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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Peter Gray
-
아티스트
-
인원
게임 소개
캐슬맨 4X는 판타지 세계를 배경으로 한 4배 마이크로 게임입니다. 플레이어들은 단지 9장의 카드로 만들어진 작은 지도에서 가장 성공적인 문명을 창조하기 위해 경쟁하고 있다. 각 카드마다 각기 다른 지형 타입의 여러 영역이 포함되어 있기 때문에 게임마다 지도가 다릅니다.
플레이어는 지도에서 지형을 탐색하고, 지역 자원을 이용하여 정착지를 확장해야 하며, 물론 상대를 말살해야 한다.
그들의 문명이 성장하는 것을 돕기 위해, 그들은 게임 플레이에 영향을 미치는 개발과 교환되는 지식을 얻을 수 있다. 단지 9장의 카드로 18개의 다른 개발들이 도움을 줄 수 있다. 플레이어가 선택하는 각 개발은 자신과 상대방을 다른 대안으로부터 빼앗는다.
플레이어 동작은 라운드텔에서 선택되며, 반복 동작은 불가능하지만 턴마다 다양한 동작을 사용할 수 있습니다. 라운드텔을 한 바퀴 도는 동안 한 시즌은 끝나며, 다른 시즌은 경기 진행에 영향을 미치는 선수들에게 혜택과 책임을 부여한다.
플레이어들은 가장 먼저 정해진 수의 승리 포인트를 획득함으로써 승리한다. 승점은 개발을 얻고 정착지를 건설함으로써 달성된다.
놀기 위한 모든 구성 요소는 2온스 담배 통에 들어갈 수 있어 휴대성이 뛰어날 수 있으며, 파일에는 그러한 용기의 뚜껑에 대한 라벨이 포함되어 있다.
플레이어는 지도에서 지형을 탐색하고, 지역 자원을 이용하여 정착지를 확장해야 하며, 물론 상대를 말살해야 한다.
그들의 문명이 성장하는 것을 돕기 위해, 그들은 게임 플레이에 영향을 미치는 개발과 교환되는 지식을 얻을 수 있다. 단지 9장의 카드로 18개의 다른 개발들이 도움을 줄 수 있다. 플레이어가 선택하는 각 개발은 자신과 상대방을 다른 대안으로부터 빼앗는다.
플레이어 동작은 라운드텔에서 선택되며, 반복 동작은 불가능하지만 턴마다 다양한 동작을 사용할 수 있습니다. 라운드텔을 한 바퀴 도는 동안 한 시즌은 끝나며, 다른 시즌은 경기 진행에 영향을 미치는 선수들에게 혜택과 책임을 부여한다.
플레이어들은 가장 먼저 정해진 수의 승리 포인트를 획득함으로써 승리한다. 승점은 개발을 얻고 정착지를 건설함으로써 달성된다.
놀기 위한 모든 구성 요소는 2온스 담배 통에 들어갈 수 있어 휴대성이 뛰어날 수 있으며, 파일에는 그러한 용기의 뚜껑에 대한 라벨이 포함되어 있다.
Castle Men 4X is a 4X micro-game set in a fantasy world. Players are vying to create the most successful civilization on a small map made from just 9 cards. As each card contains multiple territories of different terrain types, the map varies from game to game.
Players must explore the terrain on the map, expand their settlements by exploiting local resources and of course try and exterminate their opponent.
To help their civilization grow they can gain knowledge which is traded in for developments that impact upon game play. 18 different developments are available to help, on just 9 cards. Each development a player chooses deprives them and their opponent of another alternative one.
Player actions are selected on a roundel, with a range of actions available each turn, although repeat actions are not possible. Each completed journey round the roundel completes a season of the year and the different seasons confer benefits and responsibilities upon players that affect the progress of the game.
Players win by being the first to accrue a specified number of victory points. Victory points are achieved through gaining developments and building developing settlements.
All components for play can fit in a 2oz tobacco tin making it highly portable, and files include labels for the lid of such a container.
Players must explore the terrain on the map, expand their settlements by exploiting local resources and of course try and exterminate their opponent.
To help their civilization grow they can gain knowledge which is traded in for developments that impact upon game play. 18 different developments are available to help, on just 9 cards. Each development a player chooses deprives them and their opponent of another alternative one.
Player actions are selected on a roundel, with a range of actions available each turn, although repeat actions are not possible. Each completed journey round the roundel completes a season of the year and the different seasons confer benefits and responsibilities upon players that affect the progress of the game.
Players win by being the first to accrue a specified number of victory points. Victory points are achieved through gaining developments and building developing settlements.
All components for play can fit in a 2oz tobacco tin making it highly portable, and files include labels for the lid of such a container.
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