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BGG랭킹
BGG전체 : 11282
WARGAMES : 1756
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인원
2-10 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.67 / 5
-
디자이너
Simon Miller (III)
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개부터:
이 규칙은 원래 고대 그리스에서 마케도니아가 동지중해를 지배하던 시기부터 로마 제국이 멸망하기 전까지 고대 그리스에 맞서 싸우는 저자의 열정을 다루기 위해 작성되었다. 하지만, 놀이꾼들의 요청에 따라, 그것들은 성경 시대와 중세 후기 사이의 모든 것을 포함하도록 확장되었다.
그것들은 100개 정도의 미니어처를 가진 단독 플레이부터 3000개 이상의 미니어처를 가진 대형 게임, 그리고 한쪽에 최대 5명의 플레이어까지 모든 것에 사용할 수 있도록 설계되었다. 사각 격자는 경기 속도를 촉진하기 위해 사용되어 왔다. 이것은 또한 다양한 규칙 체계와 함께 사용하기 위해 서로 다른 전선에 기반을 둔 수치들을 같은 전쟁터에서 함께 사용할 수 있게 한다.
가장 강한 자에게 주사위는 절대 안 써! 대신 혁신적인(그리고 오락) 메커니즘은 유닛을 활성화하기 위해 카드를 사용하며, 각 유닛은 잠재적으로 같은 턴 동안 여러 번 움직이거나 싸울 수 있다. 카드놀이가 난무하는 가운데 사격과 혼전이 신속하고 결정적으로 해결된다.
비교적 단순함에도 불구하고, 저자는 이러한 규칙들이 고대나 중세 전투의 본질적인 풍미를 포착하고 있으며, 노련한 게이머들은 그를 즐겁게 하고 도전하기에 충분한 명령 이상의 결정을 내릴 것이라고 믿는다. 그는 선수들이 매우 많은 행복한 경기를 즐기고 승리가 항상 가장 강한 선수에게 돌아가기를 바랍니다!
이 규칙은 원래 고대 그리스에서 마케도니아가 동지중해를 지배하던 시기부터 로마 제국이 멸망하기 전까지 고대 그리스에 맞서 싸우는 저자의 열정을 다루기 위해 작성되었다. 하지만, 놀이꾼들의 요청에 따라, 그것들은 성경 시대와 중세 후기 사이의 모든 것을 포함하도록 확장되었다.
그것들은 100개 정도의 미니어처를 가진 단독 플레이부터 3000개 이상의 미니어처를 가진 대형 게임, 그리고 한쪽에 최대 5명의 플레이어까지 모든 것에 사용할 수 있도록 설계되었다. 사각 격자는 경기 속도를 촉진하기 위해 사용되어 왔다. 이것은 또한 다양한 규칙 체계와 함께 사용하기 위해 서로 다른 전선에 기반을 둔 수치들을 같은 전쟁터에서 함께 사용할 수 있게 한다.
가장 강한 자에게 주사위는 절대 안 써! 대신 혁신적인(그리고 오락) 메커니즘은 유닛을 활성화하기 위해 카드를 사용하며, 각 유닛은 잠재적으로 같은 턴 동안 여러 번 움직이거나 싸울 수 있다. 카드놀이가 난무하는 가운데 사격과 혼전이 신속하고 결정적으로 해결된다.
비교적 단순함에도 불구하고, 저자는 이러한 규칙들이 고대나 중세 전투의 본질적인 풍미를 포착하고 있으며, 노련한 게이머들은 그를 즐겁게 하고 도전하기에 충분한 명령 이상의 결정을 내릴 것이라고 믿는다. 그는 선수들이 매우 많은 행복한 경기를 즐기고 승리가 항상 가장 강한 선수에게 돌아가기를 바랍니다!
From the Introduction:
The rules were originally written to address the author’s passion for refighting ancient battles from Classical Greece, through the period of Macedonian dominance of the Eastern Mediterranean to the rise and eventual fall of the Roman Empire. However, in response to requests from play-testers, they have been extended to cover everything between the biblical era and the late medieval period.
They have been designed so that they can be used for anything from solo play with 100 or so miniatures through to huge games with 3000 plus miniatures and up to 5 players a side. A square grid has been used to promote speed of play. This also enables figures which have been based on different frontages for use with a variety of rule systems to be used together on the same battlefield.
Absolutely no dice are used in To the Strongest! Instead, an innovative (and entertaining) mechanism uses playing cards to activate units, which can each potentially move or fight multiple times during the same turn. Shooting and melees are resolved quickly and decisively, amidst a flurry of playing cards....
Despite their relative simplicity, the author believes that these rules capture the essential flavour of an ancient or medieval battle, and that the more seasoned gamer will find more than enough command decisions to entertain and challenge him. He wishes that players may enjoy very many happy games, and may victory always fall to the strongest!
The rules were originally written to address the author’s passion for refighting ancient battles from Classical Greece, through the period of Macedonian dominance of the Eastern Mediterranean to the rise and eventual fall of the Roman Empire. However, in response to requests from play-testers, they have been extended to cover everything between the biblical era and the late medieval period.
They have been designed so that they can be used for anything from solo play with 100 or so miniatures through to huge games with 3000 plus miniatures and up to 5 players a side. A square grid has been used to promote speed of play. This also enables figures which have been based on different frontages for use with a variety of rule systems to be used together on the same battlefield.
Absolutely no dice are used in To the Strongest! Instead, an innovative (and entertaining) mechanism uses playing cards to activate units, which can each potentially move or fight multiple times during the same turn. Shooting and melees are resolved quickly and decisively, amidst a flurry of playing cards....
Despite their relative simplicity, the author believes that these rules capture the essential flavour of an ancient or medieval battle, and that the more seasoned gamer will find more than enough command decisions to entertain and challenge him. He wishes that players may enjoy very many happy games, and may victory always fall to the strongest!
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