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BGG랭킹
BGG전체 : 6257
FAMILYGAMES : 1771
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Bevan Clatworthy
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아티스트
Tyler Johnson
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인원
게임 소개
고스텔은 2-4명의 플레이어가 60분 동안 플레이하는 반 협동 가족 게임이다.
최악의 악몽으로 변해 손님들의 공포증을 잡아먹는다. 다른 귀신들과 함께 힘을 합치고 호텔 투숙객들을 겁주어 업그레이드를 받고 더 무서워지게 하세요!
무작위 게스트와 주사위 굴리기 기계공은 각 라운드가 다음 라운드와 다르다는 것을 의미하지만 게임에서 이기는 것은 행운이 아니다.
크리프스톤 저택은 거의 100년 동안 닫혀 있었고, 크리프스톤 마을 위에 어둡고 조용하게 서 있었다. 그리고 그것은 거주중인 유령 스푸키가 그것을 좋아하는 방식이었다! 그러나 이제, 그 장원은 다시 문을 열었고 산 사람들을 위한 호텔로 바뀌었다. '스푸키&rsquo'의 유령 같은 미니언 중 한 명을 연기하는데, 이 따뜻한 몸을 가진 도둑들의 집을 털어버린 혐의를 받고 있다. 공포의 기술을 사용하여 그들을 밤 속으로 도망치게 하고 스푸키’의 후원을 얻으십시오. 누가 탑 고스트가 될까요?
고스텔 게임은 라운드로 이루어지며, 각 라운드는 주간 단계와 야간 단계로 나뉜다.
낮에는 새로운 사람들이 호텔에 들어올 것이고, 이미 밤을 보내고 살아남은 사람들은 그들의 황혼 방문에서 진정될 것이다. 한편 유령들은 다락방에 숨어 공포 주사위, 공포심을 개선하기 위한 공포 전술, 그리고 추가적인 보너스를 주기 위한 스푸키 호의를 더 사는 것으로 다음 밤을 준비한다.
밤 동안, 유령들은 스푸키를 위해 사람들을 겁주어 쫓고 과시하기 위해 그들의 모든 소름끼치는 전술을 사용하여 그 방들을 걷는다. 나이트 페이즈가 시작되면 각 플레이어는 그날 밤 자신이 얼마나 무서운지 판단하기 위해 테러 주사위를 굴린다. 플레이어는 한 차례에 한 방을 움직일 수 있으며, 움직일 때 테러 다이를 남겨둘 수 있습니다. 만약 한 방에 있는 주사위의 총합이 그 방에 사는 사람의 용기를 초과하면, 그들은 호텔에서 겁에 질려 도망쳐요! 선수들은 가장 높은 점수를 매긴 주사위에 따라 점수를 매긴다. 그러나 점수는 점수가 매겨지기 때문에 단 한 번의 피프 다이도 여전히 캐니 플레이어에게 약간의 승리 점수를 준다.
최악의 악몽으로 변해 손님들의 공포증을 잡아먹는다. 다른 귀신들과 함께 힘을 합치고 호텔 투숙객들을 겁주어 업그레이드를 받고 더 무서워지게 하세요!
무작위 게스트와 주사위 굴리기 기계공은 각 라운드가 다음 라운드와 다르다는 것을 의미하지만 게임에서 이기는 것은 행운이 아니다.
크리프스톤 저택은 거의 100년 동안 닫혀 있었고, 크리프스톤 마을 위에 어둡고 조용하게 서 있었다. 그리고 그것은 거주중인 유령 스푸키가 그것을 좋아하는 방식이었다! 그러나 이제, 그 장원은 다시 문을 열었고 산 사람들을 위한 호텔로 바뀌었다. '스푸키&rsquo'의 유령 같은 미니언 중 한 명을 연기하는데, 이 따뜻한 몸을 가진 도둑들의 집을 털어버린 혐의를 받고 있다. 공포의 기술을 사용하여 그들을 밤 속으로 도망치게 하고 스푸키’의 후원을 얻으십시오. 누가 탑 고스트가 될까요?
고스텔 게임은 라운드로 이루어지며, 각 라운드는 주간 단계와 야간 단계로 나뉜다.
낮에는 새로운 사람들이 호텔에 들어올 것이고, 이미 밤을 보내고 살아남은 사람들은 그들의 황혼 방문에서 진정될 것이다. 한편 유령들은 다락방에 숨어 공포 주사위, 공포심을 개선하기 위한 공포 전술, 그리고 추가적인 보너스를 주기 위한 스푸키 호의를 더 사는 것으로 다음 밤을 준비한다.
밤 동안, 유령들은 스푸키를 위해 사람들을 겁주어 쫓고 과시하기 위해 그들의 모든 소름끼치는 전술을 사용하여 그 방들을 걷는다. 나이트 페이즈가 시작되면 각 플레이어는 그날 밤 자신이 얼마나 무서운지 판단하기 위해 테러 주사위를 굴린다. 플레이어는 한 차례에 한 방을 움직일 수 있으며, 움직일 때 테러 다이를 남겨둘 수 있습니다. 만약 한 방에 있는 주사위의 총합이 그 방에 사는 사람의 용기를 초과하면, 그들은 호텔에서 겁에 질려 도망쳐요! 선수들은 가장 높은 점수를 매긴 주사위에 따라 점수를 매긴다. 그러나 점수는 점수가 매겨지기 때문에 단 한 번의 피프 다이도 여전히 캐니 플레이어에게 약간의 승리 점수를 준다.
Ghostel is a semi-cooperative family game for 2-4 players that plays in 60 minutes.
Prey on the phobias of guests by turning into their worst nightmares. Work with other ghosts to combine forces, and scare away the hardiest of hotel patrons to earn upgrades and get even scarier!
The randomised guest and dice roll mechanic means each round is different from the next, but there’s more than luck to winning the game.
Creepstone Manor has been closed for nearly a hundred years, standing dark and silent above the town of Creepstone, and that’s just the way resident ghost Spookie likes it! But now, the manor has been reopened and turned into a hotel for the living. You play the part of one of Spookie’s ghostly minions, charged with ridding the house of these warm-bodied usurpers. Use your skills of terror to send them fleeing into the night and win Spookie’s patronage. Who will be top ghost?
The game of Ghostel is made of rounds, and each round is split into a Day Phase and a Night Phase.
During the day, new people will enter the hotel whilst those who already spent the night and survived will calm down from their twilight visitations. Meanwhile, the ghosts are hiding in the attic, preparing for the next night by buying more Terror Dice, Scare Tactics to improve their scaring and Spookie favours to give those extra little bonuses.
During the night, the ghosts walk the rooms, using all their creepy tactics to frighten the humans away and show off for Spookie himself. At the start of the night Phase, each player rolls their Terror dice to determine how scary they are for that night. Players can move one room per turn, leaving behind a Terror die as they move. If the total of all dice in a room exceeds the courage of the human in residence of that room, they're scared out of the hotel! Players then score based on who placed the highest scoring dice; however, scoring is graduated so even a single pip die will still score the canny player some victory points.
Prey on the phobias of guests by turning into their worst nightmares. Work with other ghosts to combine forces, and scare away the hardiest of hotel patrons to earn upgrades and get even scarier!
The randomised guest and dice roll mechanic means each round is different from the next, but there’s more than luck to winning the game.
Creepstone Manor has been closed for nearly a hundred years, standing dark and silent above the town of Creepstone, and that’s just the way resident ghost Spookie likes it! But now, the manor has been reopened and turned into a hotel for the living. You play the part of one of Spookie’s ghostly minions, charged with ridding the house of these warm-bodied usurpers. Use your skills of terror to send them fleeing into the night and win Spookie’s patronage. Who will be top ghost?
The game of Ghostel is made of rounds, and each round is split into a Day Phase and a Night Phase.
During the day, new people will enter the hotel whilst those who already spent the night and survived will calm down from their twilight visitations. Meanwhile, the ghosts are hiding in the attic, preparing for the next night by buying more Terror Dice, Scare Tactics to improve their scaring and Spookie favours to give those extra little bonuses.
During the night, the ghosts walk the rooms, using all their creepy tactics to frighten the humans away and show off for Spookie himself. At the start of the night Phase, each player rolls their Terror dice to determine how scary they are for that night. Players can move one room per turn, leaving behind a Terror die as they move. If the total of all dice in a room exceeds the courage of the human in residence of that room, they're scared out of the hotel! Players then score based on who placed the highest scoring dice; however, scoring is graduated so even a single pip die will still score the canny player some victory points.
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