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BGG랭킹
BGG전체 : 19411
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Robert Batchelor, Sari Gilbert
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
푸젠 트레이더는 승점을 기반으로 하는 게이트웨이 게임입니다. 주제와 역학은 중국에서 거의 300년 동안 사라졌던 무역로를 묘사한 재발견된 셀던 지도를 바탕으로 하고 있다. 푸젠 트레이더에서 선수들 Ming-era 상인 가족들이 동 중국해로 거래하는 노선을 따르는 역할이라고 생각한다. 승점은 철, 비단, 쌀과 은을 거래(또는 약탈)하여 얻는다. 승리하기 위해 플레이어는 만주족의 침략과 이후 명나라가 무너지는 것을 성공적으로 견뎌내기 위해 가장 많은 승점을 획득해야 한다.
게임 보드는 6개의 다른 지역으로 나뉘며 6개의 다른 색상으로 구분된다. 각 지역에는 여러 개의 포트가 있습니다. 플레이어들은 (플레이어 수에 따라) 여러 개의 포트에서 시작하며, 자신이 제어하는 포트 중 어느 포트를 기준으로 상품을 받을 수 있다. 항구가 상품을 생산하는 시점은 색깔 있는 다이의 롤에 달려 있다. 다이가 착지하는 색상은 여섯 가지 색상의 지역과 일치하며 어떤 것이 그 라운드의 상품을 생산하는지 결정한다. 플레이어는 거래를 통해 얻은 돈으로 추가 포트를 구입하거나 이미 통제된 포트에서 반란을 선동하여 상대편으로부터 빼앗을 수 있다.
게임은 만주족이 먼저 명나라를 침략한 후에 끝난다. 이벤트 덱에서 세 개의 만주 무브 카드 중 마지막 카드를 꺼내면 공격이 시작됩니다. 플레이어들은 상품을 교환하기 위해 3라운드를 하고 은을 보관하기 위해 2라운드를 가진다. 3차 침공이 끝나면 게임이 종료되며, 플레이어들은 승점을 합산하여 누가 이길지 결정한다.
게임 보드는 6개의 다른 지역으로 나뉘며 6개의 다른 색상으로 구분된다. 각 지역에는 여러 개의 포트가 있습니다. 플레이어들은 (플레이어 수에 따라) 여러 개의 포트에서 시작하며, 자신이 제어하는 포트 중 어느 포트를 기준으로 상품을 받을 수 있다. 항구가 상품을 생산하는 시점은 색깔 있는 다이의 롤에 달려 있다. 다이가 착지하는 색상은 여섯 가지 색상의 지역과 일치하며 어떤 것이 그 라운드의 상품을 생산하는지 결정한다. 플레이어는 거래를 통해 얻은 돈으로 추가 포트를 구입하거나 이미 통제된 포트에서 반란을 선동하여 상대편으로부터 빼앗을 수 있다.
게임은 만주족이 먼저 명나라를 침략한 후에 끝난다. 이벤트 덱에서 세 개의 만주 무브 카드 중 마지막 카드를 꺼내면 공격이 시작됩니다. 플레이어들은 상품을 교환하기 위해 3라운드를 하고 은을 보관하기 위해 2라운드를 가진다. 3차 침공이 끝나면 게임이 종료되며, 플레이어들은 승점을 합산하여 누가 이길지 결정한다.
Fujian Trader is a victory-point based, gateway game. The theme and mechanics are based upon the re-discovered Selden Map which depicts trading routes in China and had been lost for nearly 300 years. In Fujian Trader, players assume the role of Ming-era merchant families following trading routes in the East China Sea. Victory-points are gained by trading (or raiding) the goods of iron, silk, and rice for silver and influence. To win, players must accrue the most victory-points in order to successfully endure the Manchu invasion and subsequent Ming Empire collapse at the end of the game.
The game board is divided up into six different regions separated into six different colors. Each region has several ports. Players start out with a number of ports (dependent on the number of players) and may receive goods based off of which ports they control. When ports produce goods depends on the roll of a colored die. The color the die lands on coincides with the six colored regions and determines which produces goods for that round. Players may purchase additional ports with money gained from trading or incite rebellions in already controlled ports to wrestle them from an opponent.
The game ends after the Manchu first invade the Ming Empire. The invasion starts once the last of three Manchu Move cards is drawn from the Event deck. Players then have a three rounds to trade goods and two rounds to store silver, thus accruing victory-points. After the third round of the invasion the game ends, and players tally up victory points to determine who wins.
The game board is divided up into six different regions separated into six different colors. Each region has several ports. Players start out with a number of ports (dependent on the number of players) and may receive goods based off of which ports they control. When ports produce goods depends on the roll of a colored die. The color the die lands on coincides with the six colored regions and determines which produces goods for that round. Players may purchase additional ports with money gained from trading or incite rebellions in already controlled ports to wrestle them from an opponent.
The game ends after the Manchu first invade the Ming Empire. The invasion starts once the last of three Manchu Move cards is drawn from the Event deck. Players then have a three rounds to trade goods and two rounds to store silver, thus accruing victory-points. After the third round of the invasion the game ends, and players tally up victory points to determine who wins.
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