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BGG랭킹
BGG전체 : 811
FAMILYGAMES : 234
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인원
1-7 명
BGG추천: 3-7 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.82 / 5
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디자이너
Matthew O'Malley, Ben Rosset
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아티스트
Beth Sobel
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인원
게임 소개
1800년대 초반, 거대한 건설과 도시화가 일어난 시기이다. 여러분은 두 개의 다른 도시를 다시 설계하라는 요청을 받은 세계적으로 유명한 마스터 시티 플래너이다. 이러한 중요도의 프로젝트에는 두 명 이상의 전문 지식이 필요하므로 각 과제에 대해 파트너와 짝을 지어 웅장한 계획을 논의하고 실행합니다. 당신의 기획력과 협업 능력이 세계에서 가장 인상적인 도시를 설계하기에 충분할까요?
Between Two City(두 도시 사이)는 파트너쉽 방식의 타일 그리기 게임으로, 각 타일이 공장, 상점, 공원, 랜드마크 등 도시의 일부를 나타냅니다. 왼쪽의 플레이어와 함께 한 도시의 심장부를 디자인하고 오른쪽의 플레이어와 함께 다른 도시의 심장부를 디자인합니다. 각 차례에 따라 손에서 두 개의 타일을 선택하여 표시한 다음 파트너와 함께 두 도시에 각각 하나씩 배치한 후 나머지 손으로 테이블을 돌립니다.
게임이 끝나면, 각 도시는 살기에 좋은 점수를 받는다. 최종 점수는 설계를 도운 두 도시의 거주 가능성 점수 중 낮은 점수입니다. 우승하기 위해서는 두 도시 사이에 관심과 헌신을 공유해야 합니다. 최종 점수가 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 3-7명의 플레이어를 20-25분 동안 플레이할 수 있으며, 솔로 버전(오토마)뿐만 아니라 정면 대결을 위한 2인용 버전이다.
Between Two City(두 도시 사이)는 파트너쉽 방식의 타일 그리기 게임으로, 각 타일이 공장, 상점, 공원, 랜드마크 등 도시의 일부를 나타냅니다. 왼쪽의 플레이어와 함께 한 도시의 심장부를 디자인하고 오른쪽의 플레이어와 함께 다른 도시의 심장부를 디자인합니다. 각 차례에 따라 손에서 두 개의 타일을 선택하여 표시한 다음 파트너와 함께 두 도시에 각각 하나씩 배치한 후 나머지 손으로 테이블을 돌립니다.
게임이 끝나면, 각 도시는 살기에 좋은 점수를 받는다. 최종 점수는 설계를 도운 두 도시의 거주 가능성 점수 중 낮은 점수입니다. 우승하기 위해서는 두 도시 사이에 관심과 헌신을 공유해야 합니다. 최종 점수가 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
이 게임은 3-7명의 플레이어를 20-25분 동안 플레이할 수 있으며, 솔로 버전(오토마)뿐만 아니라 정면 대결을 위한 2인용 버전이다.
It is the early 1800s, a time of immense construction and urbanization. You are a world-renowned master city planner who has been asked to redesign two different cities. Projects of such significance require the expertise of more than one person, so for each assignment you are paired with a partner with whom to discuss and execute your grandiose plans. Will your planning and collaborative skills be enough to design the most impressive city in the world?
Between Two Cities is a partnership-driven tile-drafting game in which each tile represents part of a city: factory, shop, park, landmarks, etc. You work with the player on your left to design the heart of one city, and with the player on your right to design the heart of another city. On each turn you select two tiles from hand, reveal them, then work with your partners separately to place one of those tiles into each of your two cities before passing the remaining hand of tiles around the table.
At the end of the game, each city is scored for its livability. Your final score is the lower of the livability scores of the two cities you helped design. To win, you have to share your attention and your devotion between two cities. The player with the highest final score wins the game.
The game features play for 3-7 players in 20-25 minutes, a 2-player variant for head-to-head competition as well as a solo variant (Automa).
Between Two Cities is a partnership-driven tile-drafting game in which each tile represents part of a city: factory, shop, park, landmarks, etc. You work with the player on your left to design the heart of one city, and with the player on your right to design the heart of another city. On each turn you select two tiles from hand, reveal them, then work with your partners separately to place one of those tiles into each of your two cities before passing the remaining hand of tiles around the table.
At the end of the game, each city is scored for its livability. Your final score is the lower of the livability scores of the two cities you helped design. To win, you have to share your attention and your devotion between two cities. The player with the highest final score wins the game.
The game features play for 3-7 players in 20-25 minutes, a 2-player variant for head-to-head competition as well as a solo variant (Automa).
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