-
BGG랭킹
BGG전체 : 16996
WARGAMES : 3106
6.9The Wilderness Campaign: Lee vs. Grant, 1864 (1972) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.27 / 5
-
디자이너
Manfred F. Milkuhn, John Young
-
아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
(규칙에서):
야만인 캠페인은 로버트 E.의 갈등에 대한 역사적 시뮬레이션이다. 1864년 5월 3일부터 7월 1일까지 리의 북버지니아군과 율리시스 S. 그랜트의 북군 포토맥군을 지휘했다.
활용할 수 있는 역사적 시나리오는 두 가지가 있다. 실제 캠페인의 초기 단계는 와일더네이스 전투부터 콜드 하버 전투까지 5월 시나리오에 묘사되어 있다. 6월 시나리오는 콜드 하버에서 피터스버그 포위까지의 작전을 묘사하고 있다. 몇 가지 선택적 시나리오가 "만약을 허용합니까?시뮬레이션 될 캠페인의 가능성.
(디자이너의 메모에서):
어느 한쪽의 목표가 거의 달성되지 않았기 때문에 진정한 의미에서 어느 쪽도 선거전에서 승리하지 못했다. 하지만 전략적으로 그랜트는 다른 북군 지휘관들을 모두 성공적으로 진격하게 함으로써 정말로 승리했습니다. 그는 리치먼드로 돌아가는 모든 발걸음을 북버지니아군으로 돌려놓았고, 남부에서는 어떠한 도움도 받을 수 없었다. 비용이 많이 들었지만 효과가 있었다.
내용:
22& x 28&지도 시트
255 카운터
규칙 폴더 1개(10페이지)
지형 효과 차트 1개
전투 결과/전투 시트 2장
1 육면 주사위
(흰색 상자/트레이 형식으로 게시됨)
SPI의 Lee Moves North와 유사한 시스템 사용: 1862년과 1863년 남부 연합 여름 공세.
야만인 캠페인은 로버트 E.의 갈등에 대한 역사적 시뮬레이션이다. 1864년 5월 3일부터 7월 1일까지 리의 북버지니아군과 율리시스 S. 그랜트의 북군 포토맥군을 지휘했다.
활용할 수 있는 역사적 시나리오는 두 가지가 있다. 실제 캠페인의 초기 단계는 와일더네이스 전투부터 콜드 하버 전투까지 5월 시나리오에 묘사되어 있다. 6월 시나리오는 콜드 하버에서 피터스버그 포위까지의 작전을 묘사하고 있다. 몇 가지 선택적 시나리오가 "만약을 허용합니까?시뮬레이션 될 캠페인의 가능성.
(디자이너의 메모에서):
어느 한쪽의 목표가 거의 달성되지 않았기 때문에 진정한 의미에서 어느 쪽도 선거전에서 승리하지 못했다. 하지만 전략적으로 그랜트는 다른 북군 지휘관들을 모두 성공적으로 진격하게 함으로써 정말로 승리했습니다. 그는 리치먼드로 돌아가는 모든 발걸음을 북버지니아군으로 돌려놓았고, 남부에서는 어떠한 도움도 받을 수 없었다. 비용이 많이 들었지만 효과가 있었다.
내용:
22& x 28&지도 시트
255 카운터
규칙 폴더 1개(10페이지)
지형 효과 차트 1개
전투 결과/전투 시트 2장
1 육면 주사위
(흰색 상자/트레이 형식으로 게시됨)
SPI의 Lee Moves North와 유사한 시스템 사용: 1862년과 1863년 남부 연합 여름 공세.
(from the rules:)
The Wilderness Campaign is an historical simulation of the conflict between Robert E. Lee's Confederate Army of Northern Virginia and Ulysses S. Grant's Union Army of the Potomac, from May 3 through July 1, 1864.
There are two historical scenarios that may be utilized. The initial stage of the actual campaign is portrayed in the May scenario, from the battle at the Wilderness to the battle at Cold Harbor. The June scenario portrays the campaign from Cold Harbor to the siege of Petersburg. Several optional scenarios permit the "what if?" possibilities of the campaign to be simulated.
(from the Designer's Notes:)
In a real sense neither side won the campaign since so little of either side's objectives was accomplished. But, strategically, Grant really won by allowing all the other Union commanders to successfully advance. He did it by pinning the Army of Northern Virginia every step back to Richmond and bleeding the South so dry that no assistance was possible. The cost was high (and many think higher than necessary), but it worked.
Contents:
22" x 28" mapsheet
255 counters
1 rules folder (10 pages)
1 terrain effects chart
2 combat result/scenario sheets
1 6-sided die
(originally published in the white box/tray format)
Uses a system similar to SPI's Lee Moves North: The Confederate Summer Offensive, 1862 & 1863.
The Wilderness Campaign is an historical simulation of the conflict between Robert E. Lee's Confederate Army of Northern Virginia and Ulysses S. Grant's Union Army of the Potomac, from May 3 through July 1, 1864.
There are two historical scenarios that may be utilized. The initial stage of the actual campaign is portrayed in the May scenario, from the battle at the Wilderness to the battle at Cold Harbor. The June scenario portrays the campaign from Cold Harbor to the siege of Petersburg. Several optional scenarios permit the "what if?" possibilities of the campaign to be simulated.
(from the Designer's Notes:)
In a real sense neither side won the campaign since so little of either side's objectives was accomplished. But, strategically, Grant really won by allowing all the other Union commanders to successfully advance. He did it by pinning the Army of Northern Virginia every step back to Richmond and bleeding the South so dry that no assistance was possible. The cost was high (and many think higher than necessary), but it worked.
Contents:
22" x 28" mapsheet
255 counters
1 rules folder (10 pages)
1 terrain effects chart
2 combat result/scenario sheets
1 6-sided die
(originally published in the white box/tray format)
Uses a system similar to SPI's Lee Moves North: The Confederate Summer Offensive, 1862 & 1863.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
493
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18