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BGG랭킹
BGG전체 : 17642
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.90 / 5
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디자이너
Michael Gray
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아티스트
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인원
게임 소개
밀턴 브래들리는 이 게임을 랄프 박시의 "과 연계시켜 홍보했다.반지의 제왕&인용 애니메이션 영화 그러나 작품명과 작품명을 제외하고 이 게임은 영화나 톨킨의 작품과 피상적으로만 유사하다.
각 플레이어는 펠로우쉽에서 캐릭터를 선택합니다. 이 게임의 목적은 캐릭터가 둠 산에 마법의 반지를 던지게 하는 것이다. 샤이어에서 최종 목적지까지 가는 길에 플레이어들은 *여러 개의 링*을 쥘 수 있는 기회를 갖게 됩니다. 이 고리들은 대립하는 생물들을 지나치는 데 사용될 수 있다. 그러나 게임에서 이기기 위해서는 플레이어가 마운트 둠에 도달했을 때 적어도 하나의 링을 가지고 있어야 한다.
카드를 사용하면 플레이어가 1-3개의 공간을 앞으로 이동하거나, 오크나 나즈굴을 물리치거나, 보드 위의 다양한 반대되는 생물들을 우회하거나, 산악 지형을 횡단하거나, 움직임을 지시할 수 있다. 카드는 또한 상대방의 반지를 훔치거나 보드에 나즈굴을 재배치하는 등의 기능에도 유용하다. 각 플레이어는 게임을 하기 위해 5장의 카드를 손에 쥔다.
다이롤링은 오크, 나즈굴, 셸롭, 골룸과 싸울 때 플레이된다. 특별한 주사위는 플레이어들이 산에 들어가면 얼마나 많은 회전을 할 수 있는지 알려준다.
카드와 링 관리는 전략적인 기회를 제공하지만, 규칙은 다양한 연령대의 사람들이 게임을 할 수 있도록 충분히 간단하다. 메인 스토리와는 차이가 있지만, 게임 자체는 영화나 책의 주제를 엄격하게 고수하는 단순한 게임보다 훨씬 더 재미있게 만드는 도전의 척도를 제공한다.
각 플레이어는 펠로우쉽에서 캐릭터를 선택합니다. 이 게임의 목적은 캐릭터가 둠 산에 마법의 반지를 던지게 하는 것이다. 샤이어에서 최종 목적지까지 가는 길에 플레이어들은 *여러 개의 링*을 쥘 수 있는 기회를 갖게 됩니다. 이 고리들은 대립하는 생물들을 지나치는 데 사용될 수 있다. 그러나 게임에서 이기기 위해서는 플레이어가 마운트 둠에 도달했을 때 적어도 하나의 링을 가지고 있어야 한다.
카드를 사용하면 플레이어가 1-3개의 공간을 앞으로 이동하거나, 오크나 나즈굴을 물리치거나, 보드 위의 다양한 반대되는 생물들을 우회하거나, 산악 지형을 횡단하거나, 움직임을 지시할 수 있다. 카드는 또한 상대방의 반지를 훔치거나 보드에 나즈굴을 재배치하는 등의 기능에도 유용하다. 각 플레이어는 게임을 하기 위해 5장의 카드를 손에 쥔다.
다이롤링은 오크, 나즈굴, 셸롭, 골룸과 싸울 때 플레이된다. 특별한 주사위는 플레이어들이 산에 들어가면 얼마나 많은 회전을 할 수 있는지 알려준다.
카드와 링 관리는 전략적인 기회를 제공하지만, 규칙은 다양한 연령대의 사람들이 게임을 할 수 있도록 충분히 간단하다. 메인 스토리와는 차이가 있지만, 게임 자체는 영화나 책의 주제를 엄격하게 고수하는 단순한 게임보다 훨씬 더 재미있게 만드는 도전의 척도를 제공한다.
Milton Bradley marketed this game as a tie-in with Ralph Bakshi's "Lord of the Rings" animated feature film. However, aside from the artwork and the piece names, the game only bears a superficial resemblance to either the movie or Tolkien's works.
Each player chooses a character from the Fellowship. The object of the game is to have that character cast a magic Ring into Mount Doom. Along the way from the Shire to their final destination, players have opportunities to pick up *several* Rings. These rings may be spent to get past opposing creatures. However, to win the game, a player must have at least one Ring when they reach Mount Doom.
Cards allow a player to move 1-3 clear spaces ahead, to defeat Orcs or Nazgul, to bypass the various opposing creatures on the board, or to traverse mountain terrain, dictate movement. Cards are also useful for stealing rings from an opponent, relocating Nazgul on the board, and other functions. Each player has a hand of 5 cards with which to play the game.
Die rolling comes into play for fighting Orcs, Nazgul, Shelob and Gollum when you don't have a card to defeat (or escape from) them, or to traverse the mountains. A special die tells players how many turns they will be bogged down in a mountain space once they enter it.
Card and Ring management afford strategy opportunities, while the rules remain simple enough (and the game quick enough) to allow the game to be played by a wide variety of ages. Despite its divergence from the main story, the game itself offers a measure of challenge that makes it enjoyable - far more so than it would have been as a simple "roll-and-move" game with a strict adherence to the movie or book theme.
Each player chooses a character from the Fellowship. The object of the game is to have that character cast a magic Ring into Mount Doom. Along the way from the Shire to their final destination, players have opportunities to pick up *several* Rings. These rings may be spent to get past opposing creatures. However, to win the game, a player must have at least one Ring when they reach Mount Doom.
Cards allow a player to move 1-3 clear spaces ahead, to defeat Orcs or Nazgul, to bypass the various opposing creatures on the board, or to traverse mountain terrain, dictate movement. Cards are also useful for stealing rings from an opponent, relocating Nazgul on the board, and other functions. Each player has a hand of 5 cards with which to play the game.
Die rolling comes into play for fighting Orcs, Nazgul, Shelob and Gollum when you don't have a card to defeat (or escape from) them, or to traverse the mountains. A special die tells players how many turns they will be bogged down in a mountain space once they enter it.
Card and Ring management afford strategy opportunities, while the rules remain simple enough (and the game quick enough) to allow the game to be played by a wide variety of ages. Despite its divergence from the main story, the game itself offers a measure of challenge that makes it enjoyable - far more so than it would have been as a simple "roll-and-move" game with a strict adherence to the movie or book theme.
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