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BGG랭킹
BGG전체 : 1516
ABSTRACTS : 44
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.37 / 5
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디자이너
Stefan Dorra
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아티스트
Eduardo Bera, Hans-Georg Schneider
-
인원
게임 소개
연도는 1822년이다. 수년간의 부패 끝에 아틀라스 산맥 기슭에 위치한 메디나를 재건할 때가 되었다. 그 도시의 건축가와 기술자들은 크고 아름다운 궁전을 세우고 손상된 성벽을 보수하기 위해 일합니다. 구시가지 재건축이 진행되면서 골목길 사이로 도시민들이 몰려들고, 신도시의 윤곽이 서서히 드러난다!
각 턴마다 플레이어는 두 개의 조각을 보드 위에 올려놓거나(차 타일로 건너뛸 수 있는 경우는 제외), 기존 건물을 증축하거나(혹은 그 색깔의 건물이 완공된 경우 새 건물을 짓거나) 시장이나 벽과 같은 도시의 다른 특징 중 하나를 확장해야 한다. 각 플레이어는 게임이 끝날 때까지 4가지 색상의 건물을 하나씩 차지하게 되며, 건물에 부착된 나무 조각당 1점을 얻게 된다.
또한 특정 색상의 가장 큰 건물을 소유하고 있다면 해당 색상에 대한 보너스를 받을 수 있습니다. 마지막으로, 우물 주변의 궁궐들과 가장 최근에 그들의 건물들 중 하나를 벽에 연결한 플레이어에 대한 보너스가 있는데, 이것은 도시의 네 모퉁이에서 자란다.
메디나는 위대한 디자이너 스테판 도라가 만든 긴장감 넘치는 게임이다. 이 게임의 최신 판은 양면 게임 보드 (2인용 게임 가능), 거의 200개의 세부적인 나무 조각들, 그리고 업데이트된 게임플레이, 그리고 이 게임의 규칙과 구성 요소들을 특징으로 합니다!
이 게임의 원판은 메디나를 참고하세요.
각 턴마다 플레이어는 두 개의 조각을 보드 위에 올려놓거나(차 타일로 건너뛸 수 있는 경우는 제외), 기존 건물을 증축하거나(혹은 그 색깔의 건물이 완공된 경우 새 건물을 짓거나) 시장이나 벽과 같은 도시의 다른 특징 중 하나를 확장해야 한다. 각 플레이어는 게임이 끝날 때까지 4가지 색상의 건물을 하나씩 차지하게 되며, 건물에 부착된 나무 조각당 1점을 얻게 된다.
또한 특정 색상의 가장 큰 건물을 소유하고 있다면 해당 색상에 대한 보너스를 받을 수 있습니다. 마지막으로, 우물 주변의 궁궐들과 가장 최근에 그들의 건물들 중 하나를 벽에 연결한 플레이어에 대한 보너스가 있는데, 이것은 도시의 네 모퉁이에서 자란다.
메디나는 위대한 디자이너 스테판 도라가 만든 긴장감 넘치는 게임이다. 이 게임의 최신 판은 양면 게임 보드 (2인용 게임 가능), 거의 200개의 세부적인 나무 조각들, 그리고 업데이트된 게임플레이, 그리고 이 게임의 규칙과 구성 요소들을 특징으로 합니다!
이 게임의 원판은 메디나를 참고하세요.
The year is 1822. After years of decay, it is time to rebuild the medina, located at the foot of the Atlas mountains. The architects and engineers of the city work to erect large and beautiful palaces and to renovate the damaged city wall. As the reconstruction of the old city progresses, the city's inhabitants flock through the alleys, and the contours of the new city gradually reappear!
Each turn, players must place two pieces on the board (except when allowed to skip this with a tea tile), either augmenting an existing building (or starting a new building if the current building of that color is finished), or expanding one of the other features of the city, like the market or the walls. Each player will claim one building of each of the four colors by the end of the game, giving one point per wooden piece attached to the building.
Also, if you own the largest building of a particular color you get a bonus for that color. Finally, there are bonuses for palaces around the well, as well as for the player who most recently connected one of their buildings to the walls, which grow from the four corners of the city.
Medina is a tense game by the great designer Stefan Dorra. This latest edition of the game features a double-sided game board (enabling a two-player game), almost 200 detailed wooden pieces, and updated gameplay, as well as rules and components never before published for this game!
See Medina for the original edition of this game.
Each turn, players must place two pieces on the board (except when allowed to skip this with a tea tile), either augmenting an existing building (or starting a new building if the current building of that color is finished), or expanding one of the other features of the city, like the market or the walls. Each player will claim one building of each of the four colors by the end of the game, giving one point per wooden piece attached to the building.
Also, if you own the largest building of a particular color you get a bonus for that color. Finally, there are bonuses for palaces around the well, as well as for the player who most recently connected one of their buildings to the walls, which grow from the four corners of the city.
Medina is a tense game by the great designer Stefan Dorra. This latest edition of the game features a double-sided game board (enabling a two-player game), almost 200 detailed wooden pieces, and updated gameplay, as well as rules and components never before published for this game!
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