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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.17 / 5
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디자이너
Chris Perello
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아티스트
Callie Cummins, Larry Hoffman, Lise Patterson, Joe Youst
-
인원
게임 소개
1914년 8월, 러시아 제1군인 레넨캄프(Rennkampf)와 삼소노프(Rsonov)가 독일 동프로러시아를 침공했다. 그곳의 유일한 독일군인 힌덴부르크&르스쿠르스 제8군은 러시아군에 대항하기 위해 내부 전선과 철도에 의존해야 했다. 이 게임은 캠페인의 남쪽 절반에 초점을 맞추고 있으며, 북쪽 절반은 승리 조건에 포함된다. 그러한 승리 조건은 각 선수가 선택한 전략적 옵션에 따라 달라지기 때문에 상대방의 의도를 알 수 없다.
Tannenberg는 파이어 & 무브먼트 게임 시스템의 수정을 사용한다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 급속하게 집중된 화력 지원을 사용하고 이동 예비역에 의한 신속한 침투가 뒤따른다는 점을 강조한다. 1914년 철도가 대규모로 급격한 세력 이동을 허용했지만 전쟁터에서 사람보다 빠르게 움직이는 사람이 없어 수탈이 비효율적이었다. 다만, 두 선수 모두 움직임이 숨겨져 있어 예상치 못한 곳에 집중해 고립된 적 부대를 포위하고 파괴할 수 있다. 어설프고 융통성 없는 화력 지원은 사단장과 군단장이 이용할 수 있는 포병 여단이 대표적이다. 결정지점으로 가져와야 하고, 전투력에 영향을 줄 수 있는 화력을 공급해야 합니다.
타넨베르크에서의 역사적 결과는 삼소노프&르스쿠르의 군대를 궤멸시켰지만 그럴 필요는 없었다. 두 선수 모두 선택지가 있고 결정적 성공을 거둘 수 있다. 더 나은 선택을 하고 전략을 최대한 후퇴시키는 선수가 승리자로 떠오른다.
세부사항:
레벨: 여단
16진수: 3마일(5km)
Tannenberg는 파이어 & 무브먼트 게임 시스템의 수정을 사용한다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 급속하게 집중된 화력 지원을 사용하고 이동 예비역에 의한 신속한 침투가 뒤따른다는 점을 강조한다. 1914년 철도가 대규모로 급격한 세력 이동을 허용했지만 전쟁터에서 사람보다 빠르게 움직이는 사람이 없어 수탈이 비효율적이었다. 다만, 두 선수 모두 움직임이 숨겨져 있어 예상치 못한 곳에 집중해 고립된 적 부대를 포위하고 파괴할 수 있다. 어설프고 융통성 없는 화력 지원은 사단장과 군단장이 이용할 수 있는 포병 여단이 대표적이다. 결정지점으로 가져와야 하고, 전투력에 영향을 줄 수 있는 화력을 공급해야 합니다.
타넨베르크에서의 역사적 결과는 삼소노프&르스쿠르의 군대를 궤멸시켰지만 그럴 필요는 없었다. 두 선수 모두 선택지가 있고 결정적 성공을 거둘 수 있다. 더 나은 선택을 하고 전략을 최대한 후퇴시키는 선수가 승리자로 떠오른다.
세부사항:
레벨: 여단
16진수: 3마일(5km)
In August 1914, two Russian armies, Rennenkampf’s First and Samsonov’s Second, invaded the German province of East Prussia. The lone German army there, Hindenburg’s Eighth, had to rely on interior lines and railroads to concentrate against each Russian army in turn. This game focuses on the southern half of the campaign, with the northern half factored into the victory conditions. Those victory conditions vary with the strategic options chosen by each player so neither knows the other’s intent.
Tannenberg uses a modification of the Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of rapidly-concentrated fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. In 1914, although railroads allowed the rapid shifting of forces on a large scale, no one moved faster than a man on foot on the battlefield, making exploitation ineffective. However, here both players have hidden movement, allowing them to concentrate in unexpected locations to surround and destroy isolated enemy units. The clumsy and inflexible fire support is represented by the artillery brigades available to division and corps commanders. It must be brought to the point of decision, then supplied to give it the firepower to affect the fighting.
The historical outcome at Tannenberg was the destruction of Samsonov’s army, but it need not have been so. Both players have options and can achieve decisive success. The player who makes the better choices, and backs his strategy to the hilt, will emerge the victor.
Details:
Level: Brigade
Hex: 3 miles (5 km)
Tannenberg uses a modification of the Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of rapidly-concentrated fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. In 1914, although railroads allowed the rapid shifting of forces on a large scale, no one moved faster than a man on foot on the battlefield, making exploitation ineffective. However, here both players have hidden movement, allowing them to concentrate in unexpected locations to surround and destroy isolated enemy units. The clumsy and inflexible fire support is represented by the artillery brigades available to division and corps commanders. It must be brought to the point of decision, then supplied to give it the firepower to affect the fighting.
The historical outcome at Tannenberg was the destruction of Samsonov’s army, but it need not have been so. Both players have options and can achieve decisive success. The player who makes the better choices, and backs his strategy to the hilt, will emerge the victor.
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