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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Cole Munro-Chitty
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아티스트
Cole Munro-Chitty
-
인원
게임 소개
라이즈 오브 더 노스맨은 2~3명의 플레이어가 자신의 바이킹 부족을 확장하고 부와 영광을 찾아 새로운 땅을 정복하는 액션 포인트 허용 게임이다.
이 게임은 스칸디나비아와 북유럽 섬 지도에서 진행된다. (이 지도는 그들이 북유럽 섬들로 지도화한 것을 나타낸다.) 실제로는 그들이 생각했던 것만큼 흩어져 있는 섬들이 많지 않았다. 주제적으로, 이것은 그들이 세상을 서양으로 상상하는 방식이었다.)
지도에는 A, B, C의 세 가지 주요 구역이 있다. 가장 큰 보상은 서쪽 먼 C구역에서 찾을 수 있지만 바다를 건너는 긴 여정이 필요한 만큼 가장 도달하기 어려운 것이기도 하다.
각 플레이어는 보드에 바이킹 3개, 스틸 토큰 2개, 푸드 토큰 2개, 선박 토큰 5개, 바이킹 12개, 쉴드 토큰 10개로 게임을 시작한다. 각 턴 동안 플레이어는 이동, 자원 수집, 마을 파괴, 선박 건조 및 항해, 신에게 룬 만들기, 서로 공격하기 위해 사용할 수 있는 7개의 액션 포인트를 갖게 되며, 이 모든 포인트는 다양한 승리 포인트를 제공한다. 많은 행동들은 완수하기 위해 자원과 군대를 요구하며, 플레이어들은 그들의 차례를 수행하기 위해 미리 계획을 세워야 한다.
이 게임은 32장의 카드로 구성된 이벤트 덱에 의해 구동된다. 이벤트 덱에서 1라운드씩 카드를 뽑을 때, 일부 무작위 이벤트는 모든 플레이어에게 도움이 되고 일부는 모든 플레이어에게 해를 입힐 수 있으며, 대부분의 이벤트는 세 섹터에 해당하는 크루세이더 카드입니다. 크루세이더 카드를 뽑으면 해당 구역에 주사위가 굴려지고 그 마을에 크루세이더 방패가 배치되며, 플레이어는 포인트를 얻기 위해 크루세이더 방패를 파괴할 수 있으며 지도에 따라 지도에 7번째 크루세이더 방패가 배치되면 모든 플레이어가 게임에서 지게 된다.
플레이어가 마을에 10번째 플레이어 방패를 두거나 이벤트 덱이 소진되면 게임이 종료된다. 그런 다음 플레이어 방패, 크루세이더 방패, 바이킹, 보드의 배, 룬, 머니, 공격 토큰 등에 대한 점수를 집계하며, 가장 많은 포인트를 가진 사람이 승자가 된다.
이 게임은 스칸디나비아와 북유럽 섬 지도에서 진행된다. (이 지도는 그들이 북유럽 섬들로 지도화한 것을 나타낸다.) 실제로는 그들이 생각했던 것만큼 흩어져 있는 섬들이 많지 않았다. 주제적으로, 이것은 그들이 세상을 서양으로 상상하는 방식이었다.)
지도에는 A, B, C의 세 가지 주요 구역이 있다. 가장 큰 보상은 서쪽 먼 C구역에서 찾을 수 있지만 바다를 건너는 긴 여정이 필요한 만큼 가장 도달하기 어려운 것이기도 하다.
각 플레이어는 보드에 바이킹 3개, 스틸 토큰 2개, 푸드 토큰 2개, 선박 토큰 5개, 바이킹 12개, 쉴드 토큰 10개로 게임을 시작한다. 각 턴 동안 플레이어는 이동, 자원 수집, 마을 파괴, 선박 건조 및 항해, 신에게 룬 만들기, 서로 공격하기 위해 사용할 수 있는 7개의 액션 포인트를 갖게 되며, 이 모든 포인트는 다양한 승리 포인트를 제공한다. 많은 행동들은 완수하기 위해 자원과 군대를 요구하며, 플레이어들은 그들의 차례를 수행하기 위해 미리 계획을 세워야 한다.
이 게임은 32장의 카드로 구성된 이벤트 덱에 의해 구동된다. 이벤트 덱에서 1라운드씩 카드를 뽑을 때, 일부 무작위 이벤트는 모든 플레이어에게 도움이 되고 일부는 모든 플레이어에게 해를 입힐 수 있으며, 대부분의 이벤트는 세 섹터에 해당하는 크루세이더 카드입니다. 크루세이더 카드를 뽑으면 해당 구역에 주사위가 굴려지고 그 마을에 크루세이더 방패가 배치되며, 플레이어는 포인트를 얻기 위해 크루세이더 방패를 파괴할 수 있으며 지도에 따라 지도에 7번째 크루세이더 방패가 배치되면 모든 플레이어가 게임에서 지게 된다.
플레이어가 마을에 10번째 플레이어 방패를 두거나 이벤트 덱이 소진되면 게임이 종료된다. 그런 다음 플레이어 방패, 크루세이더 방패, 바이킹, 보드의 배, 룬, 머니, 공격 토큰 등에 대한 점수를 집계하며, 가장 많은 포인트를 가진 사람이 승자가 된다.
Rise of the Northmen is an action point allowance game in which 2-3 players expand their own viking tribes and conquer new lands in search of riches and glory.
The game is played on a map of Scandinavia and the northern European islands. (The map is based off of old viking maps, it represents what they had mapped out to be the northern European islands. In actuality there were not as many scattered islands as they had thought. Thematically, this was the way they pictured the world to the west.)
There are three main sectors on the map, from east to west they are A, B and C. The greatest rewards can be found to the far west in the C sector, but they are also the hardest to reach as they require long journeys across the sea.
Each player starts the game with 3 vikings on the board, 2 steel and 2 food tokens, 5 ship tokens and 12 vikings in reserve, and 10 shield tokens. During each turn players will each have 7 action points they can use for movement, harvesting resources, razing villages, building ships and sailing, constructing runes to the gods, and attacking each other, all of which offer varying victory point margins. Many of the actions require resources and troops to complete, requiring players to plan ahead in order to carry out their turns.
The game is driven by an event deck of 32 cards. At the beginning of each round one card is drawn from the event deck, some random events will help all players and some will hurt all players, most of the events are Crusader cards that correspond to the 3 sectors. When a Crusader card is drawn a die is rolled for its corresponding sector and a Crusader shield is placed in that village, players can destroy the Crusader shields for points and are encouraged to because if a 7th Crusader shield is ever placed on the map then all players lose the game.
The game ends when a player places their 10th player shield on a village, or when the event deck runs out. Players then tally their points for player shields, Crusader shields, vikings and ships on the board, runes, money, attack tokens, and so forth, and whoever has the most points is the winner.
The game is played on a map of Scandinavia and the northern European islands. (The map is based off of old viking maps, it represents what they had mapped out to be the northern European islands. In actuality there were not as many scattered islands as they had thought. Thematically, this was the way they pictured the world to the west.)
There are three main sectors on the map, from east to west they are A, B and C. The greatest rewards can be found to the far west in the C sector, but they are also the hardest to reach as they require long journeys across the sea.
Each player starts the game with 3 vikings on the board, 2 steel and 2 food tokens, 5 ship tokens and 12 vikings in reserve, and 10 shield tokens. During each turn players will each have 7 action points they can use for movement, harvesting resources, razing villages, building ships and sailing, constructing runes to the gods, and attacking each other, all of which offer varying victory point margins. Many of the actions require resources and troops to complete, requiring players to plan ahead in order to carry out their turns.
The game is driven by an event deck of 32 cards. At the beginning of each round one card is drawn from the event deck, some random events will help all players and some will hurt all players, most of the events are Crusader cards that correspond to the 3 sectors. When a Crusader card is drawn a die is rolled for its corresponding sector and a Crusader shield is placed in that village, players can destroy the Crusader shields for points and are encouraged to because if a 7th Crusader shield is ever placed on the map then all players lose the game.
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