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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Nathan Morse
-
아티스트
-
인원
게임 소개
강박적인 지도 제작자는 타일덱을 위한 솔리테어 게임이다.
세우다
타일을 뒤집어 섞습니다.
하나의 타일을 그려서 테이블 위에 올려놓으세요.
개요
어두운 방(테이블 위의 타일로 표시)에서 방금 잠에서 깼습니다. 방에서 나가는 1~4개의 출입구(타일의 가장자리에 있는 반점)가 보입니다. 이것은 당신이 지도에 표시 가능한 위치에 있습니다. 당신은 지도제작에 집착하고, 물론 지도제작 도구도 가지고 있습니다. 탐험할 방향을 선택하고 60개의 방을 모두 매핑해 보세요!
골
어둠의 지도를 그려라!
놀다
각 턴마다, 걸어갈 수 있는 출입구를 선택하세요.
방(타일)을 그린 다음 새 타일의 출입구가 방금 걸어간 출입구와 일치하도록 출입구 옆에 면 위로 배치하십시오. 인접한 다른 방이 있는 경우, 문이나 벽이 일치해야 합니다. 벽에 기대어 올라가는 출입구는 절대 있을 수 없습니다!
게임 종료
만약 여러분이 그린 방이 법적으로 맞는다면, 여러분은 지도 제작상의 실수를 발견하게 될 것이고, 여러분은 어떻게 지도를 고칠 수 있을지 고민하게 될 것입니다! 당신은 의식을 잃고 바닥에 누워있는 동안, 당신의 정신은 조심스럽게 전체 경험을 차단한다.
하지만, 만약 당신이 합법적으로 60번째 방을 배치한다면, 당신은 스스로 상당히 만족하고, 새로 완성된 지도를 챙기고, 낮잠을 자는 것입니다. 잠자는 동안, 무언가가 당신의 머리를 세게 때리고 당신의 지도를 잡아먹는다. 당신은 깨어났을 때 이 모든 것을 기억하지 못한다.
세우다
타일을 뒤집어 섞습니다.
하나의 타일을 그려서 테이블 위에 올려놓으세요.
개요
어두운 방(테이블 위의 타일로 표시)에서 방금 잠에서 깼습니다. 방에서 나가는 1~4개의 출입구(타일의 가장자리에 있는 반점)가 보입니다. 이것은 당신이 지도에 표시 가능한 위치에 있습니다. 당신은 지도제작에 집착하고, 물론 지도제작 도구도 가지고 있습니다. 탐험할 방향을 선택하고 60개의 방을 모두 매핑해 보세요!
골
어둠의 지도를 그려라!
놀다
각 턴마다, 걸어갈 수 있는 출입구를 선택하세요.
방(타일)을 그린 다음 새 타일의 출입구가 방금 걸어간 출입구와 일치하도록 출입구 옆에 면 위로 배치하십시오. 인접한 다른 방이 있는 경우, 문이나 벽이 일치해야 합니다. 벽에 기대어 올라가는 출입구는 절대 있을 수 없습니다!
게임 종료
만약 여러분이 그린 방이 법적으로 맞는다면, 여러분은 지도 제작상의 실수를 발견하게 될 것이고, 여러분은 어떻게 지도를 고칠 수 있을지 고민하게 될 것입니다! 당신은 의식을 잃고 바닥에 누워있는 동안, 당신의 정신은 조심스럽게 전체 경험을 차단한다.
하지만, 만약 당신이 합법적으로 60번째 방을 배치한다면, 당신은 스스로 상당히 만족하고, 새로 완성된 지도를 챙기고, 낮잠을 자는 것입니다. 잠자는 동안, 무언가가 당신의 머리를 세게 때리고 당신의 지도를 잡아먹는다. 당신은 깨어났을 때 이 모든 것을 기억하지 못한다.
Obsessive Cartographer is a solitaire game for the Tiledeck.
Setup
Shuffle the tiles face-down.
Draw one tile and place it face-up on the table.
Overview
You just woke up in a dark room (represented by the tile on the table). You see one to four doorways (spots at the edges of the tile) leading out of the room. This suggests you are in a mappable location. You are obsessed with mapping, and of course have your cartography tools with you. Choose a direction to explore, and try to map all 60 rooms!
Goal
Map the darkness!
Play
On each turn, choose a doorway to walk through (anywhere on your budding map).
Draw a room (tile), and place it face-up adjacent to that doorway, such that a doorway on the new tile matches with the one through which you just walked. If there are any other adjacent rooms, their doorways or walls must match: You can never have a doorway up against a wall!
Game End
If the room you drew can’t legally fit, you have discovered that you have made a cartographic error, and you go into fits thinking about how you can fix your map! You lose consciousness, and while you lie on the floor, your mind carefully blocks out the whole experience.
If, however, you place the 60th room legally, you are quite pleased with yourself, pack up your new completed map, and take a nap. While you sleep, something gives you a mighty whack on the head and eats your map; you won’t remember any of this when you wake.
Setup
Shuffle the tiles face-down.
Draw one tile and place it face-up on the table.
Overview
You just woke up in a dark room (represented by the tile on the table). You see one to four doorways (spots at the edges of the tile) leading out of the room. This suggests you are in a mappable location. You are obsessed with mapping, and of course have your cartography tools with you. Choose a direction to explore, and try to map all 60 rooms!
Goal
Map the darkness!
Play
On each turn, choose a doorway to walk through (anywhere on your budding map).
Draw a room (tile), and place it face-up adjacent to that doorway, such that a doorway on the new tile matches with the one through which you just walked. If there are any other adjacent rooms, their doorways or walls must match: You can never have a doorway up against a wall!
Game End
If the room you drew can’t legally fit, you have discovered that you have made a cartographic error, and you go into fits thinking about how you can fix your map! You lose consciousness, and while you lie on the floor, your mind carefully blocks out the whole experience.
If, however, you place the 60th room legally, you are quite pleased with yourself, pack up your new completed map, and take a nap. While you sleep, something gives you a mighty whack on the head and eats your map; you won’t remember any of this when you wake.
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