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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Sean Thompson (II)
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아티스트
Sean Thompson (II)
-
인원
게임 소개
당신은 토네이도 골목의 스톰 체이서입니다. 스톰 리서치 차량(Storm Research Vehicle)을 업그레이드하고 확장할 수 있는 트위스터 사진을 얻으십시오. 토네이도 시즌이 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 선수가 승리합니다.
스톰체이서는 10라운드 이상 진행되며 토네이도가 소멸된 라운드의 마지막에 발생한다. 각 라운드는 토네이도가 생성되고 토네이도 데크에 따라 이동하는 토네이도 페이즈로 시작한다. 토네이도 단계에 이어 액션 페이즈(Action Phase)가 진행되는데, 이 단계에서 플레이어는 차량을 이동시키고 토네이도의 사진을 찍는다. 첫 번째 사진이 가장 많은 돈을 벌고, 더 많은 사진은 연속적으로 적게 벌어들임으로써 돈을 벌 수 있다. 작업 단계 다음에는 업그레이드/정리 단계가 있습니다. 여기서는 최종 게임 비용과 더 잘 보호되고 더 빠른 차량으로의 업그레이드의 균형을 맞춰야 합니다.
게임플레이는 20x20 육각형 그리드에서 이루어진다. 이사회에는 다양한 종류의 " 인용문들이 흩어져 있다.가로&인용;타일[집, 헛간, 필드 타일]은 움직임을 억제하지만 파괴 중에 그림이 캡처되면 가산점을 제공합니다. 이러한 타일은 설정 중에 임의로 배치됩니다. 도로 타일도 포함되어 이동에 보너스를 제공합니다. 도로 타일은 시나리오 규칙에 따라 또는 각 플레이어가 차례대로 배치한다.
토네이도는 산란되어 "을 통해 이동한다.Storm Deck"는 설치 중에 작성됩니다. 게임의 속도는 산란 카드 수에 따라 결정되며, 비율이 높을수록 더 빠른 게임이 된다. 토네이도는 주사위와 타임 트랙 정비공을 통해 무작위로 소멸됩니다.
게임이 끝날 때, 선수들은 손에 들고 있는 돈만 센다. 가장 많이 이긴 선수가 가장 많이 찍은 선수에게 유리하게 동점이 깨진다.
스톰체이서는 10라운드 이상 진행되며 토네이도가 소멸된 라운드의 마지막에 발생한다. 각 라운드는 토네이도가 생성되고 토네이도 데크에 따라 이동하는 토네이도 페이즈로 시작한다. 토네이도 단계에 이어 액션 페이즈(Action Phase)가 진행되는데, 이 단계에서 플레이어는 차량을 이동시키고 토네이도의 사진을 찍는다. 첫 번째 사진이 가장 많은 돈을 벌고, 더 많은 사진은 연속적으로 적게 벌어들임으로써 돈을 벌 수 있다. 작업 단계 다음에는 업그레이드/정리 단계가 있습니다. 여기서는 최종 게임 비용과 더 잘 보호되고 더 빠른 차량으로의 업그레이드의 균형을 맞춰야 합니다.
게임플레이는 20x20 육각형 그리드에서 이루어진다. 이사회에는 다양한 종류의 " 인용문들이 흩어져 있다.가로&인용;타일[집, 헛간, 필드 타일]은 움직임을 억제하지만 파괴 중에 그림이 캡처되면 가산점을 제공합니다. 이러한 타일은 설정 중에 임의로 배치됩니다. 도로 타일도 포함되어 이동에 보너스를 제공합니다. 도로 타일은 시나리오 규칙에 따라 또는 각 플레이어가 차례대로 배치한다.
토네이도는 산란되어 "을 통해 이동한다.Storm Deck"는 설치 중에 작성됩니다. 게임의 속도는 산란 카드 수에 따라 결정되며, 비율이 높을수록 더 빠른 게임이 된다. 토네이도는 주사위와 타임 트랙 정비공을 통해 무작위로 소멸됩니다.
게임이 끝날 때, 선수들은 손에 들고 있는 돈만 센다. 가장 많이 이긴 선수가 가장 많이 찍은 선수에게 유리하게 동점이 깨진다.
You are a Storm Chaser in Tornado Alley. Get pictures of the twisters to earn money, upgrade, and expand your Storm Research Vehicle fleet. The player with the most money at the end of Tornado Season wins.
StormChasers takes place over 10 rounds or at the end of the round in which all tornadoes have dissipated, whichever comes first. Each round starts with the Tornado Phase, in which tornadoes are spawned and moved according to the Tornado Deck. Following the Tornado Phase is the Action Phase in which players spend action points to move vehicles and take pictures of tornadoes. Money is gained from taking pictures with the first pictures earning the most money, and further pictures earning successively less. Following the Action Phase is the Upgrade/Cleanup phase. Here you must balance end game money with upgrading to better protected and faster vehicles.
Gameplay occurs on a 20x20 hexagonal grid. The board is littered with many different type of "Landscape" tiles [house, barn, and field tiles] that inhibit movement, but also provide bonus points if a picture is captured during destruction. These tiles are placed randomly during setup. Road tiles are also included and provide bonuses to movement. Road tiles are placed either according to scenario rules or by each player in turn order.
The tornadoes are spawned and moved via the "Storm Deck" which is built during setup. The game's speed is dictated by the number of spawning cards, with the higher ratio equaling a faster game. Tornadoes dissipate randomly via dice and time track mechanic.
At the end of the game, players count only money on hand. The player with the most wins, ties are broken in favor of the player with the most pictures taken.
StormChasers takes place over 10 rounds or at the end of the round in which all tornadoes have dissipated, whichever comes first. Each round starts with the Tornado Phase, in which tornadoes are spawned and moved according to the Tornado Deck. Following the Tornado Phase is the Action Phase in which players spend action points to move vehicles and take pictures of tornadoes. Money is gained from taking pictures with the first pictures earning the most money, and further pictures earning successively less. Following the Action Phase is the Upgrade/Cleanup phase. Here you must balance end game money with upgrading to better protected and faster vehicles.
Gameplay occurs on a 20x20 hexagonal grid. The board is littered with many different type of "Landscape" tiles [house, barn, and field tiles] that inhibit movement, but also provide bonus points if a picture is captured during destruction. These tiles are placed randomly during setup. Road tiles are also included and provide bonuses to movement. Road tiles are placed either according to scenario rules or by each player in turn order.
The tornadoes are spawned and moved via the "Storm Deck" which is built during setup. The game's speed is dictated by the number of spawning cards, with the higher ratio equaling a faster game. Tornadoes dissipate randomly via dice and time track mechanic.
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