-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-30 명
BGG추천: 1-30+ 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.00 / 5
-
디자이너
Albert C. E. Parker
-
아티스트
-
인원
게임 소개
블러디 레드 플래그(Bloody Red Flag)는 근접 작전 해군 워게임에 고급 및 보충 규칙을 제공합니다. 추가 규칙은 근접 작전이 허용하는 것보다 더 현실적인 방식으로 항해 후기의 전술적 해전을 시뮬레이션하기 위해 고안된 통합 세트이지만, 약간의 추가적인 복잡성이 희생된다.
블러디 레드 플래그의 주요 변화는 일반 6점 육각 시스템을 대체하기 위한 12점 이동 시스템의 구현입니다. 배들은 이제 육각형 면 대신 육각형 모서리를 향하기 위해 30도 선회할 수 있다. 충돌, 가시선, 사격 아크 & 범위, 레이크, 해상 화재, 표류, 앵커링 및 육상 지형 효과를 포함하여 이동 시스템에서 이 수정의 영향을 받는 주제를 다루기 위한 추가 규칙이 포함됩니다.
추가 규칙에는 임펄스 이동, 연기 효과 및 견인, 고정, 태킹 및 신호에 대한 선택적 규칙이 포함됩니다. 또한 1794년 이전 신호 제한에 대한 선택적 규칙과 1794년 이전 시나리오에 대한 신호 북이 있다.
블러디 레드 플래그의 주요 변화는 일반 6점 육각 시스템을 대체하기 위한 12점 이동 시스템의 구현입니다. 배들은 이제 육각형 면 대신 육각형 모서리를 향하기 위해 30도 선회할 수 있다. 충돌, 가시선, 사격 아크 & 범위, 레이크, 해상 화재, 표류, 앵커링 및 육상 지형 효과를 포함하여 이동 시스템에서 이 수정의 영향을 받는 주제를 다루기 위한 추가 규칙이 포함됩니다.
추가 규칙에는 임펄스 이동, 연기 효과 및 견인, 고정, 태킹 및 신호에 대한 선택적 규칙이 포함됩니다. 또한 1794년 이전 신호 제한에 대한 선택적 규칙과 1794년 이전 시나리오에 대한 신호 북이 있다.
Bloody Red Flag provides advanced & supplemental rules for the Close Action naval wargame. The supplemental rules are an integrated set designed to simulate tactical naval warfare in the late sail era in a more realistic manner than Close Action permits, but at the cost of some additional complexity.
The primary change in Bloody Red Flag is the implementation of a 12-point movement system to replace the regular 6-point hex system. Ships may now turn 30 degrees to point toward a hex corner instead of just hex sides. Additional rules are included to address topics impacted by this modification in the movement system, including Collisions, Line of Sight, Firing Arcs & Range, Rakes, Marine Fire, Drifting, Anchoring, and Land terrain effects.
Additional rules include Impulse movement, Smoke effects, and Optional rules for Towing, Anchoring, Tacking, and Signaling. There are also optional rules for Pre-1794 Signaling limitations and a Signal Book for Pre-1794 scenarios.
The primary change in Bloody Red Flag is the implementation of a 12-point movement system to replace the regular 6-point hex system. Ships may now turn 30 degrees to point toward a hex corner instead of just hex sides. Additional rules are included to address topics impacted by this modification in the movement system, including Collisions, Line of Sight, Firing Arcs & Range, Rakes, Marine Fire, Drifting, Anchoring, and Land terrain effects.
Additional rules include Impulse movement, Smoke effects, and Optional rules for Towing, Anchoring, Tacking, and Signaling. There are also optional rules for Pre-1794 Signaling limitations and a Signal Book for Pre-1794 scenarios.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18