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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1914년 8월부터 9월까지의 타넨베르크 전역 이후 동프로스부르크는 폴란드에 대한 양측의 노력으로 전략적 낙후지가 되었다. 그러나 러시아의 위협은 계속되었고, 다음 겨울 독일군은 북쪽 측면을 청소하기 시작했다. 러시아 제10군의 열린 우익에 대한 대규모 공격은 러시아 제10군을 휘청이게 했고, 아우구스토보 숲의 전체 군단의 희생만이 탈출을 가능하게 했다.
Masuria는 Fire & Movement 게임 시스템의 수정을 사용한다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 급속하게 집중된 화력 지원을 사용하고 이동 예비역에 의한 신속한 침투가 뒤따른다는 점을 강조한다. 1915년 철도가 대규모로 급격한 세력 이동을 허용했지만 전쟁터에서 사람보다 빠르게 움직이는 사람이 없어 수탈이 비효율적이었다. 다만, 두 선수 모두 움직임이 숨겨져 있어 예상치 못한 곳에 집중해 고립된 적 부대를 포위하고 파괴할 수 있다. 어설프고 융통성 없는 화력 지원은 사단장과 군단장이 이용할 수 있는 포병 여단이 대표적이다. 결정지점으로 가져와야 하고, 전투력에 영향을 줄 수 있는 화력을 공급해야 합니다.
마스리아에서의 역사적 결과는 동프로시안 국경의 정리가였다. 러시아군의 예비군이 있었고, 독일군은 매우 다양한 품질의 부대들이 뒤섞여 있었다. 양측 모두 선거전의 운을 뒤집을 수 있는 많은 선택지를 가지고 있다. 더 나은 선택을 하고 전략을 최대한 후퇴시키는 선수가 승리자로 떠오른다.
세부사항:
레벨: 여단
16진수: 4마일(6.5km)
Masuria는 Fire & Movement 게임 시스템의 수정을 사용한다. 후대의 기계화된 전장을 묘사하기 위해 개발된 F&M은 돌파구를 만들기 위해 급속하게 집중된 화력 지원을 사용하고 이동 예비역에 의한 신속한 침투가 뒤따른다는 점을 강조한다. 1915년 철도가 대규모로 급격한 세력 이동을 허용했지만 전쟁터에서 사람보다 빠르게 움직이는 사람이 없어 수탈이 비효율적이었다. 다만, 두 선수 모두 움직임이 숨겨져 있어 예상치 못한 곳에 집중해 고립된 적 부대를 포위하고 파괴할 수 있다. 어설프고 융통성 없는 화력 지원은 사단장과 군단장이 이용할 수 있는 포병 여단이 대표적이다. 결정지점으로 가져와야 하고, 전투력에 영향을 줄 수 있는 화력을 공급해야 합니다.
마스리아에서의 역사적 결과는 동프로시안 국경의 정리가였다. 러시아군의 예비군이 있었고, 독일군은 매우 다양한 품질의 부대들이 뒤섞여 있었다. 양측 모두 선거전의 운을 뒤집을 수 있는 많은 선택지를 가지고 있다. 더 나은 선택을 하고 전략을 최대한 후퇴시키는 선수가 승리자로 떠오른다.
세부사항:
레벨: 여단
16진수: 4마일(6.5km)
After the Tannenberg campaign of August-September 1914, East Prussia became a strategic backwater as both sides focused their efforts in Poland. But the Russian threat remained, and the following winter the Germans set about cleaning up their northern flank. A massive attack on the open right flank of the Russian Tenth Army sent it reeling; only the sacrifice of an entire corps in the Augustowo Forest enabled it to escape.
Masuria uses a modification of the Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of rapidly-concentrated fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. In 1915, although railroads allowed the rapid shifting of forces on a large scale, no one moved faster than a man on foot on the battlefield, making exploitation ineffective. However, here both players have hidden movement, allowing them to concentrate in unexpected locations to surround and destroy isolated enemy units. The clumsy and inflexible fire support is represented by the artillery brigades available to division and corps commanders. It must be brought to the point of decision, then supplied to give it the firepower to affect the fighting.
The historical outcome at Masuria was the clearing of the East Prussian border. It might have gone differently; Russian reserves were available, and the German forces were a hodge-podge of units of widely varying quality. Both sides have a number of options to turn the fortunes of the campaign. The player who makes the better choices, and backs his strategy to the hilt, will emerge the victor.
Details:
Level: Brigade
Hex: 4 miles (6.5 km)
Masuria uses a modification of the Fire & Movement game system. Developed to portray the mechanized battlefields of a later generation, F&M stresses the use of rapidly-concentrated fire support to generate breakthroughs, followed by a rapid penetration by mobile reserves. In 1915, although railroads allowed the rapid shifting of forces on a large scale, no one moved faster than a man on foot on the battlefield, making exploitation ineffective. However, here both players have hidden movement, allowing them to concentrate in unexpected locations to surround and destroy isolated enemy units. The clumsy and inflexible fire support is represented by the artillery brigades available to division and corps commanders. It must be brought to the point of decision, then supplied to give it the firepower to affect the fighting.
The historical outcome at Masuria was the clearing of the East Prussian border. It might have gone differently; Russian reserves were available, and the German forces were a hodge-podge of units of widely varying quality. Both sides have a number of options to turn the fortunes of the campaign. The player who makes the better choices, and backs his strategy to the hilt, will emerge the victor.
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