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BGG랭킹
BGG전체 : 3992
WARGAMES : 410
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.88 / 5
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디자이너
Fred Schachter, Steve Weiss
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr., Steve Weiss
-
인원
게임 소개
1989년 아발론 힐에 의해 출판되었습니다(제3판용).
(MMP의 웹 사이트:)
서기 70년입니다. 스코푸스 산 정상에 배치된 4개 군단의 연합군 병력이 새벽을 틈타 계곡을 건너 고대 성벽 도시 예루살렘으로 진격하기 시작했다. 그 도시 주변에는 포위선이 삼엄하게 확보되어 있다. 도망칠 가망이 없다. 포위된 사람들은 견고한 성벽 뒤에서 버텨야 한다. 그렇지 않으면 복수심에 불타는 로마 앞에서 죽는다. 5년간의 힘든 유대의 전역이 이제 예루살렘 공방전으로 절정에 달하고 있다.
하지만 요새화된 이 도시는 로마의 힘조차 거스른다. 가파른 경사면의 꼭대기에 있는 두꺼운 벽은 문자 그대로 자연과 인공의 요새로 견고하다. 로마의 모든 공학적 기술이 동원되어야만 도시까지 진격할 수 있다. 이곳 북쪽 평야에서만 에스컬레이드를 통해 성벽을 점령할 수 있습니다. 군단의 리듬감 있는 접근은 여러 종류의 탑, 숫양, 포병들이 마니풀레 앞에 있을 때 포위 엔진의 우르릉거리는 소리에 의해 잠잠해진다. 적들이 다가오자, 먼 벽은 경계심을 가진 군중의 광란적인 활동으로 들끓었다. 이 장엄한 풍경은 곧 무력 충돌과 죽어가는 사람들의 비명소리에 자리를 내주는 나팔 소리에 의해 갑자기 중단된다.
벽이 뚫리기 전에 아침이 어둑어둑해 지고 지친 군단이 복수를 한다. 북쪽 외곽이 불타면서 하늘이 다시 밝아지며 천여 개의 불길이 반사됩니다. 하지만 무슨 값어치가 있지? 이와 같은 날이 또 오면 로마군은 무너질 것이고, 이 도시의 10개 성벽 중 단 한 곳만이 오늘 함락되었다. 그들은 다른 방법을 찾아야 할 것이다. 축대를 파서 축대를 만들기 위해 만든 벽이나 흙으로 된 경사로를 훼손해야 한다. 긴 선거전이 될 것이다.
이건 예루살렘 공방전이야세실 B의 장엄함과 자랑스러움을 담은 서사시뮬레이션입니다. 드밀 영화는 화려합니다. 고대의 가장 큰 군대를 마주한 유다인들은 무적의 로마 군단을 멈추기 위해 성벽의 견고함에 의존해야 하며, 그 안에 부동의 대상과 멈출 수 없는 힘이라는 매혹이 있다. 엘리에자르 벤 야이어 열사의 지도자로서, 당신은 도시의 줄어드는 경계선을 노련하게 방어해야 합니다. 로마인들에게 포위를 풀어야 할 만큼 끔찍한 대가를 치르지 않으면 마사다에서 자유를 위한 투쟁을 계속할 것입니다. 로마군의 사령관인 티투스로서, 당신은 언제, 어디서, 그리고 어떻게 공격을 재개할 것인지 결정해야 한다 - 당신의 군대가 당신의 포위작전의 진행과 외부의 위협으로 인한 시간의 압박에 대해 필요한 것을 측정해야 한다. 단순히 전술적인 전투를 수행하는 것 이상의, 로마는 포위작전을 수행하기 위한 전반적인 전략 계획을 세워야 한다.
70년대의 역사적 관점에서 제1판과 제2판을 크게 개정한 예루살렘 공성전은 현재 양면 카운터, 지속적인 전투 시스템, 전체 공성전을 수행하는 전략적 중간 단계, 고대 전쟁을 묘사하는 데 매우 중요한 사기/공황 규칙을 자랑한다. 3년 전 12군단과 함께 갈루스의 실패한 공격을 묘사한 도입부 시나리오는 플레이어들이 서사시 공성전 지휘에 대한 최종적인 참여를 위해 훈련하는 동안 하루의 플레이로 군단을 다루는 방법을 배울 수 있게 해준다.
(MMP의 웹 사이트:)
서기 70년입니다. 스코푸스 산 정상에 배치된 4개 군단의 연합군 병력이 새벽을 틈타 계곡을 건너 고대 성벽 도시 예루살렘으로 진격하기 시작했다. 그 도시 주변에는 포위선이 삼엄하게 확보되어 있다. 도망칠 가망이 없다. 포위된 사람들은 견고한 성벽 뒤에서 버텨야 한다. 그렇지 않으면 복수심에 불타는 로마 앞에서 죽는다. 5년간의 힘든 유대의 전역이 이제 예루살렘 공방전으로 절정에 달하고 있다.
하지만 요새화된 이 도시는 로마의 힘조차 거스른다. 가파른 경사면의 꼭대기에 있는 두꺼운 벽은 문자 그대로 자연과 인공의 요새로 견고하다. 로마의 모든 공학적 기술이 동원되어야만 도시까지 진격할 수 있다. 이곳 북쪽 평야에서만 에스컬레이드를 통해 성벽을 점령할 수 있습니다. 군단의 리듬감 있는 접근은 여러 종류의 탑, 숫양, 포병들이 마니풀레 앞에 있을 때 포위 엔진의 우르릉거리는 소리에 의해 잠잠해진다. 적들이 다가오자, 먼 벽은 경계심을 가진 군중의 광란적인 활동으로 들끓었다. 이 장엄한 풍경은 곧 무력 충돌과 죽어가는 사람들의 비명소리에 자리를 내주는 나팔 소리에 의해 갑자기 중단된다.
벽이 뚫리기 전에 아침이 어둑어둑해 지고 지친 군단이 복수를 한다. 북쪽 외곽이 불타면서 하늘이 다시 밝아지며 천여 개의 불길이 반사됩니다. 하지만 무슨 값어치가 있지? 이와 같은 날이 또 오면 로마군은 무너질 것이고, 이 도시의 10개 성벽 중 단 한 곳만이 오늘 함락되었다. 그들은 다른 방법을 찾아야 할 것이다. 축대를 파서 축대를 만들기 위해 만든 벽이나 흙으로 된 경사로를 훼손해야 한다. 긴 선거전이 될 것이다.
이건 예루살렘 공방전이야세실 B의 장엄함과 자랑스러움을 담은 서사시뮬레이션입니다. 드밀 영화는 화려합니다. 고대의 가장 큰 군대를 마주한 유다인들은 무적의 로마 군단을 멈추기 위해 성벽의 견고함에 의존해야 하며, 그 안에 부동의 대상과 멈출 수 없는 힘이라는 매혹이 있다. 엘리에자르 벤 야이어 열사의 지도자로서, 당신은 도시의 줄어드는 경계선을 노련하게 방어해야 합니다. 로마인들에게 포위를 풀어야 할 만큼 끔찍한 대가를 치르지 않으면 마사다에서 자유를 위한 투쟁을 계속할 것입니다. 로마군의 사령관인 티투스로서, 당신은 언제, 어디서, 그리고 어떻게 공격을 재개할 것인지 결정해야 한다 - 당신의 군대가 당신의 포위작전의 진행과 외부의 위협으로 인한 시간의 압박에 대해 필요한 것을 측정해야 한다. 단순히 전술적인 전투를 수행하는 것 이상의, 로마는 포위작전을 수행하기 위한 전반적인 전략 계획을 세워야 한다.
70년대의 역사적 관점에서 제1판과 제2판을 크게 개정한 예루살렘 공성전은 현재 양면 카운터, 지속적인 전투 시스템, 전체 공성전을 수행하는 전략적 중간 단계, 고대 전쟁을 묘사하는 데 매우 중요한 사기/공황 규칙을 자랑한다. 3년 전 12군단과 함께 갈루스의 실패한 공격을 묘사한 도입부 시나리오는 플레이어들이 서사시 공성전 지휘에 대한 최종적인 참여를 위해 훈련하는 동안 하루의 플레이로 군단을 다루는 방법을 배울 수 있게 해준다.
Published by Avalon Hill in 1989 (for the Third edition).
(from MMP's web site:)
It is 70 A.D. Dawn breaks on the combined might of four Legions arrayed on the heights of Mount Scopus, starting their methodical advance across the valley to the ancient walled city of Jerusalem. Siege lines have been secured tight about the city. There is no hope of escape. The besieged must persist behind their stout walls or perish before a vengeful Rome. Five grueling years of campaigning in Judea is now culminating in the Siege of Jerusalem.
But the fortified city defies even the might of Rome. The thick walls atop the steep slopes literally bristle with natural and manmade fortifications. It will take all of Rome's considerable engineering skills to winch their war machines into position for an assault up the slopes to the city. Only here in the north plain can the city's walls be taken by escalade. The rhythmic approach of the Legions is muted by the rumble of the siege engines as an assortment of towers, rams, and artillery precede the maniples. The distant walls seethe with the frenzied activity of an alerted populace as the antagonists draw near. This majestic view is abruptly halted by the blare of trumpets which soon gives way to the cacophony of the clash of arms and screams of the dying.
Morning turns to dusk before the walls are breached and the weary legions exact their vengeance. The sky turns bright again, aglow in the reflection of a thousand fires as the northern outskirts burn. But what price victory? Another day such as this will break the Roman Army and only one of the city's ten walled sections has fallen this day. They will have to find another way. Shafts must be dug to undermine the walls or earthen ramps built with which to scale them. It will be a long campaign.
This is The Siege of Jerusalem...An epic battle simulation with all the trappings and majesty of a Cecil B. DeMille film spectacular. Facing the greatest army of antiquity, the Judeans must rely on the stoutness of their walls to halt the unbeatable Roman legions and therein lies the fascination: the immovable object vs the unstoppable force. As Eliezar Ben Yair, leader of the Zealots, you must conduct a skilled defense of the city's ever shrinking perimeter - exacting from the Romans a price so terrible that they will be forced to lift their siege - or break out to continue your struggle for freedom at Massada. As Titus, commander of the Roman army, you must decide when, where and how to renew the assault - gauging your troop needs against the progress of your siege works and the press of time caused by outside threats. More than just conducting tactical combat, the Roman must formulate an overall strategic plan for the conduct of the siege.
Vastly revised from its 1st & 2nd edition printing from Historical Perspectives in the 70's, Siege of Jerusalem now boasts two-sided counters, a continuous combat system, a strategic interphase for conducting the entire siege, and the morale / panic rules so important in portraying ancient warfare. An Introductory Scenario depicting the abortive assault of Gallus with the XII Legion three years previous allows players to learn how to handle a legion in a single day's play while training for eventual participation in the conduct of the epic siege.
(from MMP's web site:)
It is 70 A.D. Dawn breaks on the combined might of four Legions arrayed on the heights of Mount Scopus, starting their methodical advance across the valley to the ancient walled city of Jerusalem. Siege lines have been secured tight about the city. There is no hope of escape. The besieged must persist behind their stout walls or perish before a vengeful Rome. Five grueling years of campaigning in Judea is now culminating in the Siege of Jerusalem.
But the fortified city defies even the might of Rome. The thick walls atop the steep slopes literally bristle with natural and manmade fortifications. It will take all of Rome's considerable engineering skills to winch their war machines into position for an assault up the slopes to the city. Only here in the north plain can the city's walls be taken by escalade. The rhythmic approach of the Legions is muted by the rumble of the siege engines as an assortment of towers, rams, and artillery precede the maniples. The distant walls seethe with the frenzied activity of an alerted populace as the antagonists draw near. This majestic view is abruptly halted by the blare of trumpets which soon gives way to the cacophony of the clash of arms and screams of the dying.
Morning turns to dusk before the walls are breached and the weary legions exact their vengeance. The sky turns bright again, aglow in the reflection of a thousand fires as the northern outskirts burn. But what price victory? Another day such as this will break the Roman Army and only one of the city's ten walled sections has fallen this day. They will have to find another way. Shafts must be dug to undermine the walls or earthen ramps built with which to scale them. It will be a long campaign.
This is The Siege of Jerusalem...An epic battle simulation with all the trappings and majesty of a Cecil B. DeMille film spectacular. Facing the greatest army of antiquity, the Judeans must rely on the stoutness of their walls to halt the unbeatable Roman legions and therein lies the fascination: the immovable object vs the unstoppable force. As Eliezar Ben Yair, leader of the Zealots, you must conduct a skilled defense of the city's ever shrinking perimeter - exacting from the Romans a price so terrible that they will be forced to lift their siege - or break out to continue your struggle for freedom at Massada. As Titus, commander of the Roman army, you must decide when, where and how to renew the assault - gauging your troop needs against the progress of your siege works and the press of time caused by outside threats. More than just conducting tactical combat, the Roman must formulate an overall strategic plan for the conduct of the siege.
Vastly revised from its 1st & 2nd edition printing from Historical Perspectives in the 70's, Siege of Jerusalem now boasts two-sided counters, a continuous combat system, a strategic interphase for conducting the entire siege, and the morale / panic rules so important in portraying ancient warfare. An Introductory Scenario depicting the abortive assault of Gallus with the XII Legion three years previous allows players to learn how to handle a legion in a single day's play while training for eventual participation in the conduct of the epic siege.
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