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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Andreas Seyfarth
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아티스트
Franz Vohwinkel
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인원
게임 소개
이 푸에르토리코 판에는 이전에 푸에르토리코: Expansion I – New Buildings로 출시된 14개의 추가 건물이 포함되어 있습니다.
푸에르토리코에서 플레이어들은 푸에르토리코 섬의 식민지 총독의 역할을 맡는다. 이 게임의 목적은 유럽으로 상품을 보내거나 건물을 지어서 승점을 모으는 것이다.
각 플레이어는 도시 건물, 농장, 자원을 위한 공간이 있는 별도의 작은 보드를 사용한다. 선수들 사이에 공유되는 배 3척, 교역소, 자원과 더블론 공급 등이 있다.
게임의 자원 순환은 플레이어가 포인트나 더블론과 교환한 작물을 재배하는 것이다. 더블론은 건물 구입에 사용될 수 있으며, 이를 통해 플레이어는 더 많은 작물을 생산하거나 다른 능력을 갖게 된다. 건물과 농장은 식민지 주민이 직접 관리하지 않으면 작동하지 않는다.
각 라운드에서 플레이어는 테이블에 있는 역할 카드(예: ")를 교대로 선택한다.트레이더" 또는 "작성자&인용문). 역할이 선택되면, 모든 플레이어는 그 역할에 맞는 조치를 취하게 됩니다. 역할을 선택한 플레이어에게도 예를 들어 "를 선택하는 등의 작은 권한이 주어집니다.Builder" 역할은 모든 플레이어가 건물을 건설할 수 있게 해주지만 역할을 선택한 플레이어는 해당 턴에 할인된 가격으로 건물을 건설할 수 있다. 사용되지 않은 역할은 차례가 끝날 때마다 더블런 보너스를 받게 되므로 해당 역할을 선택한 다음 플레이어는 더블런 보너스를 계속 받게 된다. 이것은 플레이어들이 일반적인 경기 코스에서 모든 역할을 사용하도록 장려한다.
푸에르토리코는 턴이 끝날 때 "gover" 토큰이 시계 방향으로 다음 플레이어에게 전달되는 가변 위상 순서 메커니즘을 사용한다. 토큰을 가진 플레이어는 역할을 선택하고 첫 번째 행동을 취하는 것으로 라운드를 시작합니다.
플레이어는 건물 소유, 상품 배송, 유인 및 대형 건물 소유 시 승리 포인트를 획득합니다." 각 플레이어의 누적 배송 칩은 아래로 향하게 유지되며 1 또는 5의 단위로 제공됩니다. 이것은 다른 선수들이 다른 선수의 정확한 점수를 결정할 수 없게 한다. 상품과 더블론은 다른 플레이어가 볼 수 있도록 배치되며 각 상품의 합계는 항상 플레이어가 요청할 수 있다. 게임이 후기 단계에 접어들면서 배송 토큰의 수량 및 액면가는 플레이어가 게임을 끝낼 수 있는 역할을 선택하기 전에 옵션을 고려해야 한다.
새로운 건물들은: 수도교, 포레스트 하우스, 블랙 마켓, 창고, 게스트하우스, 교회, 무역소, 작은 부두, 등대, 도서관, 특수 공장, 유니온 홀, 클로이스터, 조각상입니다.
푸에르토리코에서 플레이어들은 푸에르토리코 섬의 식민지 총독의 역할을 맡는다. 이 게임의 목적은 유럽으로 상품을 보내거나 건물을 지어서 승점을 모으는 것이다.
각 플레이어는 도시 건물, 농장, 자원을 위한 공간이 있는 별도의 작은 보드를 사용한다. 선수들 사이에 공유되는 배 3척, 교역소, 자원과 더블론 공급 등이 있다.
게임의 자원 순환은 플레이어가 포인트나 더블론과 교환한 작물을 재배하는 것이다. 더블론은 건물 구입에 사용될 수 있으며, 이를 통해 플레이어는 더 많은 작물을 생산하거나 다른 능력을 갖게 된다. 건물과 농장은 식민지 주민이 직접 관리하지 않으면 작동하지 않는다.
각 라운드에서 플레이어는 테이블에 있는 역할 카드(예: ")를 교대로 선택한다.트레이더" 또는 "작성자&인용문). 역할이 선택되면, 모든 플레이어는 그 역할에 맞는 조치를 취하게 됩니다. 역할을 선택한 플레이어에게도 예를 들어 "를 선택하는 등의 작은 권한이 주어집니다.Builder" 역할은 모든 플레이어가 건물을 건설할 수 있게 해주지만 역할을 선택한 플레이어는 해당 턴에 할인된 가격으로 건물을 건설할 수 있다. 사용되지 않은 역할은 차례가 끝날 때마다 더블런 보너스를 받게 되므로 해당 역할을 선택한 다음 플레이어는 더블런 보너스를 계속 받게 된다. 이것은 플레이어들이 일반적인 경기 코스에서 모든 역할을 사용하도록 장려한다.
푸에르토리코는 턴이 끝날 때 "gover" 토큰이 시계 방향으로 다음 플레이어에게 전달되는 가변 위상 순서 메커니즘을 사용한다. 토큰을 가진 플레이어는 역할을 선택하고 첫 번째 행동을 취하는 것으로 라운드를 시작합니다.
플레이어는 건물 소유, 상품 배송, 유인 및 대형 건물 소유 시 승리 포인트를 획득합니다." 각 플레이어의 누적 배송 칩은 아래로 향하게 유지되며 1 또는 5의 단위로 제공됩니다. 이것은 다른 선수들이 다른 선수의 정확한 점수를 결정할 수 없게 한다. 상품과 더블론은 다른 플레이어가 볼 수 있도록 배치되며 각 상품의 합계는 항상 플레이어가 요청할 수 있다. 게임이 후기 단계에 접어들면서 배송 토큰의 수량 및 액면가는 플레이어가 게임을 끝낼 수 있는 역할을 선택하기 전에 옵션을 고려해야 한다.
새로운 건물들은: 수도교, 포레스트 하우스, 블랙 마켓, 창고, 게스트하우스, 교회, 무역소, 작은 부두, 등대, 도서관, 특수 공장, 유니온 홀, 클로이스터, 조각상입니다.
This edition of Puerto Rico contains 14 additional buildings, previously released as Puerto Rico: Expansion I – New Buildings.
In Puerto Rico players assume the roles of colonial governors on the island of Puerto Rico. The aim of the game is to amass victory points by shipping goods to Europe or by constructing buildings.
Each player uses a separate small board with spaces for city buildings, plantations, and resources. Shared between the players are three ships, a trading house, and a supply of resources and doubloons.
The resource cycle of the game is that players grow crops which they exchange for points or doubloons. Doubloons can then be used to buy buildings, which allow players to produce more crops or give them other abilities. Buildings and plantations do not work unless they are manned by colonists.
During each round, players take turns selecting a role card from those on the table (such as "Trader" or "Builder"). When a role is chosen, every player gets to take the action appropriate to that role. The player that selected the role also receives a small privilege for doing so - for example, choosing the "Builder" role allows all players to construct a building, but the player who chose the role may do so at a discount on that turn. Unused roles gain a doubloon bonus at the end of each turn, so the next player who chooses that role gets to keep any doubloon bonus associated with it. This encourages players to make use of all the roles throughout a typical course of a game.
Puerto Rico uses a variable phase order mechanic, where a "governor" token is passed clockwise to the next player at the conclusion of a turn. The player with the token begins the round by choosing a role and taking the first action.
Players earn victory points for owning buildings, for shipping goods, and for manned "large buildings." Each player's accumulated shipping chips are kept face down and come in denominations of one or five. This prevents other players from being able to determine the exact score of another player. Goods and doubloons are placed in clear view of other players and the totals of each can always be requested by a player. As the game enters its later stages, the unknown quantity of shipping tokens and its denominations require players to consider their options before choosing a role that can end the game.
The new buildings are: Aqueduct, Forest House, Black Market, Storehouse, Guesthouse, Church, Trading Post, Small Wharf, Lighthouse, Library, Speciality Factory, Union Hall, Cloister, and Statue.
In Puerto Rico players assume the roles of colonial governors on the island of Puerto Rico. The aim of the game is to amass victory points by shipping goods to Europe or by constructing buildings.
Each player uses a separate small board with spaces for city buildings, plantations, and resources. Shared between the players are three ships, a trading house, and a supply of resources and doubloons.
The resource cycle of the game is that players grow crops which they exchange for points or doubloons. Doubloons can then be used to buy buildings, which allow players to produce more crops or give them other abilities. Buildings and plantations do not work unless they are manned by colonists.
During each round, players take turns selecting a role card from those on the table (such as "Trader" or "Builder"). When a role is chosen, every player gets to take the action appropriate to that role. The player that selected the role also receives a small privilege for doing so - for example, choosing the "Builder" role allows all players to construct a building, but the player who chose the role may do so at a discount on that turn. Unused roles gain a doubloon bonus at the end of each turn, so the next player who chooses that role gets to keep any doubloon bonus associated with it. This encourages players to make use of all the roles throughout a typical course of a game.
Puerto Rico uses a variable phase order mechanic, where a "governor" token is passed clockwise to the next player at the conclusion of a turn. The player with the token begins the round by choosing a role and taking the first action.
Players earn victory points for owning buildings, for shipping goods, and for manned "large buildings." Each player's accumulated shipping chips are kept face down and come in denominations of one or five. This prevents other players from being able to determine the exact score of another player. Goods and doubloons are placed in clear view of other players and the totals of each can always be requested by a player. As the game enters its later stages, the unknown quantity of shipping tokens and its denominations require players to consider their options before choosing a role that can end the game.
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