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Fallen Land: A Post Apocalyptic Board Game (2017)
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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 1-3 명
  • 게임시간

    120-300 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.69 / 5

게임 소개

포스트 아포칼립스 공상과학 설정을 배경으로 한 폴른랜드: 포스트 아포칼립스 보드 게임은 전략 보드 게임의 요소를 결합한 하이브리드 게임으로 카드 구축과 롤플레잉이 주를 이룬다. 미쳐버린 세상의 섬뜩한 이야기에 의해 구동되며 무한한 샌드박스 경험을 전달할 수 있는 모험, 정치, 경제 등이 특징이다. 각 게임마다 변수는 변화한다: 카드, 플레이어 상호 작용, 스토리, 전략, 위협. 이 게임은 강력한 펄프 영향을 미치지만, 그 뿌리는 냉전 연구에서 비롯되었다. 우리는 우리의 게임’의 전제에 도달하기 위해 이 연구를 확장했다: 핵과 생물학적 대재앙 이후에 무슨 일이 일어날까?

우리의 대답은 폴른 랜드입니다. 플레이어로써, 당신은 종말론 이후의 미국의 파멸적인 여파 속에서 우위를 다투는 생존자들의 독특한 분파의 지도자입니다. 당신은 당신의 마을을 관리하고 향상시켜야 하며 시민들을 보호하고 자원을 확보해야 합니다. 당신은 또한 다른 선수들의 무수한 뇌물수수와 배신감 속에서 견디기 위해 조약을 맺고 깨야 할 것이다. 하지만 거기서부터 모험이 시작돼요! 또한 에이전트(캐릭터 일행)에게 험준한 경관을 탐험하고 영역을 설정하고 의제를 확고히 하도록 지시해야 합니다.

게임 플레이는 턴으로 구성되어 있습니다. 각 단계는 한 달을 나타내며 단계와 하위 단계로 나뉩니다. 첫 번째 플레이어는 다음 단계 또는 하위 단계로 넘어가기 전에 각 단계와 하위 단계를 시계 방향으로 해결한다. 모든 플레이어가 각 페이즈에서 행동하거나 패스할 수 있는 기회를 가졌을 때 턴은 끝난다.

I. 효과 단계 *
1.) 해결.

II. 마을 사업 단계 *
1.) 알겠습니다.
2.) 리소스 생산.
3.) 옥션 하우스.
4.) 마을 이벤트 차트에서 1d10을 표시합니다.
5.) 재정 기간.
~팔다.
~구매.
~고용(NPCM)

III. 당사자 공격 단계 *
1.) NPCM 이동.
2. 파티 공격(4주 소요)을 선택합니다.
~움직여, 일주일을 보내라.
~대중, 일주일을 보내라.
~PVP, 일주일만 보내.
~자원, 2주 동안 보내라.
~치유, 2주 동안.
~미션, 3주 동안.

IV. 회전 단계 종료 *
1.) Turn Marker를 조정하십시오.
2. 첫 번째 플레이어 시트를 전달합니다.


카드의 지시에 따라 각 단계 또는 하위 단계에서 작업 카드를 해결합니다.


선수의 마을은 마을 놀이 매트에 의해 시뮬레이션된다. 플레이어는 자신의 자원, 인벤토리, 파티 캐릭터, 초과 캐릭터 및 이동 보너스를 여기에 구성합니다. 또한 마을 놀이 매트는 세 가지 방법으로 업그레이드할 수 있습니다. 타운 디펜스 칩, 타운 테크놀로지, 액션 카드. 처음 두 가지 업그레이드는 타운 비즈니스 단계에서 구입할 수 있습니다. 그러나 각 턴이 시작될 때 액션 카드가 발급되며, 보상으로도 발급된다.

플레이어들은 또한 5개의 캐릭터 카드로 구성된 파티를 관리합니다. 캐릭터는 기본 스킬을 향상시키기 위해 장비(스필 카드)를 장착할 수 있습니다. 파티는 맵 주변을 이동하며 스킬 체크(챌린지)가 포함된 컨텐트 카드와 미션 카드(스토리)를 그릴 수 있으며 PVP에서 다른 플레이어의 파티도 공격할 수 있습니다. 이렇게 많은 "deed"에 대해 주사위를 굴려 승부를 결정한다.
카드는 일곱 벌이 있다. 이것들은 경기 내내 그려지고 경기된다. 예를 들어, 컨텍터와 미션 카드, 캐릭터는 파벌의 에이전트, 스포일스는 장비/차량/기어이다. 마지막으로, 액션 카드는 스토리 및/또는 게임 플레이를 수정합니다.

승리하기 위해서는 20 프레스티지 또는 80 타운 헬스 중 하나의 승리 조건이 필요합니다. 프레스티지는 지도자로서의 명성을 상징하고, 마을 건강은 마을의 번영과 시민 수를 상징합니다. 두 조건 모두 지도와 인접한 각각의 빅토리 트랙에 표시되어 있다.

모험과 음모가 기다리고 있다! 여러분이 폴른랜드를 즐길 수 있는 기회를 가지길 바라며, 우리가 여러분을 위해 만들면서 즐긴 만큼 즐기시길 바란다.
Set in a post-apocalyptic sci-fi setting, Fallen Land: A Post Apocalyptic Board Game is a hybrid game that combines the elements of a strategy board game, with card building and role-playing. It is driven by macabre stories of a world gone mad and features adventure, politics and economics to deliver an unlimited sandbox experience. Each game the variables change: cards, player interactions, stories, strategies and threats. While the game has a strong pulp influence, its roots stem from Cold War studies. We have expanded upon this research to arrive at our game’s premise: What would happen after a nuclear and biological apocalypse?

Our answer is Fallen Land. As a player, you are the leader of a unique faction of survivors competing for primacy in the ruinous aftermath of post-apocalyptic America. You must manage and enhance your town, protect your citizens and secure resources. You will also have to make and break treaties to endure, amidst a myriad of bribery and betrayal by the other players. But that is just where the adventure begins! You must also direct your agents (a party of characters), to explore the rugged landscape, establish your territory and solidify your agenda.

Game play is comprised of Turns. Each represents one month and is divided into Phases and Sub-Phases. The First Player resolves each Phase and Sub-Phase followed clockwise by the other players, before proceeding to the next Phase or Sub-Phase. A Turn is over when all players have had the opportunity to act or pass on each Phase.

I. Effects Phase *
1.) Resolve.

II. Town Business Phase *
1.) Deal.
2.) Resource Production.
3.) Auction House.
4.) Roll 1d10 on Town Events Chart.
5.) Financial period.
~Sell.
~Purchase.
~Hire (NPCMs).

III. Party Exploits Phase *
1.) NPCMs move.
2.) Choose Party Exploits (4 weeks to spend).
~Movement, spend 1 week.
~Encounter, spend 1 week.
~PVP, spend 1 week.
~Resource, spend 2 weeks.
~Healing, spend 2 weeks.
~Mission, spend 3 weeks.

IV. End Turn Phase *
1.) Adjust Turn Marker.
2.) Pass the First Player Sheet.


Resolve an Action Card in each Phase or Sub-Phase as directed by the card.


A player's town is simulated by a Town Play Mat. Players organize their owned Resources, inventory, Party Characters, excess Characters and movement bonuses here. In addition, Town Play Mats can be upgraded three different ways: Town Defense Chips, Town Technologies and Action Cards. The first two upgrades are available for purchase during the Town Business Phase. However, Action Cards are dealt at the beginning of each Turn and are also drawn as a reward.

Players also manage their Party consisting of five Character Cards. Characters may be equipped with gear (Spoils Cards), to increase their Base Skills. A party can move around the map, draw Encounter and Mission cards (stories) which contain Skill Checks (challenges) and even attack another player's Party in PVP. Dice are rolled for these many "deeds" to determine the outcome.
There are seven decks of cards. These are drawn and played throughout the game. Some are stories, such as Encounter and Mission Cards, Characters are a Faction's agents, and Spoils are equipment/vehicle/gear. Lastly, Action Cards modify the story and/or game play.

To win, one of two Victory Conditions is necessary, either 20 Prestige or 80 Town Health. Prestige represents your reputation as a leader, while Town Health represents your town’s prosperity and number of its citizens. Both conditions are marked on their respective Victory Tracks bordering the map.

Adventure and intrigue await! We hope you have the opportunity to play Fallen Land and that you enjoy playing it as much as we have enjoyed creating it for you.

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