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BGG랭킹
BGG전체 : 6385
WARGAMES : 567
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-1440 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Nicolas Rident
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아티스트
Christophe Gentil-Perret, Yves le Quellec
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인원
게임 소개
1944년 6월, 연합군은 마침내 스탈린이 요구한 제2전선을 열었다. 붉은 군대는 바그라티온 작전을 시작한다. 2백만 명 이상의 병력과 4천 대의 전차를 동원하여 벨로루시아 해방을 목표로 하고 있다. 기습당한 독일군 집단군 센터가 순식간에 무너진다. 소련군은 한 달 만에 600km를 진격하여 독일군에게 전례 없는 패배를 안겼다. 그들은 바르샤바 성문 앞에 멈춰서 있으며, 그곳에서 막 시작된 반란은 무자비하게 진압될 것이다.
하지만 추축국 군대는 아직 패배하지 않았고 최종 승리까지 10개월간의 치열한 전투가 필요할 것이다.
빅토리 로드(Victory Roads)는 1944년 6월 22일 벨로루시아에서 바그라티온 공세가 개시된 이후 1945년 5월까지 동부 전선에서 행해진 군사 작전을 시뮬레이션한 것이다.
빅토리로즈는 D데이부터 1945년 4월까지 서부전선의 우리 워게임인 리버티로드와 같은 게임시스템을 사용하면서 이 캠페인의 구체적인 특징을 통합했다. 카운터에는 작전에 참여하는 양측의 사단(축)과 군단(소브츠)이 있다.
그 시스템은 두 적대 군대의 다른 구조에 초점을 맞추고 있다. 지원은 다양한 재료, 장비 및 특정 전투 이벤트의 효과를 나타냅니다.
리버티 로드를 가지고 노는 것에 익숙한 선수들은 빅토리 로드를 매우 친숙하게 느낄 것입니다.
이 게임이 제공하는 주요 차이점은 소련 플레이어의 공격을 어떻게 처리하느냐에 달려있다. TO 표시는 Stavka의 최고 사령관이 지원하는 물류 및 행정 지원 영역을 나타냅니다. 극장 작동 마커는 PLUTO 마커와 다소 유사하지만 다루기 조금 더 까다롭다. 그들은
시나리오
부다페스트-비엔나(7회차: 45년 1월-4월) 시스템 기본 학습 시작 시나리오
바그라티온(4회전: 6~8월 44일)
베사라비아(7회전): 44년 7월~9월)
다운폴 (9회전 : 1월 ~ 5월 45일)
역사 설정 또는 반자유 소비에트 설정 캠페인 게임(24회전)
게임 구성 요소
표준 지도 2개(A1 크기) + 소형 지도 1개(A4 크기) - 양쪽에 인쇄
924개의 다이컷 카운터(1/2&135;) - 각각 308개의 카운터가 있는 카운터 시트 3개
디자이너 참고사항이 포함된 풀 컬러 규칙 책자(28페이지) 1권
게임 보조 도구 - A4 크기 9개 및 A3 크기 2개
6면 주사위 2개
상자
(소스: Hexasim 웹 사이트 및 사용자 설명)
하지만 추축국 군대는 아직 패배하지 않았고 최종 승리까지 10개월간의 치열한 전투가 필요할 것이다.
빅토리 로드(Victory Roads)는 1944년 6월 22일 벨로루시아에서 바그라티온 공세가 개시된 이후 1945년 5월까지 동부 전선에서 행해진 군사 작전을 시뮬레이션한 것이다.
빅토리로즈는 D데이부터 1945년 4월까지 서부전선의 우리 워게임인 리버티로드와 같은 게임시스템을 사용하면서 이 캠페인의 구체적인 특징을 통합했다. 카운터에는 작전에 참여하는 양측의 사단(축)과 군단(소브츠)이 있다.
그 시스템은 두 적대 군대의 다른 구조에 초점을 맞추고 있다. 지원은 다양한 재료, 장비 및 특정 전투 이벤트의 효과를 나타냅니다.
리버티 로드를 가지고 노는 것에 익숙한 선수들은 빅토리 로드를 매우 친숙하게 느낄 것입니다.
이 게임이 제공하는 주요 차이점은 소련 플레이어의 공격을 어떻게 처리하느냐에 달려있다. TO 표시는 Stavka의 최고 사령관이 지원하는 물류 및 행정 지원 영역을 나타냅니다. 극장 작동 마커는 PLUTO 마커와 다소 유사하지만 다루기 조금 더 까다롭다. 그들은
시나리오
부다페스트-비엔나(7회차: 45년 1월-4월) 시스템 기본 학습 시작 시나리오
바그라티온(4회전: 6~8월 44일)
베사라비아(7회전): 44년 7월~9월)
다운폴 (9회전 : 1월 ~ 5월 45일)
역사 설정 또는 반자유 소비에트 설정 캠페인 게임(24회전)
게임 구성 요소
표준 지도 2개(A1 크기) + 소형 지도 1개(A4 크기) - 양쪽에 인쇄
924개의 다이컷 카운터(1/2&135;) - 각각 308개의 카운터가 있는 카운터 시트 3개
디자이너 참고사항이 포함된 풀 컬러 규칙 책자(28페이지) 1권
게임 보조 도구 - A4 크기 9개 및 A3 크기 2개
6면 주사위 2개
상자
(소스: Hexasim 웹 사이트 및 사용자 설명)
June 1944, the Allies have finally opened the second front demanded by Stalin. The Red Army then launches the Bagration operation. Bringing considerable resources, over 2 million men and 4,000 tanks, it aims to liberate Belorussia. Taken by surprise, the German Army Group Center collapses quickly. The Soviets then advance 600 km in a month, causing an unprecedented defeat to the Germans. They are stopped at the gates of Warsaw, where the insurgency that has just started will be ruthlessly suppressed.
But the Axis forces are not yet beaten and 10 months of fierce fighting will be necessary until the final victory.
Victory Roads is a historical simulation retracing the campaign on the Eastern Front, from June 22, 1944, the day of the launch of the offensive Bagration in Byelorussia, until May 1945 in Berlin.
Victory Roads uses the same game system as Liberty Roads, our wargame on the Western Front, from the D-Day to April 1945, while integrating the specific characteristics of this campaign. The counters are the divisions (Axis) and corps (Soviets) of both sides involved in the campaign.
The system focuses on the different structure of the two opposing armies. Supports represent the effects of various materiel, equipment, as well as specific battle events.
Players who are used to play with Liberty Roads should find Victory Roads very familiar.
The main difference the game offers relies in the way to handle the Soviet player’s offensive. A TO marker represents an area of logistic and administrative support from the Chief Commander of Stavka. Theaters of Operation markers are somewhat similar to PLUTO markers although slightly more tricky to handle. They
Scenarios
Budapest-Vienna (7 turns: January-April 45), an initiation scenario to learn the system basics
Bagration (4 turns: June-August 44)
Bessarabia (7 turns: July-September 44)
Downfall (9 turns: January-May 45)
The Campaign game (24 turns), with historical setup or semi-free Soviet setup
Game components
2 standard maps (A1 size) + 1 small map (A4 size) - printed on both sides
924 die-cut counters (1/2") - 3 countersheets with 308 counters on each
One full-colour rules booklet with designer notes (28 pages)
Game aids - 9 A4 size and 2 A3 size
Two 6-side dice
Box
(source: Hexasim website and user's description)
But the Axis forces are not yet beaten and 10 months of fierce fighting will be necessary until the final victory.
Victory Roads is a historical simulation retracing the campaign on the Eastern Front, from June 22, 1944, the day of the launch of the offensive Bagration in Byelorussia, until May 1945 in Berlin.
Victory Roads uses the same game system as Liberty Roads, our wargame on the Western Front, from the D-Day to April 1945, while integrating the specific characteristics of this campaign. The counters are the divisions (Axis) and corps (Soviets) of both sides involved in the campaign.
The system focuses on the different structure of the two opposing armies. Supports represent the effects of various materiel, equipment, as well as specific battle events.
Players who are used to play with Liberty Roads should find Victory Roads very familiar.
The main difference the game offers relies in the way to handle the Soviet player’s offensive. A TO marker represents an area of logistic and administrative support from the Chief Commander of Stavka. Theaters of Operation markers are somewhat similar to PLUTO markers although slightly more tricky to handle. They
Scenarios
Budapest-Vienna (7 turns: January-April 45), an initiation scenario to learn the system basics
Bagration (4 turns: June-August 44)
Bessarabia (7 turns: July-September 44)
Downfall (9 turns: January-May 45)
The Campaign game (24 turns), with historical setup or semi-free Soviet setup
Game components
2 standard maps (A1 size) + 1 small map (A4 size) - printed on both sides
924 die-cut counters (1/2") - 3 countersheets with 308 counters on each
One full-colour rules booklet with designer notes (28 pages)
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(source: Hexasim website and user's description)
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