-
BGG랭킹
BGG전체 : 7195
-
-
인원
3-6 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.82 / 5
-
디자이너
Marc Brunnenkant
-
아티스트
Tony Rochon
-
인원
게임 소개
1920년대 미국에서는 볼스테드법이 알코올의 제조와 판매를 금지하고 있다. 그럼에도 불구하고, 금지는 당국에 감히 도전하는 밀수업자들에게 금광이 될 것이다. 훌리건부터 존경받는 정치인까지, 많은 사람들이 이 수익성 좋은 시장에서 그들의 운을 시험해 보았습니다. 하지만 그것은 여전히 위험한 활동으로 남아있습니다. 금지와 프로히스 & 메다쉬의 주인들이 돌아다니고 있기 때문입니다.
- Prohis에서 각 플레이어는 불법 물품 &mdash를 운송하여 돈을 벌려는 밀수업자를 형상화합니다. 즉, 다른 플레이어들이 당신의 화물을 검사하거나 의심스러운 물건을 발견하면 압류할 수 있기 때문에 매우 위태로운 행위입니다.
-
- 각 플레이어는 인스펙터, 캡틴, 카드 4장으로 시작하며, 덱은 합법 상품, 불법 상품, 부보안관 등으로 구성된다. 네 장의 카드가 탁자 위에 거꾸로 놓여 있다. 차례가 되면, 플레이어는 진열된 카드나 덱에서 1-2장의 카드를 뽑거나, 2-4장의 카드를 테이블 위에 엎드린 채로 밀반입하려 한다.
-
- 밀반입 시 서로가 밀반입한 물품에 화물통제기를 던질 기회를 얻게 되는데, 최고 가치의 통제기가 검사를 맡는다. 화물 운송업자는 이 문제를 해결하기 위해 관제사에게 뇌물을 주려 할 수 있습니다. 하지만 그게 통하지 않으면 최고 등급인 경감님이 화물 카드 세 개를 볼 수 있습니다. 캡틴 2와 중위 1개. 만약 관제사가 불법 상품을 발견하면, 그 카드의 소유자는 모든 화물을 압류하여 자신의 창고에 보관하고, 만약 모든 화물이 합법적이면, 화주는 창고에 있는 화물을 요구하고 통제관을 손에 쥐게 된다. 화물 가운데 관제사가 대기하면 이 제보자가 드러나 감찰이 실패한다.
-
- 데크가 바닥나거나 플레이어가 모두 드로잉 카드를 건네면 게임이 종료되며 플레이어는 창고에서 불법 상품당 4만 달러, 법정 상품당 1만 달러, 손에 들고 있는 컨트롤러와 창고에서 1~5만 달러를 받는다. 수중에 있는 불법 물품은 돈이 들고, 돈을 가장 많이 가진 사람이 이깁니다.
- Prohis에서 각 플레이어는 불법 물품 &mdash를 운송하여 돈을 벌려는 밀수업자를 형상화합니다. 즉, 다른 플레이어들이 당신의 화물을 검사하거나 의심스러운 물건을 발견하면 압류할 수 있기 때문에 매우 위태로운 행위입니다.
-
- 각 플레이어는 인스펙터, 캡틴, 카드 4장으로 시작하며, 덱은 합법 상품, 불법 상품, 부보안관 등으로 구성된다. 네 장의 카드가 탁자 위에 거꾸로 놓여 있다. 차례가 되면, 플레이어는 진열된 카드나 덱에서 1-2장의 카드를 뽑거나, 2-4장의 카드를 테이블 위에 엎드린 채로 밀반입하려 한다.
-
- 밀반입 시 서로가 밀반입한 물품에 화물통제기를 던질 기회를 얻게 되는데, 최고 가치의 통제기가 검사를 맡는다. 화물 운송업자는 이 문제를 해결하기 위해 관제사에게 뇌물을 주려 할 수 있습니다. 하지만 그게 통하지 않으면 최고 등급인 경감님이 화물 카드 세 개를 볼 수 있습니다. 캡틴 2와 중위 1개. 만약 관제사가 불법 상품을 발견하면, 그 카드의 소유자는 모든 화물을 압류하여 자신의 창고에 보관하고, 만약 모든 화물이 합법적이면, 화주는 창고에 있는 화물을 요구하고 통제관을 손에 쥐게 된다. 화물 가운데 관제사가 대기하면 이 제보자가 드러나 감찰이 실패한다.
-
- 데크가 바닥나거나 플레이어가 모두 드로잉 카드를 건네면 게임이 종료되며 플레이어는 창고에서 불법 상품당 4만 달러, 법정 상품당 1만 달러, 손에 들고 있는 컨트롤러와 창고에서 1~5만 달러를 받는다. 수중에 있는 불법 물품은 돈이 들고, 돈을 가장 많이 가진 사람이 이깁니다.
In the United States, during the 1920s, the Volstead Act forbids the manufacturing and sale of alcohol. Nevertheless, prohibition is going to represent a gold mine for smugglers who dare to challenge the authorities. From the hooligan to the respected politician, many people have tried their luck on this lucrative market, yet it remains a dangerous activity since the agents of the prohibition — the Prohis — roam around...
- In Prohis, each player embodies a smuggler who tries to make a fortune by transporting illegal goods — a highly precarious activity since the other players have the opportunity to check your cargo or even seize it if they find suspicious items.
-
- Each player starts with an Inspector, a Captain, and a hand of four cards, with the deck being comprised of legal goods, illegal goods, and Lieutenants. Four cards are placed face-up on the table. On a turn, a player either draws 1-2 cards from those on display or from the deck, or attempts to smuggle a convoy of 2-4 cards by placing them on the table face down.
-
- When smuggling, each other player gets the chance to throw a cargo controller at the smuggled goods, with the highest valued controller taking charge of the inspection. The cargo mover can try to bribe the controller to make this trouble go away, but if that doesn't work an Inspector, the highest rating, can look at three cargo cards, a Captain two, and a Lieutenant one. If the controller reveals an illegal good, the owner of that card gets to seize all of the cargo, placing it and her controller in her warehouse; if all the goods are legal, the shipper claims the cargo in the warehouse and the controller in hand. If a controller awaits among the cargo, then this informant has been revealed and the inspection fails.
-
- When the deck runs out or players all pass on drawing cards, the game ends, with players scoring $4k for each illegal good in the warehouse, $1k for each legal good, and $1-5k for controllers in hand and in the warehouse. Illegal goods in hand cost money, and whoever has the most money wins.
- In Prohis, each player embodies a smuggler who tries to make a fortune by transporting illegal goods — a highly precarious activity since the other players have the opportunity to check your cargo or even seize it if they find suspicious items.
-
- Each player starts with an Inspector, a Captain, and a hand of four cards, with the deck being comprised of legal goods, illegal goods, and Lieutenants. Four cards are placed face-up on the table. On a turn, a player either draws 1-2 cards from those on display or from the deck, or attempts to smuggle a convoy of 2-4 cards by placing them on the table face down.
-
- When smuggling, each other player gets the chance to throw a cargo controller at the smuggled goods, with the highest valued controller taking charge of the inspection. The cargo mover can try to bribe the controller to make this trouble go away, but if that doesn't work an Inspector, the highest rating, can look at three cargo cards, a Captain two, and a Lieutenant one. If the controller reveals an illegal good, the owner of that card gets to seize all of the cargo, placing it and her controller in her warehouse; if all the goods are legal, the shipper claims the cargo in the warehouse and the controller in hand. If a controller awaits among the cargo, then this informant has been revealed and the inspection fails.
-
- When the deck runs out or players all pass on drawing cards, the game ends, with players scoring $4k for each illegal good in the warehouse, $1k for each legal good, and $1-5k for controllers in hand and in the warehouse. Illegal goods in hand cost money, and whoever has the most money wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
455
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18