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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ben Duiverman
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아티스트
-
인원
게임 소개
투르뒤쥬르와 함께 여러분은 원데이 클래식이나 여러분만의 다단계 투어를 계획할 수 있습니다! 단일 레이서 또는 최대 4명으로 구성된 팀을 사용하세요. 언덕이든 산이든 자갈이든 해안도로든 투르뒤주르에는 모든 것이 있다. Mon-en-Pévére 또는 Trouee d'arenberg와 카펠무어, 우데크웨어몽과 같은 잔인한 종파의 맹공에도 어떻게 팀이 버티고 있는지 확인해 보십시오. 긴 평면 단계와 짧은 평면 단계, 거짓 평면 단계 중 어느 것을 선호하나요? 다 너한테 달렸어. 산꼭대기 마무리? 3개의 악명 높은 등산용 타일을 확인해 보세요: L'Alpe d'Huez (프랑스), Alto de l'Angliru (스페인), Plan di Montecampione (이탈리아). 비? 눈? 대처 중이다. 미로처럼 생긴 좁은 도시 거리 90도 회전으로 꽉 찬 더러운 도로 가구들이 불쑥 튀어나온다고? 투르뒤쥬르에도 있어요. 이 다재다능한 게임에는 어떠한 종류의 레이스도 배치하고 출발할 수 있는 충분한 타일이 포함되어 있습니다.
4명의 레이서, 게임 토큰 홀더, 40장의 카드 세트, 45장의 지형 타일, 20면짜리 다이&mdash로 구성된 게임박스 자체는 배송비를 줄이기 위해 크기와 무게를 줄였다. 박스는 줄이고 게임은 더 해!
코스는 난이도를 나타내는 번호가 있는 지형 타일로 배치된다. 선수 차례에 따라 다이롤을 굴리며 다이롤이 난이도보다 높으면 플레이어가 진출할 수 있다. 다음 번에 난이도를 커버하기 위해 아직 사용하지 않은 핀이 있으면 플레이어는 모든 핀이 소진될 때까지 다른 패를 전진시킬 수 있다. 사용하지 않은 핍은 추적하여 다음 차례로 이월됩니다.
카드는 턴이 끝날 때 추첨되는 이벤트 카드입니다. 대부분은 비어 있고(효과 없음), 나머지는 레이스에 영향을 미치는 이벤트(일반적으로 나쁘지만 항상은 아님)를 포함합니다.
단일 레이스의 경우 가장 먼저 결승선을 통과하고, 다단계 레이스의 경우 가장 낮은 종합 점수(일명 시간)가 우승자이다.
4명의 레이서, 게임 토큰 홀더, 40장의 카드 세트, 45장의 지형 타일, 20면짜리 다이&mdash로 구성된 게임박스 자체는 배송비를 줄이기 위해 크기와 무게를 줄였다. 박스는 줄이고 게임은 더 해!
코스는 난이도를 나타내는 번호가 있는 지형 타일로 배치된다. 선수 차례에 따라 다이롤을 굴리며 다이롤이 난이도보다 높으면 플레이어가 진출할 수 있다. 다음 번에 난이도를 커버하기 위해 아직 사용하지 않은 핀이 있으면 플레이어는 모든 핀이 소진될 때까지 다른 패를 전진시킬 수 있다. 사용하지 않은 핍은 추적하여 다음 차례로 이월됩니다.
카드는 턴이 끝날 때 추첨되는 이벤트 카드입니다. 대부분은 비어 있고(효과 없음), 나머지는 레이스에 영향을 미치는 이벤트(일반적으로 나쁘지만 항상은 아님)를 포함합니다.
단일 레이스의 경우 가장 먼저 결승선을 통과하고, 다단계 레이스의 경우 가장 낮은 종합 점수(일명 시간)가 우승자이다.
With Tour du Jour you can organize one-day classics or your own multi-stage tour! Use a single racer or a team consisting of a maximum of four members. Whether you enjoy hills or mountains, cobblestones or coastal roads, Tour du Jour has it all. Find out how your team holds up under the onslaught of the gruesome secteurs pavés of Mons-en-Pévèle or Trouee d'Arenberg and brutal côtes such as the Kapelmuur and Oude-Kwaremont. Prefer long or short or false flat stages? It's all up to you. Mountain top finishes? Check out the tiles for 3 infamous climbs: L'Alpe d'Huez (France), Alto de l'Angliru (Spain), and Plan di Montecampione (Italy). Rain? Snow? Got it covered. Labyrinthine, narrow city streets, complete with 90 degree turns, nasty road furniture that pops up unexpectedly? Tour du Jour has that as well. There's no end to the possible configurations: this versatile game contains enough tiles to lay out any type of race and blast off.
The gamebox itself—containing 6 teams of 4 racers, game token holders, a set of 40 cards, 45 terrain tiles, and a 20-sided die—has been reduced in size and weight in order to save on shipping charges. Less box, more game!
The course is laid out from the terrain tiles each of which has a number indicating its degree of difficulty. On a player's turn, they roll a die and if the die roll is higher than the difficulty, the player may advance. If there are still unused pips to cover the degree of difficulty of the next time, the player may advance another tile until all the pips are used up (or insufficient pips remain to advance a tile.) Unused pips are tracked and carried over to the next turn.
The cards are event cards which are drawn at the end of a turn. Most are blank (no effect), the rest contain an event (usually bad, but not always) that impacts the race.
For a single race, the winner is the first to cross the finish line while for multi-stage races, the lowest aggregate score (aka time) is the winner.
The gamebox itself—containing 6 teams of 4 racers, game token holders, a set of 40 cards, 45 terrain tiles, and a 20-sided die—has been reduced in size and weight in order to save on shipping charges. Less box, more game!
The course is laid out from the terrain tiles each of which has a number indicating its degree of difficulty. On a player's turn, they roll a die and if the die roll is higher than the difficulty, the player may advance. If there are still unused pips to cover the degree of difficulty of the next time, the player may advance another tile until all the pips are used up (or insufficient pips remain to advance a tile.) Unused pips are tracked and carried over to the next turn.
The cards are event cards which are drawn at the end of a turn. Most are blank (no effect), the rest contain an event (usually bad, but not always) that impacts the race.
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