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BGG랭킹
BGG전체 : 9959
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Klaus Teuber
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아티스트
-
인원
게임 소개
1988년 Spiel des Jahres에서 우승한 바르바로사의 재작인 Knätsel?!은 플레이어들에게 "knätsel", 즉 반죽 퍼즐을 만들고 해독하도록 도전한다.
이 게임에서 플레이어들은 점토를 사용하여 물체 — 산, 동물, 유명한 폐허 —을 만든 다음 서로에게 돌아가며 이 물건들에 대해 질문하거나 이 물건의 이름으로 문자를 요청한다. 하지만 모든 사람들이 이러한 요청을 듣고 있기 때문에 여러분의 노력이 반대자들도 정답으로 이어질 수 있고, 누구나 언제든지 정답 깔때기에 해결책의 돌을 던질 수 있기 때문에 여러분은 빠르게 생각할 필요가 있을 것입니다.
퍼즐에 대한 정답을 제시하면 작성자와 추측자 모두 점수 &mdash를 매기지만, 모든 사람이 정답을 맞히거나 반대로 아무도 맞추지 않으면 작성자는 아무 것도 얻지 못한다. 누가 이상적인 조합을 찾을까요?
이 게임에서 플레이어들은 점토를 사용하여 물체 — 산, 동물, 유명한 폐허 —을 만든 다음 서로에게 돌아가며 이 물건들에 대해 질문하거나 이 물건의 이름으로 문자를 요청한다. 하지만 모든 사람들이 이러한 요청을 듣고 있기 때문에 여러분의 노력이 반대자들도 정답으로 이어질 수 있고, 누구나 언제든지 정답 깔때기에 해결책의 돌을 던질 수 있기 때문에 여러분은 빠르게 생각할 필요가 있을 것입니다.
퍼즐에 대한 정답을 제시하면 작성자와 추측자 모두 점수 &mdash를 매기지만, 모든 사람이 정답을 맞히거나 반대로 아무도 맞추지 않으면 작성자는 아무 것도 얻지 못한다. 누가 이상적인 조합을 찾을까요?
Knätsel?!, a reworking of the 1988 Spiel des Jahres-winning Barbarossa, challenges players to create and decipher "knätsels", i.e., kneading puzzles. (In the U.S., this game bears the title Dohdles!, a portmanteau of "dough doodles".)
In the game players use clay to create objects — a mountain, an animal, a famous ruin — then they take turns asking one another questions about these objects or asking for a letter in the name of this object. Everyone hears these requests, though, so your efforts might lead opponents to the correct answer, too, and since anyone can throw their solution stones into the answer funnel at any time, you'll need to think fast.
If you give the correct answer for a puzzle, both the creator and guesser score points — but if everyone guesses the answer, or conversely no one does, then the creator scores nothing. Who will find the ideal mix?
In the game players use clay to create objects — a mountain, an animal, a famous ruin — then they take turns asking one another questions about these objects or asking for a letter in the name of this object. Everyone hears these requests, though, so your efforts might lead opponents to the correct answer, too, and since anyone can throw their solution stones into the answer funnel at any time, you'll need to think fast.
If you give the correct answer for a puzzle, both the creator and guesser score points — but if everyone guesses the answer, or conversely no one does, then the creator scores nothing. Who will find the ideal mix?
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