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BGG랭킹
BGG전체 : 8969
WARGAMES : 1561
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.54 / 5
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디자이너
Arnold Hendrick, Ed Smith
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아티스트
John Hagen, Arnold Hendrick
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인원
게임 소개
여기에 격침과 승선 전성기의 그리스와 로마 해전을 철저히 재현한 것이 있다.
고대 해전의 전술 게임
트리림은 실제로 하나의 게임으로 15개의 게임으로 구성되어 있다; 다양한 복잡도 수준의 플릿 투 선적 게임과 494 B부터 370 AD까지의 시간 간격의 11개의 시나리오 게임이 있다.
적을 침몰시키거나 나포하기 위해 기동하는 개별 선박을 제어합니다. "플릿 게임"은 빠른 이동 시스템을 사용하여 높은 플레이 가능성과 빠른 액션을 제공하는 쉬운 버전입니다.
더 발전된 "ship 게임"은 동시 이동과 조류에서 코버스 보드인 램프에 이르는 모든 것에 대한 선택적 규칙을 포함한 훨씬 더 자세한 사항을 사용합니다.
위대한 과거 계약 재창조
11가지 시나리오는 살라미스나 악티움 같은 역사적 전투에서의 액션, 해적 습격, 베네티, 색슨 함선, 그리고 심지어 함대나 함대 게임에서 자신의 전투를 설계하는 포인트 시스템을 포함한다.
게임은 체스와 같은 방식으로 진행된다. 각 선수는 역사적 능력에 따라 자신이 원하는 모든 배를 움직인다. 각 배에는 선회당 속도를 반영하는 "이동 지점이 있습니다. 배들은 체스와 체커에서 정사각형 역할을 하는 6각형의 패턴으로 겹쳐진 "바다"의 놀이판을 가로질러 움직인다. 각 배의 "이동 지점"은 주어진 회전으로 이동할 수 있는 육각형의 수에 반영됩니다. 배들이 인접한 곳으로 이동할 때 전투가 발생하며, 이러한 전투는 플레이어에게 더 큰 전술적 기술로 보상하는 독특한 다이롤 전투 결과 시스템에 의해 해결된다.
Trireme에는 빠르게 플레이할 수 있는 상세 규칙 폴더가 함께 제공됩니다. "fleet 게임을 하려면 40페이지 분량의 설명서 4장만 읽으면 됩니다.
또한 모든 시나리오에 대한 배경 시놉스, 게임의 역사적 중요성을 설명하는 상세한 "디자이너 노트" 섹션도 포함되어 있다. 경고를 받다. 과장된 할리우드 특집기사는 없을 거야 여러분은 트라이림에서 역사적으로 정확하지만 꽤 즐길 수 있는 고대 해전 게임을 가지게 될 것입니다.
225개 이상의 다른 배들이 이 게임과 함께 제공되며, 또한 트리reme을 배우기 쉽고, 놀기에 흥미롭게 만드는 수많은 보조 도구들이 있다.
구성품(Avalon Hill 에디션):
원게임 테이블 카드
40쪽짜리 규칙 책자 한 권
로그 시트 패드 1개
육각형 오버레이로 푸른 물을 묘사한 지도판 8개 8개 1/2&2개 x 10개 1/2개
카운터시트 4개
TRIME은 12세 이상의 두 명의 선수와 팀에 이상적입니다.
(출처: Avalon Hill 에디션 박스의 뒷면 및 사용자 설명)
고대 해전의 전술 게임
트리림은 실제로 하나의 게임으로 15개의 게임으로 구성되어 있다; 다양한 복잡도 수준의 플릿 투 선적 게임과 494 B부터 370 AD까지의 시간 간격의 11개의 시나리오 게임이 있다.
적을 침몰시키거나 나포하기 위해 기동하는 개별 선박을 제어합니다. "플릿 게임"은 빠른 이동 시스템을 사용하여 높은 플레이 가능성과 빠른 액션을 제공하는 쉬운 버전입니다.
더 발전된 "ship 게임"은 동시 이동과 조류에서 코버스 보드인 램프에 이르는 모든 것에 대한 선택적 규칙을 포함한 훨씬 더 자세한 사항을 사용합니다.
위대한 과거 계약 재창조
11가지 시나리오는 살라미스나 악티움 같은 역사적 전투에서의 액션, 해적 습격, 베네티, 색슨 함선, 그리고 심지어 함대나 함대 게임에서 자신의 전투를 설계하는 포인트 시스템을 포함한다.
게임은 체스와 같은 방식으로 진행된다. 각 선수는 역사적 능력에 따라 자신이 원하는 모든 배를 움직인다. 각 배에는 선회당 속도를 반영하는 "이동 지점이 있습니다. 배들은 체스와 체커에서 정사각형 역할을 하는 6각형의 패턴으로 겹쳐진 "바다"의 놀이판을 가로질러 움직인다. 각 배의 "이동 지점"은 주어진 회전으로 이동할 수 있는 육각형의 수에 반영됩니다. 배들이 인접한 곳으로 이동할 때 전투가 발생하며, 이러한 전투는 플레이어에게 더 큰 전술적 기술로 보상하는 독특한 다이롤 전투 결과 시스템에 의해 해결된다.
Trireme에는 빠르게 플레이할 수 있는 상세 규칙 폴더가 함께 제공됩니다. "fleet 게임을 하려면 40페이지 분량의 설명서 4장만 읽으면 됩니다.
또한 모든 시나리오에 대한 배경 시놉스, 게임의 역사적 중요성을 설명하는 상세한 "디자이너 노트" 섹션도 포함되어 있다. 경고를 받다. 과장된 할리우드 특집기사는 없을 거야 여러분은 트라이림에서 역사적으로 정확하지만 꽤 즐길 수 있는 고대 해전 게임을 가지게 될 것입니다.
225개 이상의 다른 배들이 이 게임과 함께 제공되며, 또한 트리reme을 배우기 쉽고, 놀기에 흥미롭게 만드는 수많은 보조 도구들이 있다.
구성품(Avalon Hill 에디션):
원게임 테이블 카드
40쪽짜리 규칙 책자 한 권
로그 시트 패드 1개
육각형 오버레이로 푸른 물을 묘사한 지도판 8개 8개 1/2&2개 x 10개 1/2개
카운터시트 4개
TRIME은 12세 이상의 두 명의 선수와 팀에 이상적입니다.
(출처: Avalon Hill 에디션 박스의 뒷면 및 사용자 설명)
Here is a thoroughly accurate recreation of Greek and Roman naval warfare in the heyday of ramming and boarding.
A Tactical Game of Ancient Naval Warfare
Trireme is actually 15 games in one; fleet and ship to ship games of varying complexity levels plus 11 scenario game, ranging in time-spans of 494 B through 370 AD.
You control individual ships that maneuver to sink or capture the enemy. The "fleet game" is an easy version which uses a fast move system for high playability and quick action.
The more advanced "ship games" use simultaneous movement and much more detail including optional rules for everything from tides and currents to the corvus boardin ramp.
Re-create Great Historical Engagements
Eleven different scenarios include action in historical battles such as Salamis or Actium, pirate raid, Veneti and Saxon ships, and even a point-system for designing your own battle in either the fleet or ship games.
Game is played in chess-like fashion. Each player moves all the ships he so desire according to its historical ability. Each ship has "movement points" which reflect its speed per turn. Ships are moved across a playing board of "the sea" which is superimposed with a pattern of hexagons' each hex acting as square do in chess and checkers. Each ship's "movement points" are reflected in number of hexes it can move in any given turn. Battle occurs when ships are moved adjacent, such combat resolved by a unique die-roll combat results system that rewards the player with the greater tactical skill.
Trireme comes complete with a detailed rule folder that gets you into play quickly. You only have to read 4 pages of a 40-page manual to play the "fleet game."
Also included are background synopses for all scenarios, plus a detailed "designer's notes" section explaining the historical significance of the game. Be forewarned. you're getting no trumped-up Hollywood extravaganza. You will get an historically accurate, yet quite playable game of ancient naval warfare in Trireme.
Over 225 different ship come with the game, in addition to a plethora of playing aids that make Trireme easy to learn, and exciting to play.
Components (Avalon Hill edition):
one Game Tables Card
one 40 page rules booklet
one Log Sheet Pad
eight 8 1/2" x 10 1/2" mapboards depicting blue water with an hexagonal overlay
4 countersheets
TRIREME is ideal for two players and teams, ages 12 and up.
(source: back of Avalon Hill edition box and user's description)
A Tactical Game of Ancient Naval Warfare
Trireme is actually 15 games in one; fleet and ship to ship games of varying complexity levels plus 11 scenario game, ranging in time-spans of 494 B through 370 AD.
You control individual ships that maneuver to sink or capture the enemy. The "fleet game" is an easy version which uses a fast move system for high playability and quick action.
The more advanced "ship games" use simultaneous movement and much more detail including optional rules for everything from tides and currents to the corvus boardin ramp.
Re-create Great Historical Engagements
Eleven different scenarios include action in historical battles such as Salamis or Actium, pirate raid, Veneti and Saxon ships, and even a point-system for designing your own battle in either the fleet or ship games.
Game is played in chess-like fashion. Each player moves all the ships he so desire according to its historical ability. Each ship has "movement points" which reflect its speed per turn. Ships are moved across a playing board of "the sea" which is superimposed with a pattern of hexagons' each hex acting as square do in chess and checkers. Each ship's "movement points" are reflected in number of hexes it can move in any given turn. Battle occurs when ships are moved adjacent, such combat resolved by a unique die-roll combat results system that rewards the player with the greater tactical skill.
Trireme comes complete with a detailed rule folder that gets you into play quickly. You only have to read 4 pages of a 40-page manual to play the "fleet game."
Also included are background synopses for all scenarios, plus a detailed "designer's notes" section explaining the historical significance of the game. Be forewarned. you're getting no trumped-up Hollywood extravaganza. You will get an historically accurate, yet quite playable game of ancient naval warfare in Trireme.
Over 225 different ship come with the game, in addition to a plethora of playing aids that make Trireme easy to learn, and exciting to play.
Components (Avalon Hill edition):
one Game Tables Card
one 40 page rules booklet
one Log Sheet Pad
eight 8 1/2" x 10 1/2" mapboards depicting blue water with an hexagonal overlay
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