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위기의 시대: 혼돈의 로마 제국, AD235-284년
Time of Crisis: The Roman Empire in Turmoil, 235-284 AD (2017)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.02 / 5

게임 소개

게시자 웹 페이지에서 다음을 수행합니다.

3세기의 위기 동안, 로마 제국은 계속되는 내전과 사방에서 야만인들의 침략을 포함한 재앙적인 내외부 분쟁에 직면하여 거의 붕괴될 뻔했다. 알렉산드르 세베루스 황제가 암살된 이후, 서기 284년 디오클레티아누스의 개혁이 평화의 시대를 열 때까지 거의 50년 동안 많은 사람들이 제국의 전체 또는 일부에 대한 황제의 권력을 장악했다.

위기의 시간에는 2-4명의 플레이어가 로마 왕조의 고삐를 잡고, 자신들의 유산이 시간의 안개 속에 사라지지 않고 역사에 기억되도록 하기 위해 모여 로마의 원로원, 군사원, 사람들 사이에서 영향력을 행사한다. 1개의 속주와 몇 개의 낮은 가치의 카드들을 통제하는 것에서 출발하여, 여러분은 로마 역사의 이 취약한 시기에 당신의 권력 기반을 확립하는 도전을 받게 됩니다. 군대를 만들고, 가치있는 지방을 장악하고, 지지를 발전시키고, 야만인의 침략, 기회없는 사건, 그리고 정적들의 속임수로부터 자신을 방어해야 한다.

위기의 시간은 배우기 쉽고 2-3시간 안에 플레이할 수 있습니다. 데크빌딩, 손 관리 등 대중적인 게임 메커니즘을 통합하면서도 진정한 가벼운 워게임 경험을 전달한다. 많은 의미 있는 결정과 기회가 보드 위에서 선수들에게 제시되는 등 역사적 풍미가 강하다. 이 게임은 마침내 데크빌딩 카드 게임과 보드 게임 사이의 루프를 완전히 닫습니다. 보드에서 사용할 수 있는 작업은 카드에 따라 결정되며, 보드에서 사용자의 위치에 따라 카드를 추가하거나 제거할 수 있는 방법이 직접 결정됩니다. 원로원을 조종할 것인가, 군단의 힘을 발휘할 것인가, 아니면 인민의 사람이 될 것인가? 아니면 이 세 가지의 혼합을 마스터할 것인가? 대부분의 데크빌딩 게임과는 달리, 당신은 각 턴마다 당신의 손을 구성하는 카드를 선택할 수 있는 특권을 가진다! 그러나 카드를 다시 사용하려면 먼저 전체 데크를 살펴봐야 하므로 데크 관리와 타이밍이 중요합니다.

경쟁하는 장군들과 총독들 사이의 내전, 야만인 부족들로부터 국경을 방어하는 로마 군단, 원로원의 편애, 심지어 성난 군중들, 인플레이션, 친위대, 그리고 로마 제국의 일부를 조각할 수 있는 능력 등 이 시대의 모든 핵심 요소들이 위기의 시간에 존재한다. 당신의 왕조가 디오클레티아누스가 나타나 평화를 가져오기 전에 로마제국의 새로운 지도자로 떠오를 수 있을까요?
From the publisher's web page:

During the Crisis of the Third Century, the Roman Empire nearly collapsed in the face of calamitous internal and external strife, including continuous civil war and barbarian invasions from all directions. Beginning with the assassination of Emperor Alexander Severus, a period of 50 years saw nearly as many different men seize imperial power over all or part of the Empire, until the reforms of Diocletian in 284 AD ushered in an era of peace.

In Time of Crisis, 2-4 players take the reins of Roman dynasties, gathering and wielding influence among the senate, military, and people of Rome to ensure that their legacies are remembered by history instead of being lost to the mists of time. Starting from control of one province and a few low-value cards, you are challenged to establish your base of power during this fragile period of Roman history. You must build your armies, take control of valuable provinces, develop your support, and defend yourself against barbarian incursions, inopportune events, and the machinations of your political opponents.

Time of Crisis is easy to learn and playable in about 2-3 hours. It incorporates popular game mechanisms such as deckbuilding and hand management, but also delivers a true light wargame experience. The historical flavor is strong, with many meaningful decisions and opportunities presented to players on the board. This game finally fully closes the loop between deckbuilding card games and board games. Your cards dictate what actions are available to you on the board, and in turn, your position on the board directly determines how you can add or remove cards from your deck to make yourself stronger for future turns. Will you specialize in manipulating the Senate, wielding the power of the Legions, or being a man of the People? Or will you master a blend of all three? In a twist unlike most deckbuilding games, you have the privilege of selecting the cards that compose your hand each turn! However, you still need to eventually work through your entire deck before you can use your cards again, so deck management and timing is critical.

All of the key elements of the era are present in Time of Crisis: civil wars between competing generals and governors, Roman legions defending the frontiers against barbarian tribes, Senate favoritism, barracks emperors, even angry mobs, inflation, the Praetorian Guard, and the ability to carve off your own piece of the Roman Empire. Can your dynasty arise as the new leaders of the Roman Empire before Diocletian emerges and brings peace once again?

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