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BGG랭킹
BGG전체 : 19372
WARGAMES : 3566
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
-
아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
수에즈 운하는 중요한 정치적 상징일 뿐만 아니라 1차 대전 당시 영국의 전략적 통신과 무역에 필수적이었다. 1916년 8월, 오스만 제국은 운하에 독일군과 오스트리아-헝가리군을 파견했다. 영국군이 공격을 예상하는 동안, 오스만군은 야간에 공격함으로써 전술적인 놀라움을 얻었다. 오스만군의 공격이 성공한다면 영국의 위신과 난방 능력은 심각하게 훼손될 것이다.
수에즈 1916은 소방 및 이동 시스템을 사용합니다. 운동과 전투 시스템은 기계화된 전쟁의 현실을 중심으로 설계되어, 동력 장치 및/또는 특수 훈련을 받은 부대에게 확실한 이점을 제공한다. 플레이어는 박격포부터 대포, 경지상 공격기, 중폭격기까지 다양한 무기가 제공하는 지원 사격으로 전투 순간에 유닛을 증강할 수 있다. 예상할 수 있는 것처럼 보이는 돌격은 막판에 강력한 방어 사격으로 뒤집힐 수 있는 반면, 소규모 부대도 강력한 포격의 도움으로 엄청난 공격 펀치를 개발할 수 있다. 전투에서 승리하는 것은 작전과 화력, 그리고 자산 관리의 문제이다.
이 역사적인 전투는 영국이 운하를 안전하게 지키기 위해 터키군을 충분히 밀어내는 것으로 끝나면서 아슬아슬한 사건이었다. 영국군이 더 강하지만, 기습과 주도력, 강력한 포병 지원이 장점이다. 자신의 장점을 가장 잘 살리고 기회를 활용할 준비가 돼 있는 선수가 우세하다.
세부사항:
레벨: 연대/브리가이드
16진수: 1.6마일(1km)
수에즈 1916은 소방 및 이동 시스템을 사용합니다. 운동과 전투 시스템은 기계화된 전쟁의 현실을 중심으로 설계되어, 동력 장치 및/또는 특수 훈련을 받은 부대에게 확실한 이점을 제공한다. 플레이어는 박격포부터 대포, 경지상 공격기, 중폭격기까지 다양한 무기가 제공하는 지원 사격으로 전투 순간에 유닛을 증강할 수 있다. 예상할 수 있는 것처럼 보이는 돌격은 막판에 강력한 방어 사격으로 뒤집힐 수 있는 반면, 소규모 부대도 강력한 포격의 도움으로 엄청난 공격 펀치를 개발할 수 있다. 전투에서 승리하는 것은 작전과 화력, 그리고 자산 관리의 문제이다.
이 역사적인 전투는 영국이 운하를 안전하게 지키기 위해 터키군을 충분히 밀어내는 것으로 끝나면서 아슬아슬한 사건이었다. 영국군이 더 강하지만, 기습과 주도력, 강력한 포병 지원이 장점이다. 자신의 장점을 가장 잘 살리고 기회를 활용할 준비가 돼 있는 선수가 우세하다.
세부사항:
레벨: 연대/브리가이드
16진수: 1.6마일(1km)
The Suez Canal was essential to British strategic communications and trade in the Great War, as well as being an important political symbol. In August of 1916, the Ottoman Empire sent an expeditionary force, which included contingents of Germans and Austro-Hungarians, against the canal. While the British were expecting an attack, the Ottomans gained tactical surprise by attacking at night. If the Ottoman attack had succeeded, Britain’s prestige and warmaking capacity would be severely damaged.
Suez 1916 uses the Fire & Movement system. The movement and combat systems are designed around the realities of mechanized warfare, giving motorized and/or specially-trained units clear advantages. Players can augment units at the instant of combat with support fire, provided by weapons ranging from mortars through cannon and light ground attack aircraft to heavy bombers. A seemingly predictable assault can be overturned at the last minute by heavy defending fires, while even small units may develop tremendous offensive punch with the assistance of a heavy bombardment. Winning the battle is a matter of maneuver, firepower and asset management.
The historical battle was a touch-and-go affair, ending with the British pushing the Turks just far enough to keep the canal safe. The British have the stronger force, but the Central Powers has the advantages of surprise, initiative, and strong artillery support. The player who best utilizes his strengths and is prepared to capitalize on opportunities will prevail.
Details:
Level: Regiment/Brigade
Hex: .6 miles (1 km)
Suez 1916 uses the Fire & Movement system. The movement and combat systems are designed around the realities of mechanized warfare, giving motorized and/or specially-trained units clear advantages. Players can augment units at the instant of combat with support fire, provided by weapons ranging from mortars through cannon and light ground attack aircraft to heavy bombers. A seemingly predictable assault can be overturned at the last minute by heavy defending fires, while even small units may develop tremendous offensive punch with the assistance of a heavy bombardment. Winning the battle is a matter of maneuver, firepower and asset management.
The historical battle was a touch-and-go affair, ending with the British pushing the Turks just far enough to keep the canal safe. The British have the stronger force, but the Central Powers has the advantages of surprise, initiative, and strong artillery support. The player who best utilizes his strengths and is prepared to capitalize on opportunities will prevail.
Details:
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