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BGG랭킹
BGG전체 : 1510
STRATEGY : 818
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.28 / 5
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디자이너
Marc André
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아티스트
Ismaël Pommaz
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인원
게임 소개
바로니에서, 플레이어들은 그들의 영토에 대한 지배권을 확장하려는 야심찬 귀족들입니다! 누가 뒤를 잇고 새로운 왕이 될까요?
게임을 시작할 때 플레이어는 무작위로 한 명당 9개의 타일로 보드를 만들고, 각 타일은 숲, 평원, 들판, 산, 호수 등 5가지 경관 유형 중 하나로 구성되어 있다. 그런 다음 플레이어들은 각각 3개의 도시를 게임 보드에 배치하고, 각 도시에 기사 한 명을 배치한다. 그런 다음 시계 방향으로 돌아가며, 각 플레이어는 여섯 가지 가능한 행동 중 정확히 한 가지 행동을 취한다.
모집: 도시에 기사 2명을 추가하고, 호수에 인접한 도시라면 기사 3명을 추가한다.
이동: 기사 한 두 명을 한 칸씩 이동합니다. 기사는 호수(블루브), 상대편의 졸이 있는 산, 상대편의 도시나 요새, 또는 같은 색의 두 명의 기사가 있는 공간에는 들어갈 수 없다. 두 번째 기사를 상대 폰이나 마을이 있는 공간으로 이동할 경우 토큰을 제거하고 마을 소유자로부터 리소스 하나를 빼앗습니다.
시공: 게임 보드에서 기사 중 하나 이상을 제거하고 각각 마을 또는 요새로 교체하여 구조물 아래 풍경과 일치하는 리소스 토큰을 하나씩 얻습니다.
신도시: 마을 중 하나를 도시로 바꾸고 승점 10점(VP)을 획득합니다.
탐험: 두 명의 나이트를 예비 구역에서 꺼내 한 명은 게임 보드 가장자리의 빈 공간에 두고 다른 한 명은 다시 상자에 넣습니다.
노블 타이틀: 최소 15개의 리소스 포인트를 버리고 타이틀을 업그레이드합니다. 남작에서 자작, 백작, 후작, 마지막으로 듀크.
플레이어가 듀크 타이틀을 획득하면 라운드를 마친 후 VP를 집계하고, 플레이어가 보유한 자원, 게임 내 순위, 도시 건설 횟수 등에 대해 점수를 매긴다. 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
게임을 시작할 때 플레이어는 무작위로 한 명당 9개의 타일로 보드를 만들고, 각 타일은 숲, 평원, 들판, 산, 호수 등 5가지 경관 유형 중 하나로 구성되어 있다. 그런 다음 플레이어들은 각각 3개의 도시를 게임 보드에 배치하고, 각 도시에 기사 한 명을 배치한다. 그런 다음 시계 방향으로 돌아가며, 각 플레이어는 여섯 가지 가능한 행동 중 정확히 한 가지 행동을 취한다.
모집: 도시에 기사 2명을 추가하고, 호수에 인접한 도시라면 기사 3명을 추가한다.
이동: 기사 한 두 명을 한 칸씩 이동합니다. 기사는 호수(블루브), 상대편의 졸이 있는 산, 상대편의 도시나 요새, 또는 같은 색의 두 명의 기사가 있는 공간에는 들어갈 수 없다. 두 번째 기사를 상대 폰이나 마을이 있는 공간으로 이동할 경우 토큰을 제거하고 마을 소유자로부터 리소스 하나를 빼앗습니다.
시공: 게임 보드에서 기사 중 하나 이상을 제거하고 각각 마을 또는 요새로 교체하여 구조물 아래 풍경과 일치하는 리소스 토큰을 하나씩 얻습니다.
신도시: 마을 중 하나를 도시로 바꾸고 승점 10점(VP)을 획득합니다.
탐험: 두 명의 나이트를 예비 구역에서 꺼내 한 명은 게임 보드 가장자리의 빈 공간에 두고 다른 한 명은 다시 상자에 넣습니다.
노블 타이틀: 최소 15개의 리소스 포인트를 버리고 타이틀을 업그레이드합니다. 남작에서 자작, 백작, 후작, 마지막으로 듀크.
플레이어가 듀크 타이틀을 획득하면 라운드를 마친 후 VP를 집계하고, 플레이어가 보유한 자원, 게임 내 순위, 도시 건설 횟수 등에 대해 점수를 매긴다. 가장 많은 VP를 가진 사람이 승리합니다.
In Barony, players are ambitious barons trying to extend their dominion over the land! Who will succeed and become the new king?
At the beginning of the game, players create the board at random with nine tiles per player; each tile comprises three hexagons, with each hexagon being one of five landscape types: forest, plains, field, mountain, lake. Players then each place three cities on the game board, with a knight in each city. They then take turns in clockwise order, with each player taking exactly one action from the six possible actions:
Recruitment: Add two knights to a city, or three knights if the city is adjacent to a lake.
Movement: Move one or two of your knights one space each. A knight can't enter a lake (blub), a mountain with an opposing pawn, or any space with an opponent's city or stronghold or two knights of the same opposing color. If you move a second knight into a space with an opposing pawn or village, remove those tokens and take one resource from the village owner.
Construction: Remove one or more of your knights from the game board and replace each with a village or stronghold, gaining one resource token matching the landscape under the structure.
New City: Replace one of your villages with a city and earn 10 victory points (VPs).
Expedition: Remove two knights from your reserve, placing one back in the box out of play and the other on any empty space on the edge of the game board.
Noble Title: Discard at least 15 resource points, then upgrade your title: baron to viscount, then count, marquis, and finally duke.
Once any player has gained the title of duke, finish the round, then tally the VPs, with players scoring for resources still in their possession, their rank in the game, and the number of cities they built. Whoever has the most VPs wins.
At the beginning of the game, players create the board at random with nine tiles per player; each tile comprises three hexagons, with each hexagon being one of five landscape types: forest, plains, field, mountain, lake. Players then each place three cities on the game board, with a knight in each city. They then take turns in clockwise order, with each player taking exactly one action from the six possible actions:
Recruitment: Add two knights to a city, or three knights if the city is adjacent to a lake.
Movement: Move one or two of your knights one space each. A knight can't enter a lake (blub), a mountain with an opposing pawn, or any space with an opponent's city or stronghold or two knights of the same opposing color. If you move a second knight into a space with an opposing pawn or village, remove those tokens and take one resource from the village owner.
Construction: Remove one or more of your knights from the game board and replace each with a village or stronghold, gaining one resource token matching the landscape under the structure.
New City: Replace one of your villages with a city and earn 10 victory points (VPs).
Expedition: Remove two knights from your reserve, placing one back in the box out of play and the other on any empty space on the edge of the game board.
Noble Title: Discard at least 15 resource points, then upgrade your title: baron to viscount, then count, marquis, and finally duke.
Once any player has gained the title of duke, finish the round, then tally the VPs, with players scoring for resources still in their possession, their rank in the game, and the number of cities they built. Whoever has the most VPs wins.
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