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게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David S. Berry
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아티스트
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인원
게임 소개
(서론부터):
메디(Med)는 1940년부터 1943년까지의 동부 지중해 전역의 시뮬레이션이다. FITE/SE와 같은 순서의 복잡한 시뮬레이션이지만, 광범위한 유로파 도서관과 이 패키지로 이탈리아 수프리모가 이탈리아에 입성할 때부터 연합군이 침공할 태세까지 3년 동안 열려 있는 전략적 대안을 시뮬레이션할 수 있다. 예상한 바와 같이, 주도권은 주로 추축국에 있습니다. 영국/동맹국은 경기 후반까지 전략적 수비에 머물러 있다. 2인칭으로 플레이할 수 있지만, 지상/공군 및 해군 지휘를 위해 서로 다른 플레이어로 양쪽에 여러 명의 플레이어가 있는 더 나은 게임이 뒤따른다. 발칸반도, 레반트, 이라크, 동아프리카와 같은 작전 사령부는 임시 지휘관들이 더 큰 작전 내에 참여할 수 있는 기회를 제공한다.
The Med에 사용된 대부분의 구성 요소는 게시된 GDW 일명 GR/D 게임에서 사용할 수 있습니다.
A. 카운터를 사용할 수 있습니다.
말타 메르쿠르 - 독일군, 루프트바페, 유고슬라비아, 그리스군, 이탈리아 제9제2군단
서부 사막 - 영국 육군, RAF, 리비아의 이탈리아인, DAK, 레반트의 비시, 영연방군
근동 - 이집트인, 이라키인, 이란인, 터키인
동부 화재 - 규칙 및 전투 표, 수정
The Festest Hour - 일부 영국 해군 카운터, 해군 포병 차트
토치 - 미국인들, 비시 인 N.아프리카, 이탈리아 갑옷
S8T, 제128호 - 이탈리아령 동아프리카, 영국령 아프리카 단위
B. 지도 필요. 경기에 필수적인 지역의 지도는 다음과 같다.
14, 15A - Marita Merkur [유고슬라비아 및 그리스]
18, 19 - 서부 사막[리비아 & 이집트]
24, 25 - 성화[모로코, 알제리 및 튀니지]
20, 21, 22 - 근동[팔레스타인, 이라크, 이란, 터키]
26, 27 - 이 팩에서 사용할 수 없는 스케치 [이 모듈 이후에 게시된 2차 전선 지도에 있는 이탈리아]
역사적인 경우인 소련과 터키가 모두 제외될 경우 다음 지도가 무시될 수 있다.
3B, 4A - 동부 화재[남부 소련]
9A - 초토화 지구[남부 소련]
내용:
규칙(24페이지)
연합군, 축 및 중립 전투 훈장(27페이지)
표(2페이지)
전략 디스플레이(영국어 1개, 이탈리아어 1개 - 2페이지)
선박 현황 차트(영국: 6페이지 - 기타: 1페이지 - 이탈리아: 3페이지)
포트 차트 6개(6페이지)
2과제 구성도 (2페이지 동일)
이탈리아 스케치 맵(1페이지)
공기 장치 카운터(2페이지)
메디(Med)는 1940년부터 1943년까지의 동부 지중해 전역의 시뮬레이션이다. FITE/SE와 같은 순서의 복잡한 시뮬레이션이지만, 광범위한 유로파 도서관과 이 패키지로 이탈리아 수프리모가 이탈리아에 입성할 때부터 연합군이 침공할 태세까지 3년 동안 열려 있는 전략적 대안을 시뮬레이션할 수 있다. 예상한 바와 같이, 주도권은 주로 추축국에 있습니다. 영국/동맹국은 경기 후반까지 전략적 수비에 머물러 있다. 2인칭으로 플레이할 수 있지만, 지상/공군 및 해군 지휘를 위해 서로 다른 플레이어로 양쪽에 여러 명의 플레이어가 있는 더 나은 게임이 뒤따른다. 발칸반도, 레반트, 이라크, 동아프리카와 같은 작전 사령부는 임시 지휘관들이 더 큰 작전 내에 참여할 수 있는 기회를 제공한다.
The Med에 사용된 대부분의 구성 요소는 게시된 GDW 일명 GR/D 게임에서 사용할 수 있습니다.
A. 카운터를 사용할 수 있습니다.
말타 메르쿠르 - 독일군, 루프트바페, 유고슬라비아, 그리스군, 이탈리아 제9제2군단
서부 사막 - 영국 육군, RAF, 리비아의 이탈리아인, DAK, 레반트의 비시, 영연방군
근동 - 이집트인, 이라키인, 이란인, 터키인
동부 화재 - 규칙 및 전투 표, 수정
The Festest Hour - 일부 영국 해군 카운터, 해군 포병 차트
토치 - 미국인들, 비시 인 N.아프리카, 이탈리아 갑옷
S8T, 제128호 - 이탈리아령 동아프리카, 영국령 아프리카 단위
B. 지도 필요. 경기에 필수적인 지역의 지도는 다음과 같다.
14, 15A - Marita Merkur [유고슬라비아 및 그리스]
18, 19 - 서부 사막[리비아 & 이집트]
24, 25 - 성화[모로코, 알제리 및 튀니지]
20, 21, 22 - 근동[팔레스타인, 이라크, 이란, 터키]
26, 27 - 이 팩에서 사용할 수 없는 스케치 [이 모듈 이후에 게시된 2차 전선 지도에 있는 이탈리아]
역사적인 경우인 소련과 터키가 모두 제외될 경우 다음 지도가 무시될 수 있다.
3B, 4A - 동부 화재[남부 소련]
9A - 초토화 지구[남부 소련]
내용:
규칙(24페이지)
연합군, 축 및 중립 전투 훈장(27페이지)
표(2페이지)
전략 디스플레이(영국어 1개, 이탈리아어 1개 - 2페이지)
선박 현황 차트(영국: 6페이지 - 기타: 1페이지 - 이탈리아: 3페이지)
포트 차트 6개(6페이지)
2과제 구성도 (2페이지 동일)
이탈리아 스케치 맵(1페이지)
공기 장치 카운터(2페이지)
(from the introduction:)
The Med is a simulation of the campaign in the Eastern Mediterranean during the years between 1940 and 1943. It is a complex simulation of the same order as FITE/SE. But with experience, an extensive Europa library and this package, you can simulate the strategic alternatives open to the Italian Commando Supremo from the entry of Italy into the war through the three years to the point at which the Allies were poised to invade. As might be expected, initiative rests largely with the Axis. The British/Allied side remains on the strategic defensive until late in the game. While it can be played two-player, a better game ensues with multiple players on each side with different players for ground/air and naval commands. Operational commands, such as the Balkans, Levant, Iraq and East Africa, provide opportunities for temporary commanders to participate within the larger campaign. [...]
Most components used in The Med are available in the published GDW aka GR/D games
A. Counters Available.
Marlta Merkur - German Army, Luftwaffe, Yugoslavs, Greeks, Italian 2nd 9th 11th armies
Western Desert - British Army, RAF, Italians in Libya, DAK, Vichy in Levant, Commonwealth forces
The Near East - Egyptians, Iraquis, Iranians, Turks
Fire in the East - Rules and Combat tables, modified
Their Finest Hour - Some British naval counters, naval gunnery chart
Torch - Americans, Vichy in N.Africa, Italian armor
S8T, issue #128 - Italian East Africa, British African units
B. Maps Required. The maps of the region which are essential for play are:
14, 15A - Marita Merkur [Yugoslavia & Greece]
18, 19 - Western Desert [Lybia & Egypt]
24, 25 - Torch [Morocco, Algeria & Tunisia]
20, 21, 22 - The Near East [Palestine, Iraq, Iran & Turkey]
26, 27 - Unavailable-use sketch in this pack [Italy, which is on Second Front maps, published after this module]
The following maps may be ignored if both USSR and Turkey are excluded from play, which was the historic case:
3B, 4A - Fire in the East [Southern USSR]
9A - Scorched Earth [Southern USSR]
Contents:
Rules (24 pages)
Allied, Axis and Neutral Order of Battle (27 pages)
Tables (2 pages)
Strategic Display (1 British, 1 Italian - 2 pages)
Ship Status Charts (Britain: 6 pages - others: 1 page - Italy: 3 pages)
6 Port Charts (6 pages)
2 Task Composition chart (2 identical pages)
Italy sketch map (1 page)
Air Units Counters (2 pages)
The Med is a simulation of the campaign in the Eastern Mediterranean during the years between 1940 and 1943. It is a complex simulation of the same order as FITE/SE. But with experience, an extensive Europa library and this package, you can simulate the strategic alternatives open to the Italian Commando Supremo from the entry of Italy into the war through the three years to the point at which the Allies were poised to invade. As might be expected, initiative rests largely with the Axis. The British/Allied side remains on the strategic defensive until late in the game. While it can be played two-player, a better game ensues with multiple players on each side with different players for ground/air and naval commands. Operational commands, such as the Balkans, Levant, Iraq and East Africa, provide opportunities for temporary commanders to participate within the larger campaign. [...]
Most components used in The Med are available in the published GDW aka GR/D games
A. Counters Available.
Marlta Merkur - German Army, Luftwaffe, Yugoslavs, Greeks, Italian 2nd 9th 11th armies
Western Desert - British Army, RAF, Italians in Libya, DAK, Vichy in Levant, Commonwealth forces
The Near East - Egyptians, Iraquis, Iranians, Turks
Fire in the East - Rules and Combat tables, modified
Their Finest Hour - Some British naval counters, naval gunnery chart
Torch - Americans, Vichy in N.Africa, Italian armor
S8T, issue #128 - Italian East Africa, British African units
B. Maps Required. The maps of the region which are essential for play are:
14, 15A - Marita Merkur [Yugoslavia & Greece]
18, 19 - Western Desert [Lybia & Egypt]
24, 25 - Torch [Morocco, Algeria & Tunisia]
20, 21, 22 - The Near East [Palestine, Iraq, Iran & Turkey]
26, 27 - Unavailable-use sketch in this pack [Italy, which is on Second Front maps, published after this module]
The following maps may be ignored if both USSR and Turkey are excluded from play, which was the historic case:
3B, 4A - Fire in the East [Southern USSR]
9A - Scorched Earth [Southern USSR]
Contents:
Rules (24 pages)
Allied, Axis and Neutral Order of Battle (27 pages)
Tables (2 pages)
Strategic Display (1 British, 1 Italian - 2 pages)
Ship Status Charts (Britain: 6 pages - others: 1 page - Italy: 3 pages)
6 Port Charts (6 pages)
2 Task Composition chart (2 identical pages)
Italy sketch map (1 page)
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