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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

카이주 정복은 서기 2116년 연합 지구반동군(UERF)의 인간과 파충류 사짜란 제국 사이의 제1차 종족간 전쟁을 그린 전략 전쟁 게임이다.

이 게임의 목적은 5라운드가 끝날 때까지 손상되거나 손상되지 않은 도시와 육지의 통제력을 바탕으로 가장 많은 승점을 얻는 것이다.

최초의 침략은 태평양과 그 국경의 해안선에서 시작되었고, 이것은 또한 게임 보드에 묘사되었다. 태평양 전쟁에는 15개의 주요 해안 도시 구역과 7개의 육상 구역이 있다. 그 도시들은 예술가인 Becca T-R에 의해 아름답게 그려집니다.

게임에는 8가지 디자인의 메카 캐릭터와 사자란 침공군의 최고 사령관인 워로드 등 8가지 종의 8가지 괴주가 등장한다. 육해공군, 해군이 연합하여 연합군(MU)이 되었다. 사짜란에는 육군, 공군, 해군을 포함한 다른 특수 부대들이 있다. UERF는 핵에 접근할 수 있고, 사짜란은 생체폭탄을 가지고 있다.

5라운드가 있습니다. 매 게임마다 플레이어들은 MU와 각각의 메카, 카이주를 구축할 수 있는 일정한 수의 자원 포인트를 받게 된다. 리소스 포인트는 각 게임마다 이전 게임보다 2점씩 낮아져 15점으로 시작해 7점으로 끝난다. 매 게임 라운드가 시작될 때, 선수들은 또한 상대 선수 세력을 파괴함으로써 추가 자원 포인트를 받았을 수 있다.

각 게임 라운드에는 5개의 단계가 있다.
1. 유지관리 단계: 플레이어 중 한 명이 6각형 게임 라운드 토큰을 다음 게임 라운드 헥스 스페이스로 이동합니다. 그런 다음 양측은 현재 게임 라운드 번호 아래에 표시된 것과 같이 자원 포인트(RP) 수를 수집한다.

2. 추첨 단계: 양쪽 모두 각자의 전략 카드 덱에서 6장의 카드를 무작위로 뽑습니다. 이 카드는 추첨, 자원, 이동 및 전투 단계에서 각 단계에 보너스를 지급하기 위해 사용할 수 있습니다. 그리고 나서 사차란 선수는 4장의 타겟존 카드를 뽑는다. 이 카드는 특정 도시, 육지 또는 해역을 표시합니다. 사짜란 플레이어는 카드 중 2개를 선택하고 나머지 2개는 타겟존 덱 아래에 버려진다. 선택된 두 카드는 사짜란 MU와 카이주가 전개할 구역이 될 것이다.

3. 리소스 단계: UERF는 이용 가능한 RP 수에 따라 현재 게임 라운드를 위해 MECHA와 MU를 구매할 것이다. 사짜란은 또한 그들의 카이주와 뮤를 구입할 것이다. 사짜란은 또한 이동 단계에서 카이주와 MU가 어느 지역에 배치될지도 결정할 것이다.

4. 이동 단계: 사짜란은 지정된 목표 구역에 먼저 병력을 배치한다. 구역에 UERF 장치가 있는 경우, Sazzarran은 구역 내 UERF MU당 하나의 MU를 남겨두어야 합니다. 메차와 카이주는 서로 대립하는 메차나 카이주가 없는 한 이동 허용 범위 내에서 자유롭게 구역 사이를 이동할 수 있다. 만약 이 지역이 비어있다면, 사짜란은 카이주와 뮤를 분할하여 더 많은 지역을 점령하여 도시와 육지를 파괴할 수 있다.

일단 사짜란이 그들의 부대 중 일부 또는 전부를 이동하면, UERF 카운터는 그들의 군대를 사짜란 군대가 점령한 지역으로 이동시킨다. 양측은 또한 도시, 육지, 특히 해상 지대를 이용하여 한 구역에서 다른 구역으로 이동하는 것을 차단하기 위해 서로 봉쇄를 시도할 수 있다.

5. 전투 단계: 플레이어들은 도시, 육지, 그리고 해양 수역을 차지하기 위해 싸울 것이다. 각 경쟁 구역에서의 각 전투는 상대군이 해당 구역에서 각 전투를 치른 후 철수하지 않는 한 완전히 제거된다. 모든 경쟁 구역은 전투로 해결되어야 합니다. 마지막 전투가 벌어지면 게임 라운드는 끝납니다. 존에서 각 전투가 끝날 때마다 플레이어는 파괴된 상대 유닛의 건설 비용에 기반한 자원 포인트를 받게 된다. 이러한 자원 포인트는 게임 보드에 있는 플레이어 자원 추적기에서 추적됩니다.

5라운드가 끝나면 선수들은 자신의 승리 포인트(VP)를 계산한다. 사짜란은 도시나 육지의 각 공격 지점마다 VP를 하나씩 받는다. UERF는 아직 남은 ZP(Zone Point)가 있는 각 도시 또는 토지 구역에 대해 1명의 VP를 받는다. 양측은 하나 이상의 유닛이 점유하는 각 영역에 대해 VP를 받는다. 또한 양측은 각자의 리소스 포인트 추적기에 남아 있는 RP 수와 동일한 VP를 수신합니다. 승점이 가장 많은 쪽이 승리하고 태평양과 해안 도시, 육지 지역을 지배하게 된다.
Kaiju Conquest is a strategy wargame depicting the battle for Earth in 2116 AD, with the First Inter-Species War between the humans of the United Earth Reaction Force (UERF), and the reptilian Sazzarran Empire.

The objective of the game is to have the most Victory Points based on control of damaged or non-damaged city and land zones by the end of game round five.

The initial invasion began in the Pacific Ocean and its bordering coastlines, which is also portrayed on the game board. There are 15 major coastal city zones and 7 land zones, which were involved in the war of the Pacific Campaign. The cities are beautifully illustrated by the artist, Becca T-R.

The game contains eight Mecha characters of eight different designs well as 8 kaiju characters of eight different species, including the Warlord, who is the Supreme Commander of the Sazarran invasion force. Fighting along with and supporting the mecha are Army, Air Force, Navy and Marine forces combined into a common Military Unit (MU). The Sazzarran have their own version of Army, Air, Sea and other special units, also combined as a Military Unit. The UERF also have access to nukes and the Sazzarran have bio-bombs.

There are five game rounds. In each game round the players will receive a fixed number of Resource Points to build their MUs and respective Mecha and Kaiju. Each game round the Resource Points are two points less than the previous game round, starting with 15 points and ending with seven points. At the beginning of each game round, the players may also have received extra Resource Points by destroying the opposing players forces.

There are five phases during each game round.
1. Maintenance Phase: One of the players will move the hexagonal game round token to the next game round hex space. Both sides will then collect the number of Resource Points (RPs) as shown below the current game round number.

2. Draw Phase: Both sides randomly draw six cards from their respective Tactic Card decks. These cards can be used during the Draw, Resource, Movement and Battle Phases to give bonuses respectively to each of those phases. The Sazzarran player then draws four Target Zone Cards. These cards display a particular city, a land or a sea zone. The Sazzarran player chooses two of the cards and the other two are discarded under the Target Zone deck. The two chosen cards will be the zones where the Sazzarran MUs and Kaiju will deploy.

3. Resource Phase: The UERF will purchase their MECHA and MUs as well as any Nukes for the current game round, based on the number of RPs available. The Sazzarran will also be purchasing their Kaiju and MUs. The Sazzarran will also be deciding which zones the Kaiju and MUs will deployed into during the Movement Phase.

4. Movement Phase: The Sazzarran deploys their forces first at the designated target zones. If there are any UERF units in the zones, the Sazzarran must leave one MU for each UERF MU in the zone. Mecha and Kaiju can freely move between zones within their movement allowance, unless there is an opposing Mecha or Kaiju in the zone. If the zone is unoccupied, the Sazzarran can split up their Kaiju and MUs to take more zones in an attempt to damage and potentially destroy the cities and land zones.

Once the Sazzarran has moved any or all of their units, the UERF counter moves their forces to a zone occupied by Sazzarran forces. Both sides may also attempt to blockade each other using the city, land and especially seas zones, to block movement from one zone to another.

5. Battle Phase: The players will battle for control of city, land, and sea zones. Each battle in a contested zone results in total elimination of an opposing force, unless they choose to withdraw after each battle round in that zone. All contested zones must be resolved with a battle. Once the last battle is fought, the game round ends. At the end of each battle in a zone, the players will receive Resource Points based on the build cost of the opposing unit destroyed. These Resource Points are tracked on the players Resource Trackers on their side of the game board.

At the end of game round five, the players will calculate their Victory Points (VPs. The Sazzarran receive one VP for each damage point on a city or land zone. The UERF receive one VP for each city or land zone that still have any Zone Points (ZPs) remaining. Both sides receive a VP for each zone occupied by at least one of their units. Both sides also receive VPs equal to the number of RPs they have remaining on their respective Resource Point Tracker. The side with the most Victory Points wins the game and will most likely have control of the Pacific Ocean and its coastal cities and land zones.

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