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BGG랭킹
BGG전체 : 22362
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Chase Layman, Sean Layman
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아티스트
Michael Anderson (II), Alain Viesca, Chris Yarbrough
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인원
게임 소개
깊은 바다에서...
루크가 누워있다. 어둡지만 맑고, 춥지만 사람이 살 수 있고, 육지가 끝나는 곳에서 생명이 시작된다. Gorgangrackle은 Anglerfin을 먹습니다. 앵글러핀은 첨테일을 먹습니다. 첨테일은 트롤상크를 잡아먹지 트롤상크 가문은...음, 그들은 서로를 잡아먹지 습윤한 블러프 산과 버트의 스프롤 현상 사이에 있는 노틸러스 마을은 촉수 수염을 가진 자연을 사랑하는 특이한 종족입니다. 그 마을들은 UnderAether의 희귀한 광물 매장지 위에 살고 있다고 한다.
톱사이드에서는 코그가 왼쪽 다리를 내밀어 재료를 살짝 볼 수 있었습니다. 언더에이터는 수 세기 동안 증기 성분을 공급할 수 있었고 물 호흡기의 촉수 아래에서 쉬고 있다. 라이벌은 몇 년 동안 싸워왔다. 이제 그 유명한 기어헤드의 여단은 하이 톱니 워든에 의해 깊은 어둠 속 이상한 봉화를 조사하기 위해 보내졌습니다.
라이벌: 마스터스 오브 더 딥은 루크의 차갑고 어두운 깊이를 배경으로 하는 두 명 이상의 플레이어를 위한 전술 게임이다. 플레이어는 코그나 노틸러스를 지휘하고, 전투력을 모아 현명한 결정과 전략적인 움직임을 통해 상대방을 파괴한다. 라이벌스에서는 코그 앤 노틸러스가 전장에서 맞붙는다. 당신의 팀은 빠른 전투와 보드와의 상호작용을 할 것입니다. 루크의 피조물들이 숨어서 나올 거고, 산호가 널 잡아먹으려고 할 거고, 수중 이삭 조수가 널 때릴 거야, 네가 상대방을 막아낼 때 말이야.
게임을 준비하려면 먼저 에테르를 보내서 군대를 모아야 합니다. 모델마다 비용이 있습니다. 그리고 당신은 당신의 군대가 갖길 원하는 모든 능력이나 장비를 지불합니다. 그런 다음 "를 작성합니다.루크&인용; 지도. 루크는 베이스게임의 모든 전투가 벌어지는 곳이다. Lurk 지도는 육각 타일로 만들어졌습니다. 모든 카드 덱과 주사위를 포함한 지도를 설정한 후 시작 지점에 유닛을 배치합니다. 너희 팀들은 이제 싸울 준비가 됐어.
각 면에는 이동 단계와 작업 단계의 두 가지 단계가 있습니다. 이동 단계에서 최대 2개의 16진수 모델을 활성화하여 이동을 시작할 수 있습니다. 모든 이동이 완료된 후 플레이어는 작업 단계로 이동합니다. 이동 단계와 마찬가지로 같거나 다른 최대 2개의 16진수를 활성화하여 동작을 시작할 수 있습니다. 작업 단계에서 활성화된 각 모델은 네 가지 작업 또는 특수 작업 중 하나를 수행할 수 있습니다. 기본 동작은 공격, 검색, 복구 또는 충전입니다. 여러분이 검색하고 탐험할 수 있는 특별한 지역이 지도상에 있지만, 보통 어두운 곳에는 위험이 있기 때문에 조심할 수 있습니다. 이 지도에는 산호, 수중 간헐천 등을 포함한 위험과 어려운 지형도 포함되어 있습니다.
상대 영웅이 파괴될 때까지 앞뒤로 돌아간다.
루크가 누워있다. 어둡지만 맑고, 춥지만 사람이 살 수 있고, 육지가 끝나는 곳에서 생명이 시작된다. Gorgangrackle은 Anglerfin을 먹습니다. 앵글러핀은 첨테일을 먹습니다. 첨테일은 트롤상크를 잡아먹지 트롤상크 가문은...음, 그들은 서로를 잡아먹지 습윤한 블러프 산과 버트의 스프롤 현상 사이에 있는 노틸러스 마을은 촉수 수염을 가진 자연을 사랑하는 특이한 종족입니다. 그 마을들은 UnderAether의 희귀한 광물 매장지 위에 살고 있다고 한다.
톱사이드에서는 코그가 왼쪽 다리를 내밀어 재료를 살짝 볼 수 있었습니다. 언더에이터는 수 세기 동안 증기 성분을 공급할 수 있었고 물 호흡기의 촉수 아래에서 쉬고 있다. 라이벌은 몇 년 동안 싸워왔다. 이제 그 유명한 기어헤드의 여단은 하이 톱니 워든에 의해 깊은 어둠 속 이상한 봉화를 조사하기 위해 보내졌습니다.
라이벌: 마스터스 오브 더 딥은 루크의 차갑고 어두운 깊이를 배경으로 하는 두 명 이상의 플레이어를 위한 전술 게임이다. 플레이어는 코그나 노틸러스를 지휘하고, 전투력을 모아 현명한 결정과 전략적인 움직임을 통해 상대방을 파괴한다. 라이벌스에서는 코그 앤 노틸러스가 전장에서 맞붙는다. 당신의 팀은 빠른 전투와 보드와의 상호작용을 할 것입니다. 루크의 피조물들이 숨어서 나올 거고, 산호가 널 잡아먹으려고 할 거고, 수중 이삭 조수가 널 때릴 거야, 네가 상대방을 막아낼 때 말이야.
게임을 준비하려면 먼저 에테르를 보내서 군대를 모아야 합니다. 모델마다 비용이 있습니다. 그리고 당신은 당신의 군대가 갖길 원하는 모든 능력이나 장비를 지불합니다. 그런 다음 "를 작성합니다.루크&인용; 지도. 루크는 베이스게임의 모든 전투가 벌어지는 곳이다. Lurk 지도는 육각 타일로 만들어졌습니다. 모든 카드 덱과 주사위를 포함한 지도를 설정한 후 시작 지점에 유닛을 배치합니다. 너희 팀들은 이제 싸울 준비가 됐어.
각 면에는 이동 단계와 작업 단계의 두 가지 단계가 있습니다. 이동 단계에서 최대 2개의 16진수 모델을 활성화하여 이동을 시작할 수 있습니다. 모든 이동이 완료된 후 플레이어는 작업 단계로 이동합니다. 이동 단계와 마찬가지로 같거나 다른 최대 2개의 16진수를 활성화하여 동작을 시작할 수 있습니다. 작업 단계에서 활성화된 각 모델은 네 가지 작업 또는 특수 작업 중 하나를 수행할 수 있습니다. 기본 동작은 공격, 검색, 복구 또는 충전입니다. 여러분이 검색하고 탐험할 수 있는 특별한 지역이 지도상에 있지만, 보통 어두운 곳에는 위험이 있기 때문에 조심할 수 있습니다. 이 지도에는 산호, 수중 간헐천 등을 포함한 위험과 어려운 지형도 포함되어 있습니다.
상대 영웅이 파괴될 때까지 앞뒤로 돌아간다.
IN THE DEEPEST OF THE DEEP SEAS...
lies the Lurk. It is dark but clear, cold but habitable and a swell of life begins where land ends. The Gorgangrackles eat the Anglerfin. The Anglerfin eat the Chumtails. The Chumtails eat the Trollsharks. The Trollsharks...well they eat each other. Between the moistened mountains of Bluff and Butte sprawl the villages of the Nautilus, a peculiar race of tentacle-bearded nature-lovers. The villages are said to reside on top of a rare mineral deposit of UnderAether.
Topside a Cog would give his left leg for a small glimpse of the material. The UnderAether could supply their steam-factories for centuries and here it is resting under the tentacles of water breathers. The Rivalry has been fought for years. Now the famous Gearhead's Brigade has been sent by the High Cog Warden to investigate a strange beacon in the deep dark depths.
Rivals: Masters of the Deep is a tactical game for two or more players set in the cold dark depths of the Lurk. Players take command of either the Cog or the Nautilus, gather a fighting force and, through wise decisions and strategic moves, destroy the opposition. In Rivals, Cog & Nautilus go head to head on the battlefield. Your team will engage in fast-paced combat and interact with the board itself. The Creatures of the Lurk will come out of hiding, coral will try and eat you, Underwater rip tides will batter you, all as you fend off your opponent.
To Setup your game you first gather your army by spending Aether. Each model has a cost. You then pay for any abilities or starting equipment you would like your army to have. You then create the "Lurk" Map. The Lurk is where all battles in the base game play out. The Lurk map is made with hex tiles. After setting up the map, including all card decks and dice, you place your units in the starting points. Your teams are now ready to do battle.
There are two phases for each side, a Movement Phase & an Action Phase. During the Movement phase you may activate up to two hexes worth of models to begin their movement. After all movement is completed the player moves on to the Action phase. Like the movement phase you may activate up to two hexes, same or different, to begin their Actions. In the Action phase each activated model can perform one of four actions or a special action. The basic actions are Attack, Search, Recover or Charge. There are special areas on the map that you can search and explore but be wary because there is usually danger in dark places. The map also contains dangers and difficult terrain including Coral, underwater geysers and much more.
Turns go back and forth until your opponents hero is destroyed.
lies the Lurk. It is dark but clear, cold but habitable and a swell of life begins where land ends. The Gorgangrackles eat the Anglerfin. The Anglerfin eat the Chumtails. The Chumtails eat the Trollsharks. The Trollsharks...well they eat each other. Between the moistened mountains of Bluff and Butte sprawl the villages of the Nautilus, a peculiar race of tentacle-bearded nature-lovers. The villages are said to reside on top of a rare mineral deposit of UnderAether.
Topside a Cog would give his left leg for a small glimpse of the material. The UnderAether could supply their steam-factories for centuries and here it is resting under the tentacles of water breathers. The Rivalry has been fought for years. Now the famous Gearhead's Brigade has been sent by the High Cog Warden to investigate a strange beacon in the deep dark depths.
Rivals: Masters of the Deep is a tactical game for two or more players set in the cold dark depths of the Lurk. Players take command of either the Cog or the Nautilus, gather a fighting force and, through wise decisions and strategic moves, destroy the opposition. In Rivals, Cog & Nautilus go head to head on the battlefield. Your team will engage in fast-paced combat and interact with the board itself. The Creatures of the Lurk will come out of hiding, coral will try and eat you, Underwater rip tides will batter you, all as you fend off your opponent.
To Setup your game you first gather your army by spending Aether. Each model has a cost. You then pay for any abilities or starting equipment you would like your army to have. You then create the "Lurk" Map. The Lurk is where all battles in the base game play out. The Lurk map is made with hex tiles. After setting up the map, including all card decks and dice, you place your units in the starting points. Your teams are now ready to do battle.
There are two phases for each side, a Movement Phase & an Action Phase. During the Movement phase you may activate up to two hexes worth of models to begin their movement. After all movement is completed the player moves on to the Action phase. Like the movement phase you may activate up to two hexes, same or different, to begin their Actions. In the Action phase each activated model can perform one of four actions or a special action. The basic actions are Attack, Search, Recover or Charge. There are special areas on the map that you can search and explore but be wary because there is usually danger in dark places. The map also contains dangers and difficult terrain including Coral, underwater geysers and much more.
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