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BGG랭킹
BGG전체 : 10198
STRATEGY : 2500
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.43 / 5
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디자이너
Luca Cammisa
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아티스트
Luca Cammisa
-
인원
게임 소개
날짜: 1938년 3월. 대다수의 오스트리아인들은 독일 제국에 의한 오스트리아 국민의 안슐루스를 응원한다. 중부 유럽은 나치의 손에 넘어가고 있고, 모든 유럽 최고의 과학자들은 곧 하인리히 힘러의 보호 아래 경쟁할 것이다. 하인리히 힘러는 너무 무모하거나 개연성이 없는 — 그러나 어느 팀이 그들의 목표를 가장 성공적으로 성취할 수 있는 상상력, 용기, 추진력을 가지고 있는가?
제3제국의 비밀 병기는 독일의 관점에서 1명에서 4명의 플레이어가 2차 세계 대전의 군비 경쟁을 시뮬레이션하는 게임이다. 그린란드의 비밀 잠수함 기지부터 남극 노이슈바벤랜드의 신비로운 기지 211까지, 이 게임은 유명한 V-1 버즈 폭탄과 V-2 로켓에서부터 니콜라 테슬라의 작품에서 유래한 예상 밖의 비행접시에 이르기까지 나치 기술의 놀라운 이야기를 재현한다. 플레이어들은 하우네부 프로젝트를 완성까지 전달할 수 있을까요? 한스 케믈러가 마지막 비행접시 대대와 함께 달의 어두운 면으로 탈출할 수 있을까? 비밀 잠수함 함대는 전쟁이 끝난 후 전쟁을 추구하기 위해 남극으로 항해할 것인가? 아니면 독일 과학자들이 전기 중력 비행접시에 의해 또는 미래형 대륙간 V-3의 탄두 내에 투하될 원자폭탄을 생산할 수 있을까? 미국을 타격하기 위해 거대한 태양 위성 총을 만드는 것이 가능하긴 할까?
이 게임에서 각 플레이어는 비밀 무기 프로젝트를 수행하는 하나 이상의 연구 그룹을 통제한다. 각 연구 그룹에는 프로젝트가 할당될 때 초기 보너스(자원 큐브 또는 과학 실린더로 표현)를 제공하는 수석 연구원이 있습니다. 연구자는 징발 시도 능력과 반대 시도에 저항할 수 있는 능력을 모두 측정하는 정권충성가치가 있다.
플레이어는 자신의 프로젝트가 승인되고 완료되도록 노력한다. 프로젝트 개발 단계에 도달하기 위해서는 특정 요구사항(자원 큐브 및/또는 과학 실린더와 프로젝트에 연결된 기술)이 충족되어야 하며 비용이 지급되어야 한다. 매번 승인된 프로젝트는 특정 양의 자원 큐브를 자금으로 생성합니다. 완료된 프로젝트는 승리 포인트(VP)를 부여하고 대부분의 경우 무기 생산을 허용합니다. 무기를 생산한 플레이어에게 VP를 수여하고 모든 플레이어가 공동 목표를 달성할 수 있도록 지원합니다. 실제로 선수들이 함께 경기 종료까지 일정 수의 무기를 생산하지 못하면 모두 패배한다. 선수 수에 따라 무기 생산 목표가 달라진다.
놀이는 세계 대전이 발발하기 1년 전인 1938년에 시작한다. 처음에 플레이어는 지도에서 독일과 오스트리아를 대표하는 부분에만 승인된 프로젝트(프로젝트 플랜트)를 위한 연구 그룹을 배치할 수 있다. 1939년 이후 나치 독일의 정복으로 인해 플레이어들은 점령된 유럽 영토 &mdash에 그들의 프로젝트 플랜트를 배치할 수 있게 되었다; 그러나 일부 지역은 연구 개발만, 다른 지역은 무기 생산만, 그리고 다른 지역은 유보트 프로제를 위한 연구와 개발만 허용하기 때문에 다양한 장소에 관심을 기울여야 할 것이다.cts.
또한, 선수들은"에서, warfare"의 상태이다;작동해야 한다. 이것은 시간이 지날수록 그들이 자원과 기술의 큰 손실을 초래할 수 있는 적의 폭격을 점점 더 많이 받는다는 것을 의미한다. 게다가 1943년부터 연합국과 소련의 베를린 진출로 지도가 점점 작아지기 때문에 플레이어는 전쟁 초기에 접하지 못한 병참 문제에 직면해야 한다.
완성된 프로젝트나 생산된 무기가 연합군의 손에 넘어갈 경우, 플레이어는 부사장을 잃을 뿐만 아니라 무기 생산 목표도 후퇴한다! 따라서 어느 정도의 선수 협력이 필수다. 각 참가자는 공동의 목표를 달성하기 위해 자신의 개인적 관심사와 기술과 자원을 공유하는 공통의 필요성 사이에서 균형을 이루어야 한다.
마지막으로, 이벤트를 통해 한 명의 플레이어가 몰래 턴코트가 되어 적을 돕기 위해 그늘에서 일하고, 모든 플레이어가 질 경우 게임에서 승리할 수 있다.
제3제국의 비밀 병기는 독일의 관점에서 1명에서 4명의 플레이어가 2차 세계 대전의 군비 경쟁을 시뮬레이션하는 게임이다. 그린란드의 비밀 잠수함 기지부터 남극 노이슈바벤랜드의 신비로운 기지 211까지, 이 게임은 유명한 V-1 버즈 폭탄과 V-2 로켓에서부터 니콜라 테슬라의 작품에서 유래한 예상 밖의 비행접시에 이르기까지 나치 기술의 놀라운 이야기를 재현한다. 플레이어들은 하우네부 프로젝트를 완성까지 전달할 수 있을까요? 한스 케믈러가 마지막 비행접시 대대와 함께 달의 어두운 면으로 탈출할 수 있을까? 비밀 잠수함 함대는 전쟁이 끝난 후 전쟁을 추구하기 위해 남극으로 항해할 것인가? 아니면 독일 과학자들이 전기 중력 비행접시에 의해 또는 미래형 대륙간 V-3의 탄두 내에 투하될 원자폭탄을 생산할 수 있을까? 미국을 타격하기 위해 거대한 태양 위성 총을 만드는 것이 가능하긴 할까?
이 게임에서 각 플레이어는 비밀 무기 프로젝트를 수행하는 하나 이상의 연구 그룹을 통제한다. 각 연구 그룹에는 프로젝트가 할당될 때 초기 보너스(자원 큐브 또는 과학 실린더로 표현)를 제공하는 수석 연구원이 있습니다. 연구자는 징발 시도 능력과 반대 시도에 저항할 수 있는 능력을 모두 측정하는 정권충성가치가 있다.
플레이어는 자신의 프로젝트가 승인되고 완료되도록 노력한다. 프로젝트 개발 단계에 도달하기 위해서는 특정 요구사항(자원 큐브 및/또는 과학 실린더와 프로젝트에 연결된 기술)이 충족되어야 하며 비용이 지급되어야 한다. 매번 승인된 프로젝트는 특정 양의 자원 큐브를 자금으로 생성합니다. 완료된 프로젝트는 승리 포인트(VP)를 부여하고 대부분의 경우 무기 생산을 허용합니다. 무기를 생산한 플레이어에게 VP를 수여하고 모든 플레이어가 공동 목표를 달성할 수 있도록 지원합니다. 실제로 선수들이 함께 경기 종료까지 일정 수의 무기를 생산하지 못하면 모두 패배한다. 선수 수에 따라 무기 생산 목표가 달라진다.
놀이는 세계 대전이 발발하기 1년 전인 1938년에 시작한다. 처음에 플레이어는 지도에서 독일과 오스트리아를 대표하는 부분에만 승인된 프로젝트(프로젝트 플랜트)를 위한 연구 그룹을 배치할 수 있다. 1939년 이후 나치 독일의 정복으로 인해 플레이어들은 점령된 유럽 영토 &mdash에 그들의 프로젝트 플랜트를 배치할 수 있게 되었다; 그러나 일부 지역은 연구 개발만, 다른 지역은 무기 생산만, 그리고 다른 지역은 유보트 프로제를 위한 연구와 개발만 허용하기 때문에 다양한 장소에 관심을 기울여야 할 것이다.cts.
또한, 선수들은"에서, warfare"의 상태이다;작동해야 한다. 이것은 시간이 지날수록 그들이 자원과 기술의 큰 손실을 초래할 수 있는 적의 폭격을 점점 더 많이 받는다는 것을 의미한다. 게다가 1943년부터 연합국과 소련의 베를린 진출로 지도가 점점 작아지기 때문에 플레이어는 전쟁 초기에 접하지 못한 병참 문제에 직면해야 한다.
완성된 프로젝트나 생산된 무기가 연합군의 손에 넘어갈 경우, 플레이어는 부사장을 잃을 뿐만 아니라 무기 생산 목표도 후퇴한다! 따라서 어느 정도의 선수 협력이 필수다. 각 참가자는 공동의 목표를 달성하기 위해 자신의 개인적 관심사와 기술과 자원을 공유하는 공통의 필요성 사이에서 균형을 이루어야 한다.
마지막으로, 이벤트를 통해 한 명의 플레이어가 몰래 턴코트가 되어 적을 돕기 위해 그늘에서 일하고, 모든 플레이어가 질 경우 게임에서 승리할 수 있다.
The date: March 1938. The vast majority of Austrians cheer the Anschluss of their country by the German Reich. Central Europe is falling into Nazi hands and all the best European scientists will soon compete under the aegis of Heinrich Himmler, for whom no scheme is too wild or too improbable — but which team has the imagination, the courage, and the drive to most successfully accomplish their goals?
Secret Weapons of the Third Reich is a game for one to four players simulating the arms race of World War II from the German perspective. From secret submarine bases in Greenland to the mysterious Base 211 in Neuschwabenland, Antarctica, this game recreates the incredible tales of Nazi technology, from the famous V-1 buzz bombs and V-2 rockets to the unlikely flying saucers derived from the work of Nikola Tesla. Will players be able to deliver the Haunebu project to completion? Will Hans Kammler escape with his last battalion of flying saucers to the dark side of the moon? Will the secret submarine fleet sail to Antarctica to pursue the war after the war? Or could German scientists produce an atomic bomb to be dropped on New York by an electro-gravitational flying saucer or within the warhead of a futuristic intercontinental V-3? Would it even be possible to build a huge solar satellite gun to strike America?
In the game, each player controls one or more research groups, each working on a secret weapon project. Each research group has a leading researcher, who provides an initial bonus (expressed in resource cubes or scientist cylinders) when the project is assigned. The researcher has a regime loyalty value that measures both the ability to make requisition attempts and the ability to resist opposing attempts.
A player tries to get their projects approved, then completed. Certain requirements (resource cubes and/or scientist cylinders and technologies attached to projects) must be met and costs paid in order to reach the stage of development of a project. Each turn, approved projects generate specific amounts of resource cubes as funding. Completed projects award victory points (VP) and allow, in most cases, weapon production. Produced weapons award VP to the owning player in addition to helping to achieve a cooperative goal for all players. In fact, if together the players fail to reach a certain number of weapons produced by the end of the game, they all lose. The weapon production goal varies depending on the number of players.
Play begins in 1938, one year before the outbreak of world war. At the start, players can only place research groups for their approved projects (project plants) in the portion of the map representing Germany and Austria. In 1939 and later, the conquests of Nazi Germany allow players to deploy their project plants in occupied European territories — but players will have to pay attention to the various locations because some areas allow only research and development, others only weapon production, and still others only research and development for U-Boat projects.
Also, players must operate in a "state of warfare". This means that as time goes on they are more and more subject to enemy bombardments that can cause a great loss of resources and technologies. In addition, as starting in 1943 Allied and Soviet advances on Berlin make the map progressively smaller, players must face logistical issues never encountered during the early years of the war.
Should a completed project or produced weapon fall into Allied hands, players not only lose VP, but the weapons production goal recedes as well! Thus a certain amount of player cooperation is a must. Each player must balance his personal interests with the common need to share technologies and resources in order to fulfill the common goal.
Last, but not least, via events one player may secretly become the turncoat, working in the shadows to help the enemy, and winning the game if all players would otherwise lose.
Secret Weapons of the Third Reich is a game for one to four players simulating the arms race of World War II from the German perspective. From secret submarine bases in Greenland to the mysterious Base 211 in Neuschwabenland, Antarctica, this game recreates the incredible tales of Nazi technology, from the famous V-1 buzz bombs and V-2 rockets to the unlikely flying saucers derived from the work of Nikola Tesla. Will players be able to deliver the Haunebu project to completion? Will Hans Kammler escape with his last battalion of flying saucers to the dark side of the moon? Will the secret submarine fleet sail to Antarctica to pursue the war after the war? Or could German scientists produce an atomic bomb to be dropped on New York by an electro-gravitational flying saucer or within the warhead of a futuristic intercontinental V-3? Would it even be possible to build a huge solar satellite gun to strike America?
In the game, each player controls one or more research groups, each working on a secret weapon project. Each research group has a leading researcher, who provides an initial bonus (expressed in resource cubes or scientist cylinders) when the project is assigned. The researcher has a regime loyalty value that measures both the ability to make requisition attempts and the ability to resist opposing attempts.
A player tries to get their projects approved, then completed. Certain requirements (resource cubes and/or scientist cylinders and technologies attached to projects) must be met and costs paid in order to reach the stage of development of a project. Each turn, approved projects generate specific amounts of resource cubes as funding. Completed projects award victory points (VP) and allow, in most cases, weapon production. Produced weapons award VP to the owning player in addition to helping to achieve a cooperative goal for all players. In fact, if together the players fail to reach a certain number of weapons produced by the end of the game, they all lose. The weapon production goal varies depending on the number of players.
Play begins in 1938, one year before the outbreak of world war. At the start, players can only place research groups for their approved projects (project plants) in the portion of the map representing Germany and Austria. In 1939 and later, the conquests of Nazi Germany allow players to deploy their project plants in occupied European territories — but players will have to pay attention to the various locations because some areas allow only research and development, others only weapon production, and still others only research and development for U-Boat projects.
Also, players must operate in a "state of warfare". This means that as time goes on they are more and more subject to enemy bombardments that can cause a great loss of resources and technologies. In addition, as starting in 1943 Allied and Soviet advances on Berlin make the map progressively smaller, players must face logistical issues never encountered during the early years of the war.
Should a completed project or produced weapon fall into Allied hands, players not only lose VP, but the weapons production goal recedes as well! Thus a certain amount of player cooperation is a must. Each player must balance his personal interests with the common need to share technologies and resources in order to fulfill the common goal.
Last, but not least, via events one player may secretly become the turncoat, working in the shadows to help the enemy, and winning the game if all players would otherwise lose.
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