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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Brian Edwards
-
아티스트
Brian Edwards
-
인원
게임 소개
배틀 피어(Battle Fear)는 주사위 게임을 머리 위로 던집니다. 미니어처 피규어를 굴려 공격, 치료, 전원 공급, 카드 뽑기와 같은 동작을 결정합니다. 주사위의 행운과 카드 게임을 하는 전략은 이 게임을 어린이와 어른들에게 완벽하게 만들어줍니다. 언제 어디서나 배틀 피어(Battle Fear)를 할 수 있는 휴대용 게임입니다.
설정:
1. 플레이어는 두 개의 몬스터 주사위를 선택합니다. 각 몬스터는 전투 카드와 백업 카드 세트를 가지고 있습니다.
2. 전원 트래커를 전투 카드의 왼쪽에, 건강 트래커를 오른쪽에 놓습니다. 각각의 몬스터는 특정한 힘과 체력 수준에서 시작합니다.
3. 두 세트의 Backup Card를 함께 섞고 아래를 향하게 놓습니다.
게임 방법:
1. 두 선수 모두 몬스터 주사위를 굴립니다. 상륙 방법에 따라 전투 카드에 설명된 작업이 있습니다.
2. 머리 - 모든 적 -2의 체력을 공격한다.
발 - 자신 또는 동맹의 +1 체력을 회복합니다.
얼굴 - 자체 또는 얼라이언스 +1 전원을 켭니다.
뒤로 - 백업 카드를 그립니다.
측면 - 작업 없음
3. 백업 카드는 플레이어가 해당 동작에 사용할 수 있는 충분한 파워가 있을 때 플레이할 수 있습니다.
4. 전투 카드의 각 몬스터의 힘과 체력을 조정합니다. 반복한다.
적 몬스터 두 마리 모두 체력이 0으로 떨어졌을 때 승리를 획득합니다.
설정:
1. 플레이어는 두 개의 몬스터 주사위를 선택합니다. 각 몬스터는 전투 카드와 백업 카드 세트를 가지고 있습니다.
2. 전원 트래커를 전투 카드의 왼쪽에, 건강 트래커를 오른쪽에 놓습니다. 각각의 몬스터는 특정한 힘과 체력 수준에서 시작합니다.
3. 두 세트의 Backup Card를 함께 섞고 아래를 향하게 놓습니다.
게임 방법:
1. 두 선수 모두 몬스터 주사위를 굴립니다. 상륙 방법에 따라 전투 카드에 설명된 작업이 있습니다.
2. 머리 - 모든 적 -2의 체력을 공격한다.
발 - 자신 또는 동맹의 +1 체력을 회복합니다.
얼굴 - 자체 또는 얼라이언스 +1 전원을 켭니다.
뒤로 - 백업 카드를 그립니다.
측면 - 작업 없음
3. 백업 카드는 플레이어가 해당 동작에 사용할 수 있는 충분한 파워가 있을 때 플레이할 수 있습니다.
4. 전투 카드의 각 몬스터의 힘과 체력을 조정합니다. 반복한다.
적 몬스터 두 마리 모두 체력이 0으로 떨어졌을 때 승리를 획득합니다.
Battle Fear flips the dice game on its head. Roll miniature figures to determine actions like attacking, healing, powering up, and drawing a card. The luck of the dice and strategy of playing cards makes this game perfect for kids and adults. A game so portable you can Battle Fear anywhere at anytime.
Set-up:
1. Players choose two Monster Dice. Each Monster has a Combat Card and a set of Backup Cards.
2. Place the power tracker on the left and the health tracker on the right of the Combat Card. Each Monster starts with a specific power and health level.
3. Shuffle the two sets of Backup Cards together and place them face down.
How to Play:
1. Both players roll their Monster Dice. Depending on how they land have actions that are described on the Combat Card.
2. Head - Attack any enemy -2 health.
Feet - Heal self or ally +1 health.
Face - Power up self or ally +1 power.
Back - Draw a Backup Card.
Sides - No Action
3. Backup cards can be played when a player has enough power to use on that action.
4. Adjust the power and health for each Monster on the Combat Card. Repeat.
Victory is achieved when both enemy Monsters have fallen to 0 health.
Set-up:
1. Players choose two Monster Dice. Each Monster has a Combat Card and a set of Backup Cards.
2. Place the power tracker on the left and the health tracker on the right of the Combat Card. Each Monster starts with a specific power and health level.
3. Shuffle the two sets of Backup Cards together and place them face down.
How to Play:
1. Both players roll their Monster Dice. Depending on how they land have actions that are described on the Combat Card.
2. Head - Attack any enemy -2 health.
Feet - Heal self or ally +1 health.
Face - Power up self or ally +1 power.
Back - Draw a Backup Card.
Sides - No Action
3. Backup cards can be played when a player has enough power to use on that action.
4. Adjust the power and health for each Monster on the Combat Card. Repeat.
Victory is achieved when both enemy Monsters have fallen to 0 health.
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