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BGG랭킹
BGG전체 : 687
CGS : 16
7.5왕좌의 게임 카드게임(2판)
A Game of Thrones: The Card Game (Second Edition) (2015) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.53 / 5
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디자이너
Nate French, Eric M. Lang
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아티스트
-
인원
게임 소개
왕좌의 게임에서: 카드 게임, 웨스테로스의 교전 파벌들이 당신의 명령을 기다리고 있습니다. 사생결단의 싸움에 당신을 초대합니다. 모든 게임에서, 당신은 기만적인 음모를 선택하고 전쟁터, 뒷골목 음모, 정치 무대에서 상대편에게 도전합니다. 상대방을 상대로 '조스트'를 치든지, '멀리'라고 불리는 세 명 이상의 플레이어의 배틀을 벌이든지 간에 상대방을 상대로 한 도전에서 이기는 것이 승리의 길이다.
왕좌의 게임에서 당신의 궁극적인 목표는: 카드 게임은 웨스테로스의 가장 큰 권좌인 철왕좌를 차지하기 위한 것이다! 이 목표를 달성하려면 타이윈 라니스터, 롭 스타크, 스타니스 바라테온, 대너리스 타르가르옌, 유론 크로우즈 아이, 레드 바이퍼와 같은 상징적인 인물들을 소집해야 합니다. 당신은 권력을 얻기 위해 당신의 가문과 당신의 동맹의 구성원들을 끊임없이 조종해야 합니다. 가장 먼저 15개의 파워를 획득한 선수가 승리합니다!
게임에서 각 플레이어는 두 개의 덱을 가지고 있다: 드로 덱과 플롯 덱. 드로즈 덱에는 철왕좌를 차지하기 위해 투쟁하는 캐릭터, 위치, 첨부 파일 및 이벤트 등 투쟁의 전술적 요소가 포함되어 있습니다. 얼음과 불의 노래에 나오는 캐릭터들을 지휘할 수 있고 윈터펠의 얼음벽에서 전진하거나 카스털리 록 주변에 군대를 집결시킬 수 있습니다 캐릭터에 발라리아 강철 칼날 얼음이나 위도우의 도깨비 같은 무기를 장착할 수도 있습니다. 드로 데크는 강력한 캐릭터, 위치, 첨부 파일 및 이벤트를 보관합니다. 이 데크는 무작위로 섞이고 플레이어는 이 데크에서 손을 끌어당깁니다.
각 라운드가 시작될 때 각 플레이어는 동시에 자신의 7개 카드 플롯 덱에서 플롯 카드 중 하나를 선택하여 공개한다. 라운드 플롯에 따라 카드에 얼마의 금을 사용할 수 있는지, 어떤 플레이어가 이니셔티브에서 시작할지, 그리고 얼마나 강력한 도전을 할지가 결정됩니다. 플롯에는 라운드가 끝날 때까지 손에 보관할 수 있는 카드 수를 결정하는 예비 값도 있습니다. 플롯은 또한 플롯이 드러날 때 촉발될 수 있는 강력한 효과를 제공하거나 게임 전체를 형성할 수 있다. 당신은 치명적인 산불 공격으로 지구를 불태울 수도 있고, 모든 플레이어들에게 일곱 명의 믿음을 지지해달라고 요청할 수도 있습니다.
왕좌의 게임: 카드 게임(세컨드 에디션)은 컷팅되는 요소, 수정 또는 업데이트되는 요소, 추가되는 요소 등으로 인해 첫 번째 에디션과 다르다. 영향력은 CCG로서 게임의 기원으로부터 보류되어 현재는 불필요하지만, 크레슬은 특성과 구별되는 어떤 것도 제공하지 않으며 새로운 플레이어가 게임을 배우기가 더 어렵게 만들었다. 기존 키워드는 제거되었고, 가장 흥미롭고 필수적인 상호 작용을 보여주기 위해 몇 가지 새로운 키워드가 추가되었다.
타이밍 규칙 — 예를 들어 빈사 상태, 트리거를 사용한 수동적 효과, 응답 저장/취소 —는 일부 FFG의 새로운 LCG에 성공적으로 사용된 인터럽트, 리액션 및 강제 트리거를 이용하는 보다 간단한 타이밍 시스템으로 대체될 것이다.
제2판에는 제1판의 6개 하원 외에 2개의 새로운 파벌도 포함되어 있다. 새로운 덱 작성 규칙은 플레이어들에게 더욱 집중되고 전문화된 플롯 덱을 구축하는 수단과 함께 파벌을 결합할 수 있는 더 많은 선택권을 부여한다.
왕좌의 게임에서 당신의 궁극적인 목표는: 카드 게임은 웨스테로스의 가장 큰 권좌인 철왕좌를 차지하기 위한 것이다! 이 목표를 달성하려면 타이윈 라니스터, 롭 스타크, 스타니스 바라테온, 대너리스 타르가르옌, 유론 크로우즈 아이, 레드 바이퍼와 같은 상징적인 인물들을 소집해야 합니다. 당신은 권력을 얻기 위해 당신의 가문과 당신의 동맹의 구성원들을 끊임없이 조종해야 합니다. 가장 먼저 15개의 파워를 획득한 선수가 승리합니다!
게임에서 각 플레이어는 두 개의 덱을 가지고 있다: 드로 덱과 플롯 덱. 드로즈 덱에는 철왕좌를 차지하기 위해 투쟁하는 캐릭터, 위치, 첨부 파일 및 이벤트 등 투쟁의 전술적 요소가 포함되어 있습니다. 얼음과 불의 노래에 나오는 캐릭터들을 지휘할 수 있고 윈터펠의 얼음벽에서 전진하거나 카스털리 록 주변에 군대를 집결시킬 수 있습니다 캐릭터에 발라리아 강철 칼날 얼음이나 위도우의 도깨비 같은 무기를 장착할 수도 있습니다. 드로 데크는 강력한 캐릭터, 위치, 첨부 파일 및 이벤트를 보관합니다. 이 데크는 무작위로 섞이고 플레이어는 이 데크에서 손을 끌어당깁니다.
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왕좌의 게임: 카드 게임(세컨드 에디션)은 컷팅되는 요소, 수정 또는 업데이트되는 요소, 추가되는 요소 등으로 인해 첫 번째 에디션과 다르다. 영향력은 CCG로서 게임의 기원으로부터 보류되어 현재는 불필요하지만, 크레슬은 특성과 구별되는 어떤 것도 제공하지 않으며 새로운 플레이어가 게임을 배우기가 더 어렵게 만들었다. 기존 키워드는 제거되었고, 가장 흥미롭고 필수적인 상호 작용을 보여주기 위해 몇 가지 새로운 키워드가 추가되었다.
타이밍 규칙 — 예를 들어 빈사 상태, 트리거를 사용한 수동적 효과, 응답 저장/취소 —는 일부 FFG의 새로운 LCG에 성공적으로 사용된 인터럽트, 리액션 및 강제 트리거를 이용하는 보다 간단한 타이밍 시스템으로 대체될 것이다.
제2판에는 제1판의 6개 하원 외에 2개의 새로운 파벌도 포함되어 있다. 새로운 덱 작성 규칙은 플레이어들에게 더욱 집중되고 전문화된 플롯 덱을 구축하는 수단과 함께 파벌을 결합할 수 있는 더 많은 선택권을 부여한다.
In A Game of Thrones: The Card Game, the warring factions of Westeros await your command, inviting you to engage in a life-or-death struggle. In every game, you select devious plots and challenge your opponents on the field of battle, through back alley intrigue, and in the political arena. Whether you play a against a single opponent, in a game known as a joust, or engage in a battle of three or more players, called a melee, winning challenges against your opponents is the way to victory.
Your ultimate goal in A Game of Thrones: The Card Game is to gain influence over the greatest seat of power in Westeros: the Iron Throne! To achieve this goal, you must call upon iconic characters, such as Tywin Lannister, Robb Stark, Stannis Baratheon, Daenerys Targaryen, Euron Crow's Eye, The Red Viper, and dozens of others. You must maneuver the members of your House and your allies in a constant battle to gain power. The first player to claim fifteen power wins!
In the game, each player has two decks: a draw deck and a plot deck. Your draw deck contains the tactical elements of your struggle, including the characters, locations, attachments, and events that you call upon in your struggle to claim the Iron Throne. You can command characters from throughout A Song of Ice and Fire, and you can march forth from the icy walls of Winterfell or muster your armies around Casterly Rock. You may even equip your characters with storied weapons, such as the Valyrian steel blades Ice or Widow's Wail. The draw deck holds these powerful characters, locations, attachments, and events. This deck is randomly shuffled and players draw their hands from this deck.
At the start of each round, each player simultaneously chooses and reveals one of the plot cards from their individual seven-card plot decks. Your plot for a round determines how much gold you can spend on cards, which player starts with initiative, and how powerful your challenges are. Your plot also bears a reserve value, which determines how many cards you can keep in your hand past the end of the round. Plots may also offer powerful effects that can trigger when the plots are revealed or persist to shape the entire game round. You may scorch the earth with a deadly wildfire assault, or call upon all players to support the faith of the Seven.
A Game of Thrones: The Card Game (Second Edition) differs from the first edition of the game due to elements being cut, elements being revised or updated, and elements being added. Influence was a holdover from the game's origin as a CCG and is now unnecessary, while crests offered nothing to distinguish them from traits and made the game more difficult for new players to learn. Existing keywords have been pruned, and some new keywords have been added to showcase the most interesting and essential interactions.
The timing rules — such as the details of moribund, passive effects with triggers, and save/cancel responses — will be replaced with a more straightforward timing system that takes advantage of the Interrupt, Reaction, and Forced triggers that have been successfully employed in some of FFG's newer LCGs.
The second edition also includes two new factions beyond the six Houses in the first edition. New deck-building rules empower players with more options in combining factions, alongside a means of building more focused and specialized plot decks.
Your ultimate goal in A Game of Thrones: The Card Game is to gain influence over the greatest seat of power in Westeros: the Iron Throne! To achieve this goal, you must call upon iconic characters, such as Tywin Lannister, Robb Stark, Stannis Baratheon, Daenerys Targaryen, Euron Crow's Eye, The Red Viper, and dozens of others. You must maneuver the members of your House and your allies in a constant battle to gain power. The first player to claim fifteen power wins!
In the game, each player has two decks: a draw deck and a plot deck. Your draw deck contains the tactical elements of your struggle, including the characters, locations, attachments, and events that you call upon in your struggle to claim the Iron Throne. You can command characters from throughout A Song of Ice and Fire, and you can march forth from the icy walls of Winterfell or muster your armies around Casterly Rock. You may even equip your characters with storied weapons, such as the Valyrian steel blades Ice or Widow's Wail. The draw deck holds these powerful characters, locations, attachments, and events. This deck is randomly shuffled and players draw their hands from this deck.
At the start of each round, each player simultaneously chooses and reveals one of the plot cards from their individual seven-card plot decks. Your plot for a round determines how much gold you can spend on cards, which player starts with initiative, and how powerful your challenges are. Your plot also bears a reserve value, which determines how many cards you can keep in your hand past the end of the round. Plots may also offer powerful effects that can trigger when the plots are revealed or persist to shape the entire game round. You may scorch the earth with a deadly wildfire assault, or call upon all players to support the faith of the Seven.
A Game of Thrones: The Card Game (Second Edition) differs from the first edition of the game due to elements being cut, elements being revised or updated, and elements being added. Influence was a holdover from the game's origin as a CCG and is now unnecessary, while crests offered nothing to distinguish them from traits and made the game more difficult for new players to learn. Existing keywords have been pruned, and some new keywords have been added to showcase the most interesting and essential interactions.
The timing rules — such as the details of moribund, passive effects with triggers, and save/cancel responses — will be replaced with a more straightforward timing system that takes advantage of the Interrupt, Reaction, and Forced triggers that have been successfully employed in some of FFG's newer LCGs.
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