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BGG랭킹
BGG전체 : 9285
WARGAMES : 1222
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.70 / 5
-
디자이너
Patrick Ruestchmann
-
아티스트
Charles Kibler
-
인원
게임 소개
오르군 포위전: 아프가니스탄 1983 - 파키스탄 국경과 가까운 파크티카 주의 전략적 계곡. 800명의 무자헤딘이 소련군에 의해 강화된 아프간군 연대의 보호를 받으며 비행장과 19세기 요새를 포함한 요새화된 진지를 공격했다.
게임 메카니즘:
전투의 비대칭성을 시뮬레이션하기 위해 새로운 전투 서브 루틴이 추가되었으며, 아프간 군과 소련(헬기 포함)에 의한 더 전통적인 공격이 이 게임의 표준이다.
이것은 놀라운 요소를 위한 카드 지원 시스템으로, 역사적인 사건들을 게임에 포함시키는 것을 돕는다.
카운터 밀도가 낮습니다. 최소 마커 사용.
디자이너: 패트릭 루에슈만
개발자: 로저 밀러
2018년 2월 커맨드 매거진 재팬 139호에 재인쇄되었다.
게임 메카니즘:
전투의 비대칭성을 시뮬레이션하기 위해 새로운 전투 서브 루틴이 추가되었으며, 아프간 군과 소련(헬기 포함)에 의한 더 전통적인 공격이 이 게임의 표준이다.
이것은 놀라운 요소를 위한 카드 지원 시스템으로, 역사적인 사건들을 게임에 포함시키는 것을 돕는다.
카운터 밀도가 낮습니다. 최소 마커 사용.
디자이너: 패트릭 루에슈만
개발자: 로저 밀러
2018년 2월 커맨드 매거진 재팬 139호에 재인쇄되었다.
The Siege of Orgun: Afghanistan 1983 - a strategic valley in the Paktika Province close to the Pakistan border. A large group of Mujahideen (800 strong) assaults fortified positions, including an airfield and a 19th century fortress, protected by a regiment of the Afghan Army reinforced by Soviet forces.
Game Mechanics:
Area-Impulse system with a twist: new combat sub routines have been added to simulate the asymmetrical nature of the fight, ambush and Harassment attacks by the rebels with more conventional assaults by the DRA (Afghan Army) and Soviets (including helicopters) is the norm in this game.
This is a card-assisted system for the element of surprises, helping to fit in the historical events into the game (soviet advisor, radio jamming...).
Low counter density. Minimal usage of markers.
Designer: Patrick Ruestchmann
Developer: Roger Miller
Reprinted in Command Magazine Japan #139 in February 2018.
Game Mechanics:
Area-Impulse system with a twist: new combat sub routines have been added to simulate the asymmetrical nature of the fight, ambush and Harassment attacks by the rebels with more conventional assaults by the DRA (Afghan Army) and Soviets (including helicopters) is the norm in this game.
This is a card-assisted system for the element of surprises, helping to fit in the historical events into the game (soviet advisor, radio jamming...).
Low counter density. Minimal usage of markers.
Designer: Patrick Ruestchmann
Developer: Roger Miller
Reprinted in Command Magazine Japan #139 in February 2018.
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