations that were assigned and have features unique to each.
Assign your airborne cards to one of three areas: The Battleground, Support Area, or the Reserve. Weigh the cost of buying time with your troopers against suffering reverses in order to get more and better equipped men. Do you take the mortar from the drop zone for its firepower or a high ranking officer for his additional actions? Only the airborne commander can decide.
Airborne Commander First Printing includes two full color decks each in its own tuck box. The card illustrations include 40 original paintings of men in action, equipment and locations.
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