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BGG랭킹
BGG전체 : 16169
ABSTRACTS : 836
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.56 / 5
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디자이너
Niek Neuwahl
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아티스트
Niek Neuwahl
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인원
게임 소개
토스카나는 간단한 규칙을 가지고 있다. 두 플레이어 모두 16개의 타일을 가지고 있다(2x4 격자 안에 8개의 정사각형으로 나누어져 있다). 그 사각형들은 빨간 지붕이나 회색 광장을 보여준다. '지붕' 연주자가 사용하는 한 세트는 각각의 기와에 있는 8개의 정사각형 중 6개의 지붕이 있다. '광장' 연주자가 사용하는 다른 세트는 각 타일에 있는 8개의 정사각형 중 6개에 광장이 있다. 각 플레이어는 패를 섞어서 패를 위로 향하게 합니다. 따라서 상대의 다음 패를 볼 수 있습니다. 그 타일들은 17x17 크기의 보드 위에 놓일 것이다.
플레이어들은 몇 가지 배치 제한사항으로 보드에 타일을 번갈아 배치한다.
1) 첫 번째 타일은 보드의 중앙 정사각형을 덮어야 합니다.
2) 나중에 플레이어의 색상의 정사각형 중 하나 이상이 이전에 배치한 타일에 플레이어 색상의 정사각형에 닿도록 배치해야 합니다.
목표는 게임이 끝날 때까지 가능한 한 넓은 면적의 연결된 지붕이나 광장을 형성하는 것입니다. 이 연결에 있는 각 타일의 점수는 1점입니다. 이 계산 과정에 도움이 되는 '눈썹 윙크' 마커는 거의 없습니다. 각 플레이어는 가장 큰 연결 그룹에서 타일을 채점하고, 가장 큰 총계를 가진 플레이어가 승리합니다. 규칙은 두 경기로 규정되며, 두 경기에서는 선수들이 번갈아 출전한다.
이 게임의 유일한 특징은 거부권이다. 각 플레이어는 게임당 한 번씩 상대의 타일을 '해야' 하는 기회가 있습니다. 칩은 단순히 상대편의 스택 위에 올려져 당신이 그 타일을 '파고' 있다는 것을 나타냅니다. 그 타일은 그의 스택의 바닥에 놓여져 있고 그 게임 동안 절대 꼭대기에 오르지 못할 것 같다.
그 게임은 배우기 매우 쉽고 빠르게 진행된다... 20분에서 30분.
플레이어들은 몇 가지 배치 제한사항으로 보드에 타일을 번갈아 배치한다.
1) 첫 번째 타일은 보드의 중앙 정사각형을 덮어야 합니다.
2) 나중에 플레이어의 색상의 정사각형 중 하나 이상이 이전에 배치한 타일에 플레이어 색상의 정사각형에 닿도록 배치해야 합니다.
목표는 게임이 끝날 때까지 가능한 한 넓은 면적의 연결된 지붕이나 광장을 형성하는 것입니다. 이 연결에 있는 각 타일의 점수는 1점입니다. 이 계산 과정에 도움이 되는 '눈썹 윙크' 마커는 거의 없습니다. 각 플레이어는 가장 큰 연결 그룹에서 타일을 채점하고, 가장 큰 총계를 가진 플레이어가 승리합니다. 규칙은 두 경기로 규정되며, 두 경기에서는 선수들이 번갈아 출전한다.
이 게임의 유일한 특징은 거부권이다. 각 플레이어는 게임당 한 번씩 상대의 타일을 '해야' 하는 기회가 있습니다. 칩은 단순히 상대편의 스택 위에 올려져 당신이 그 타일을 '파고' 있다는 것을 나타냅니다. 그 타일은 그의 스택의 바닥에 놓여져 있고 그 게임 동안 절대 꼭대기에 오르지 못할 것 같다.
그 게임은 배우기 매우 쉽고 빠르게 진행된다... 20분에서 30분.
Toscana has simple rules. Both players have 16 tiles (which are divided into 8 squares in a 2x4 grid). The squares show either red roofs or gray plazas. One set, used by the 'roof' player, has roofs on 6 of the 8 squares on each tile. The other set, used by the 'plaza' player, has plazas on 6 of the 8 squares on each tile. Each player shuffles their stack of tiles and places them FACE UP before them. (Thus you can see what your opponent's next tile will be.) The tiles will be placed onto a 17x17 board.
Players alternate placing tiles onto the board with a few placement restrictions:
1) The first tile must cover the center square of the board.
2) Later tiles must be placed so that at least one square of the player's color touches a square of the player's color on a previously placed tile.
The object is to form as large area of connected roofs or plazas as possible by the end of the game. Each tile you have in this connection scores one point. There are little 'tiddly wink' markers to aid in this counting process. Each player tallies the tiles in their largest connected group, and the player with the greatest total wins. The rules call for two games, with players alternating sides in the two games.
The only other feature of the game is the veto. Each player has the opportunity to 'veto' an opponent's tile ONCE per game. A chip is simply placed atop the tile atop your opponent's stack to indicate that you are 'vetoing' that tile. The tile is placed on the bottom of his stack and will likely never rise to the top during the game.
The game is VERY easy to learn and plays quickly... 20 to 30 minutes.
Players alternate placing tiles onto the board with a few placement restrictions:
1) The first tile must cover the center square of the board.
2) Later tiles must be placed so that at least one square of the player's color touches a square of the player's color on a previously placed tile.
The object is to form as large area of connected roofs or plazas as possible by the end of the game. Each tile you have in this connection scores one point. There are little 'tiddly wink' markers to aid in this counting process. Each player tallies the tiles in their largest connected group, and the player with the greatest total wins. The rules call for two games, with players alternating sides in the two games.
The only other feature of the game is the veto. Each player has the opportunity to 'veto' an opponent's tile ONCE per game. A chip is simply placed atop the tile atop your opponent's stack to indicate that you are 'vetoing' that tile. The tile is placed on the bottom of his stack and will likely never rise to the top during the game.
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