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BGG랭킹
BGG전체 : 21997
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인원
2-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.63 / 5
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디자이너
Alex Papadimoulis, Patrick Roach
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아티스트
Mark Bowytz
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인원
게임 소개
Release!는 소프트웨어와 그것을 만드는 사람들에 관한 라이트 카드 게임이다. 게임은 간단합니다: 5개의 릴리스에 걸쳐 다른 플레이어와의 협력과 경쟁을 관리하여 가장 많은 점수를 획득합니다. 릴리스!의 각 라운드는 동일한 방식으로 진행되지만 새로운 도구와 방법을 공개함에 따라 점수 규칙이 변경됩니다. 귀사의 팀은 가능한 최고의 릴리스를 제공하기 위해 이러한 전략적 변화에 지속적으로 대응해야 합니다.
릴리즈의 핵심 메카니즘은 전형적인 트릭 트럼프 게임을 모델로 한다. 라운드 또는 릴리스는 각 플레이어가 카드를 트릭에 기여하는 방식으로 진행되며 일반적으로 가장 높은 카드를 던지면 트릭이 발생한다. 이것은 선수들이 카드를 다 쓸 때까지 계속되며, 그 시점에서 그들이 릴리스를 득점한다.
채점 규칙이 까다로울 수 있는 부분이에요. 방출 때마다 선수들이 새로운 득점 방법론을 드러낼 것이다. 이러한 점수 부여 규칙은 다양한 카드 조합, 슈트 덩어리, 특정 수의 트릭을 획득할 때 점수를 부여하거나 감점합니다. 즉, 원하는 일부 라운드는 가능한 많은 트릭을 잃거나, 가능한 많은 트릭을 얻거나, 특정 카드를 노릴 수 있습니다.
페이스 카드는 더 복잡하며, 이 카드들은 모두 그들의 순위에 영향을 주고, 이전에 이긴 카드를 훔치고, 순간 포인트를 주는 등의 특별한 보너스 파워를 가지고 있다.
이 게임 자체는 소프트웨어 개발의 특정한 트렌드를 불러일으키기 위한 주제이다. 테마화 요소로는 명명 규칙, 재미있는 카피 등이 있으며, 페이스 카드는 모두 개발계의 유명한 '얼굴'을 본뜬 것이다.
릴리즈의 핵심 메카니즘은 전형적인 트릭 트럼프 게임을 모델로 한다. 라운드 또는 릴리스는 각 플레이어가 카드를 트릭에 기여하는 방식으로 진행되며 일반적으로 가장 높은 카드를 던지면 트릭이 발생한다. 이것은 선수들이 카드를 다 쓸 때까지 계속되며, 그 시점에서 그들이 릴리스를 득점한다.
채점 규칙이 까다로울 수 있는 부분이에요. 방출 때마다 선수들이 새로운 득점 방법론을 드러낼 것이다. 이러한 점수 부여 규칙은 다양한 카드 조합, 슈트 덩어리, 특정 수의 트릭을 획득할 때 점수를 부여하거나 감점합니다. 즉, 원하는 일부 라운드는 가능한 많은 트릭을 잃거나, 가능한 많은 트릭을 얻거나, 특정 카드를 노릴 수 있습니다.
페이스 카드는 더 복잡하며, 이 카드들은 모두 그들의 순위에 영향을 주고, 이전에 이긴 카드를 훔치고, 순간 포인트를 주는 등의 특별한 보너스 파워를 가지고 있다.
이 게임 자체는 소프트웨어 개발의 특정한 트렌드를 불러일으키기 위한 주제이다. 테마화 요소로는 명명 규칙, 재미있는 카피 등이 있으며, 페이스 카드는 모두 개발계의 유명한 '얼굴'을 본뜬 것이다.
Release! is a light card game about software and the people who make it. The game is simple: manage cooperation and competition with other players across five releases to score the most points. Each round of Release! is played the same way, but the scoring rules change as you reveal new tools and methods. Your team needs to continuously respond to these strategic shifts in order to produce the best release possible.
Release's core mechanics are modeled after classic trick trump games. Rounds, or releases, are played by each player contributing a card to a trick, generally the highest card thrown takes the trick. This continues until the players are out of cards, at which point in time they score the release.
Scoring rules are where it gets tricky. Every release the players will reveal a new scoring methodology. These scoring rules award or subtract points for taking; various combinations of cards, lump sums of suits, or a specific number of tricks. This means that some rounds you want may want to lose as many tricks as possible, win as many as possible, or fish for specific cards.
The face cards lend further complexity, these cards all have special bonus powers that do things like: affect their rank, steal previously won cards, award instant points, and much more.
The game itself is themed to evoke certain trends of software development. Themeing elements include naming conventions, fun copy, and the face cards are all modeled after famous 'faces' of the development community.
Release's core mechanics are modeled after classic trick trump games. Rounds, or releases, are played by each player contributing a card to a trick, generally the highest card thrown takes the trick. This continues until the players are out of cards, at which point in time they score the release.
Scoring rules are where it gets tricky. Every release the players will reveal a new scoring methodology. These scoring rules award or subtract points for taking; various combinations of cards, lump sums of suits, or a specific number of tricks. This means that some rounds you want may want to lose as many tricks as possible, win as many as possible, or fish for specific cards.
The face cards lend further complexity, these cards all have special bonus powers that do things like: affect their rank, steal previously won cards, award instant points, and much more.
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