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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.32 / 5
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디자이너
Dirk Henn, Wolfgang Panning
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아티스트
Hans-Jörg Brehm
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인원
게임 소개
디 스툰드 데 디에베(The Hour of the Sheabs)라는 이름의 알함브라로의 세 번째 확장 프로그램은 네 개의 개별 확장 모듈 모음으로, 어떤 조합으로도 기본 게임과 혼합할 수 있다.
모듈 "Change"는 게임에 동전을 도입합니다. 건물을 과다하게 지불하면 플레이어들은 이제 동전 중 일부를 돌려받게 되며, 일반 돈 카드로 사용할 수 있습니다.
모듈 "이 있는 경우도둑들," 도둑 카드는 처음에 플레이어들에게 지급된다. 그 도둑들은 플레이어들이 차례대로 사용 가능한 돈 카드를 가져가도록 허용한다.
모듈 "이 있는 경우Walls," 나무 벽을 사용할 수 있게 되었습니다. 플레이어는 도시 성벽을 확장하거나 기존의 홀을 닫을 수 있습니다. 벽을 쌓기 위해서는 먼저 머니 덱에서 적절한 벽 카드를 받아야 한다.
모듈 "이 있는 경우알함브라에 있는 떠돌이 상인들," 건물들이 다래끼들로 가득 차기 시작했습니다! 새 거주자들은 득점 라운드에서 가산점을 줍니다. 거주민들을 얻기 위해, 플레이어들은 상인 타일을 사용하여 미리 도시 배치를 계획해야 합니다.
확장:
알함브라
모듈 "Change"는 게임에 동전을 도입합니다. 건물을 과다하게 지불하면 플레이어들은 이제 동전 중 일부를 돌려받게 되며, 일반 돈 카드로 사용할 수 있습니다.
모듈 "이 있는 경우도둑들," 도둑 카드는 처음에 플레이어들에게 지급된다. 그 도둑들은 플레이어들이 차례대로 사용 가능한 돈 카드를 가져가도록 허용한다.
모듈 "이 있는 경우Walls," 나무 벽을 사용할 수 있게 되었습니다. 플레이어는 도시 성벽을 확장하거나 기존의 홀을 닫을 수 있습니다. 벽을 쌓기 위해서는 먼저 머니 덱에서 적절한 벽 카드를 받아야 한다.
모듈 "이 있는 경우알함브라에 있는 떠돌이 상인들," 건물들이 다래끼들로 가득 차기 시작했습니다! 새 거주자들은 득점 라운드에서 가산점을 줍니다. 거주민들을 얻기 위해, 플레이어들은 상인 타일을 사용하여 미리 도시 배치를 계획해야 합니다.
확장:
알함브라
The third extension to Alhambra called Die Stunde der Diebe (The Hour of the Thieves) is a collection of four separate extension modules that can be mixed with the base game in any combination (like in Die Gunst des Wesirs).
Module "Change" introduces coins into the game. When overpaying for a building, players now get partial change back in coins, which you can use as normal money cards.
With the module "The Thieves," thief cards are dealt to players in the beginning. The thieves allow players to take available money cards out of turn.
With the module "The Walls," wooden walls become available. Players can extend their city walls or close existing holes with them. To build walls, a player must first get an appropriate wall card from the money deck.
With the module "The Traveling Merchant," buildings in Alhambra begin to get populated by meeples! The new residents give extra points during the scoring rounds. To get the residents, players must do a little planning ahead with their city layout by using merchant tiles.
Expands:
Alhambra
Module "Change" introduces coins into the game. When overpaying for a building, players now get partial change back in coins, which you can use as normal money cards.
With the module "The Thieves," thief cards are dealt to players in the beginning. The thieves allow players to take available money cards out of turn.
With the module "The Walls," wooden walls become available. Players can extend their city walls or close existing holes with them. To build walls, a player must first get an appropriate wall card from the money deck.
With the module "The Traveling Merchant," buildings in Alhambra begin to get populated by meeples! The new residents give extra points during the scoring rounds. To get the residents, players must do a little planning ahead with their city layout by using merchant tiles.
Expands:
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