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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.81 / 5

게임 소개

당신은 강력한 군대를 지휘하는 것을 꿈꿔본 적이 있나요? 당신은 로마를 정복하기 위해 피레네 산맥과 알프스 산맥을 넘어 코끼리들을 포함한 선두 부대를 상상해보았는가? 옛 로마 공화국을 소재로 한 좋은 역사소설을 즐겼는데, 그 때로 여행을 가고 싶으신가요?

ONUS! 로마 대 카르타고는 양측이 고대 전투를 벌이는 미니어처 게임과 비슷한 전쟁 게임이다. 이 게임은 주로 제2차 포에니 전쟁에 기반을 두고 있지만, III부터 IB까지의 전투를 배경으로 한다.C세기를 시뮬레이션할 수도 있다. 게임 컨셉은 주문 카드와 이벤트 카드를 모두 조합하여 각 게임을 다르게 만들고 각 전투는 예측 불가능하고 짜릿해진다.

ONUS!는 어디에서나 플레이할 수 있지만 최고의 게임 경험을 얻으려면 가능한 한 넓은 지역을 추천합니다. 즉, 100 x 90cm(3.2 x 2.9피트(100 x 90cm)

부대는 센츄리아(센츄리) 또는 마니풀루스(마니풀루스)로 축소된 카드로 표현되며, 보병부대는 80~100명, 기병부대는 20명, 코끼리대는 6명으로 구성되어 있다.

유닛은 근거리 전투, 원거리 공격, 방어 능력, 사기 및 생명, 이동 능력 등 유닛의 영구적 특성을 나타내는 고유한 특성 세트를 가지고 있다. 이 특성들은 진행 중인 상황과 전투 상황에 따라 보너스와 벌칙을 받는다.

유닛들은 또한 그들이 수행할 수 있는 특정한 능력들을 나타내는 독특한 기술들을 가지고 있다: 방어 포메이션에서부터 적을 공격하는 매우 효과적인 기술들. 이러한 스킬 중 일부는 활성화되어야 하며, 이는 이 스킬 중 하나만 작업에 사용할 수 있는 반면 다른 스킬은 유닛에 내재되어 있다는 것을 의미합니다.

게임에서 리더십은 장군의 모습으로 표현된다. General’의 토큰은 그의 본부와 호위를 나타냅니다. 지휘관 혜택 외에도, 장군은 인근 부대에게 보너스를 지급하여, 부대의 사기를 북돋우고, 적과 유혈충돌 시 추가적인 혜택을 제공한다. 두 명의 유명한 장군인 한니발과 스키피오는 그들의 독특한 보너스와 함께 게임에 포함되어 있습니다! 또한, 영웅들, 베테랑들, 그리고 엘리트 부대들이 오누스에 참가합니다!

좀 더 자세한 내용은, ONUS! 로마 대 카르타고가 번갈아 가며 6개의 다른 단계로 구성되어 있다:

1. 유닛 활성화: 이 단계에서 활동 중인 선수는 턴 중에 사용할 유닛을 나타내는 주문 카드를 원하는 수만큼 손에 쥘 수 있습니다.
2. 이동 및 돌격: 이 단계에서 활동 중인 플레이어는 이전 단계에서 활성화된 모든 유닛을 이동할 수 있습니다. 적 유닛과 접촉한 유닛은 돌격할 수 있습니다.
3. 범위 공격: 원거리 공격을 수행할 수 있고 감소된 움직임을 이동하거나 실행한 활동 유닛은 최대 범위 내의 적을 쏠 수 있습니다. 또한 스키르미르셔와 같은 특수부대도 이 기술을 가지고 있기 때문에, 그들은 이 능력을 사용하고 싶어할 수도 있습니다.
4. 척후병: 특정 기술을 가진 유닛이 모든 이동 지점을 소모하지 않았다면 적 유닛을 괴롭힐 수 있습니다.
5. 전투: 모든 작전은 이 단계에서 해결되며, 전투 순서를 선택하는 능동적인 플레이어가 된다.
6. 도피 운동: 사기가 떨어지면 도망치는 부대는 계속 움직인다.
Have you ever dreamed of commanding a powerful army? Have you ever imagined leading troops, which included elephants over the Pyrenees and the Alps to try to conquer Rome? Have you enjoyed a good historical novel dated on the old Republic of Rome, and you would like to travel to that time?

ONUS! Rome Vs Carthage is a war game similar to miniatures games in which both sides fight an ancient battle. The game is mainly based on the II Punic war, although battles from III to I B.C centuries can be also simulated. The game concept combines both, orders and events cards, that makes each game different and each combat becomes unpredictable and thrilling.

ONUS! can be played anywhere but to get the best gaming experience we do recommend a game area as large as possible, i.e. 3.2 x 2.9 feet (100 x 90 cm)

Units are represented by cards which have been scaled around a Centuria (also known as Century) or to a Maniple (also known as Manipulus), representing formations from 80 to 100 men for Infantry units, 20 cavalrymen for Cavalry units or 6 Elephants.

Units have their own set of traits to represent permanent attributes of the unit, like Melee Combat, Range Attack, Defensive capacity, Morale and Life, and Movement capacity. This set of traits gets bonuses and penalties depending on the ongoing situation and combat engagements.

Units also have their unique set of skills to represent specific abilities they can perform: from defensive formations to extremely effective techniques to attack enemies. Some of these skills need to be activated, meaning only one of them can be used in an engagement, while others are inherent to the units.

Leadership is represented in the game by the figure of the General. A General’s token represent his HQ and its own escort. In addition to the leadership benefit, a General grants bonuses to nearby units, boosting the morale of the troops and providing additional benefits when they are engaged with the enemy in those bloody encounters. Both, Hannibal and Scipio, two well-known Generals are included in the game with their unique set of bonuses! Also, Heroes, Veterans and Elite units take part in Onus!

In more detail, ONUS! Rome Vs Carthage is played in turns, composed by six different phases each:

1. Activation of Units: in this phase, the active player can play any number of Order cards from his hand, stating what units are going to be used during the turn.
2. Movement and Charges: in this phase, the active player may move all those units activated in the previous phase. Those units finishing their movement in contact with enemy units, may Charge against them.
3. Range Attack: those active units able to carry out Ranged Attacks and which haven’t moved or executed a Reduced Movement may shoot enemies within its maximum range. Also, special units like Skirmirsher have this skill, thus they may want to use this ability.
4. Skirmishers: units having these specific skill can harass enemy units, provided they haven't spent all their movement points.
5. Combat: All engagements are resolved in this phase, being the active player the one choosing the order of combats.
6. Flee Movement: units fleeing continue their movement if Morale checks fail.

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