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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
6+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
에도 지다이(Edo Jidai)는 일본 사무라이 역사의 '전쟁의 시대'를 배경으로 한 정복 게임이다. 소수의 부족이 국가 전체를 완전히 장악하기 위해 싸우고 있는 가운데 플레이어는 서로 싸우고 적의 성을 정복해야 합니다.
에도 지다이 게임은 제한 시간 내에 종료하거나 각 라운드의 최종 게임까지 플레이할 수 있다.
리스크와 비슷하게 에도 지다이는 각 게임의 상황과 스토리에 플레이어들을 불러들이는 150개 이상의 게임 카드로 일반적인 정복 게임이 제공할 수 있는 수준을 훨씬 뛰어넘는다. 카드놀이는 공격과 수비를 중심으로 돌아간다. 영토 카드는 군대용으로 현금화할 수 있지만 결투 목적이 있으며 전투용으로도 사용할 수 있다. 이것은 현금 카드를 묶는 것을 매번 다른 게임 결과를 보장하는 것을 매우 어렵게 만든다.
또 경기 중 언제든 많은 카드를 할 수 있기 때문에(당신이 할 차례가 되지 않아도) 선수들의 참여가 끊이지 않는다.
에도 지다이 게임은 제한 시간 내에 종료하거나 각 라운드의 최종 게임까지 플레이할 수 있다.
리스크와 비슷하게 에도 지다이는 각 게임의 상황과 스토리에 플레이어들을 불러들이는 150개 이상의 게임 카드로 일반적인 정복 게임이 제공할 수 있는 수준을 훨씬 뛰어넘는다. 카드놀이는 공격과 수비를 중심으로 돌아간다. 영토 카드는 군대용으로 현금화할 수 있지만 결투 목적이 있으며 전투용으로도 사용할 수 있다. 이것은 현금 카드를 묶는 것을 매번 다른 게임 결과를 보장하는 것을 매우 어렵게 만든다.
또 경기 중 언제든 많은 카드를 할 수 있기 때문에(당신이 할 차례가 되지 않아도) 선수들의 참여가 끊이지 않는다.
Edo Jidai is a game of conquest set in the very end of the 'Age of War" in Japanese Samurai history. With few remaining clans battling for complete control of the entire Nation, players must combat one another and conquer enemy castles.
With a time limit rule set, Edo Jidai games can finish within a set time limit or be played out to each round's end game.
Similar to Risk, Edo Jidai goes far beyond what a regular game of conquest can offer with its 150+ game cards that bring players into the context and story of each game. Card play revolves around attack and defense. Territory cards can be cashed in for armies, however, have duel purpose and can be used for combat as well. This makes hording cash-in cards very difficult ensuring game outcomes are different every time.
Also, a lot of cards can be played at any time in the game (it doesn't have to be your turn), so players are constantly engaged.
With a time limit rule set, Edo Jidai games can finish within a set time limit or be played out to each round's end game.
Similar to Risk, Edo Jidai goes far beyond what a regular game of conquest can offer with its 150+ game cards that bring players into the context and story of each game. Card play revolves around attack and defense. Territory cards can be cashed in for armies, however, have duel purpose and can be used for combat as well. This makes hording cash-in cards very difficult ensuring game outcomes are different every time.
Also, a lot of cards can be played at any time in the game (it doesn't have to be your turn), so players are constantly engaged.
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