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BGG랭킹
BGG전체 : 1643
STRATEGY : 810
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.79 / 5
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디자이너
Alban Viard
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아티스트
Paul Laane, Sampo Sikiö
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인원
게임 소개
1920년대: 스몰 시티는 불과 몇 년 전에 설립되었고 이 단계에서 여전히 신생 도시입니다. 그럼에도 불구하고, 마을 회관은 번창하고, 이상한 클리닉의 관리자들은 이 시점까지 몇 년 동안 제대로 감금되어 있었다. 이제 새로운 단계에 도달해야 할 때입니다. 새로운 지도 수송을 만들고 있습니다.
'트램웨이즈'에서는 지난달에 해고된 클리니시 매니저 중 한 명의 역할을 맡게 되는데, 그는 환자들과 그들의 나쁜 건강에 힘입어 부를 축적했다는 것이 밝혀졌을 때 해고되었습니다. 여러분은 이제 엔지니어 팀의 선두에 서서 스몰 시티를 위해 가능한 최고의 그리고 가장 효과적인 네트워크를 구축할 준비가 되었습니다. 여러분의 목표는 건물과 시민들 사이에서 가장 좋은 장소를 찾아서 그들이 여러분의 네트워크를 사용할 수 있도록 하는 것입니다. 자신이 원하는 곳으로, 원하는 때에 이동할 수 있는 행복한 시민이 최고의 운송회사들에게 감사할 것이라는 것을 확신하라. 최고 경영자를 만족시키는 것은 시민들이 행복해 하는 것을 보는 것보다 더 없다.
경기는 6개의 라운드로 나뉘며, 각 라운드는 2개의 절반으로 나뉜다.
전반전 동안, 플레이어들은 가장 효율적인 덱을 만들기 위한 최고의 개발 카드를 얻기 위해 경쟁한다. 원래의 경매 단계는 또한 턴 순서 —를 결정하며, 첫 번째 플레이어가 되는 것은 당신의 스트레스 수준을 증가시킨다.
후반전에는 스몰 시티의 다른 건물들 사이에 훌륭한 네트워크를 구축하기 위해 그들의 갑판을 사용하여 기차 게임을 한다. 환승하는 동안 스트레스를 주지 않고 승객들을 움직이기 위해 노력하며, 결국 게임의 목표인 행복 포인트를 획득합니다.
선수들이 카드에 있는 기호를 많이 사용할수록 더 많은 동작을 할 수 있지만 동시에 스트레스 수준도 높아져 마이너스 승점으로 이어진다.
'트램웨이즈'에서는 지난달에 해고된 클리니시 매니저 중 한 명의 역할을 맡게 되는데, 그는 환자들과 그들의 나쁜 건강에 힘입어 부를 축적했다는 것이 밝혀졌을 때 해고되었습니다. 여러분은 이제 엔지니어 팀의 선두에 서서 스몰 시티를 위해 가능한 최고의 그리고 가장 효과적인 네트워크를 구축할 준비가 되었습니다. 여러분의 목표는 건물과 시민들 사이에서 가장 좋은 장소를 찾아서 그들이 여러분의 네트워크를 사용할 수 있도록 하는 것입니다. 자신이 원하는 곳으로, 원하는 때에 이동할 수 있는 행복한 시민이 최고의 운송회사들에게 감사할 것이라는 것을 확신하라. 최고 경영자를 만족시키는 것은 시민들이 행복해 하는 것을 보는 것보다 더 없다.
경기는 6개의 라운드로 나뉘며, 각 라운드는 2개의 절반으로 나뉜다.
전반전 동안, 플레이어들은 가장 효율적인 덱을 만들기 위한 최고의 개발 카드를 얻기 위해 경쟁한다. 원래의 경매 단계는 또한 턴 순서 —를 결정하며, 첫 번째 플레이어가 되는 것은 당신의 스트레스 수준을 증가시킨다.
후반전에는 스몰 시티의 다른 건물들 사이에 훌륭한 네트워크를 구축하기 위해 그들의 갑판을 사용하여 기차 게임을 한다. 환승하는 동안 스트레스를 주지 않고 승객들을 움직이기 위해 노력하며, 결국 게임의 목표인 행복 포인트를 획득합니다.
선수들이 카드에 있는 기호를 많이 사용할수록 더 많은 동작을 할 수 있지만 동시에 스트레스 수준도 높아져 마이너스 승점으로 이어진다.
The 1920s: Small City was founded just a few years ago and is still a fledgling town at this stage. Nonetheless, the Town Center is prosperous, and the managers of the weird CliniC have been duly incarcerated for years by this point. Now it is time to reach a new step: Building a new map transit.
In Tramways, you take the role of one of the managers of the local CliniC who were fired last month when it was discovered that you had acquired wealth on the backs of patients and their poor health. You are now at the head of a team of engineers, ready to build the best and most effective network possible for Small City. Your aim is to find the best places between buildings and citizens so that they can use your networks (and not those of your opponents, who are always ready to buy the most interesting development areas). Be assured that a happy citizen who is able to move where and when he wants will thank the best transport companies. There is nothing that satisfies a chief manager more than seeing citizens happy...
The game is divided into six rounds, each of which is divided into two halves:
During the first half of a round, players compete to acquire the best development cards to create their most efficient deck. An original auction phase also determines turn order — and being the first player increases your stress level.
During the second half, they play a train game, using their deck to try to build a great network between the different buildings of Small City. They try to move passengers without stressing them during the transit, in the end obtaining happiness points, which is the aim of the game.
The more that players use the symbols on their cards, the more actions they can do, but they also increase their stress level at the same time, which leads to negative victory points...
In Tramways, you take the role of one of the managers of the local CliniC who were fired last month when it was discovered that you had acquired wealth on the backs of patients and their poor health. You are now at the head of a team of engineers, ready to build the best and most effective network possible for Small City. Your aim is to find the best places between buildings and citizens so that they can use your networks (and not those of your opponents, who are always ready to buy the most interesting development areas). Be assured that a happy citizen who is able to move where and when he wants will thank the best transport companies. There is nothing that satisfies a chief manager more than seeing citizens happy...
The game is divided into six rounds, each of which is divided into two halves:
During the first half of a round, players compete to acquire the best development cards to create their most efficient deck. An original auction phase also determines turn order — and being the first player increases your stress level.
During the second half, they play a train game, using their deck to try to build a great network between the different buildings of Small City. They try to move passengers without stressing them during the transit, in the end obtaining happiness points, which is the aim of the game.
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