-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.57 / 5
-
디자이너
Mark Herman
-
아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
수에즈 투 골란(Suez to Golan)은 1973년 10월 전쟁 당시 전술전투의 매우 상세한 시뮬레이션이다. 이 게임은 별도로 출시되었을 뿐만 아니라 두 개의 게임 패키지인 멕 워 2의 절반(레드 스타/화이트 스타 II가 나머지 절반)으로도 출시되었다.
수에즈와 골란의 주요 측면은 다음과 같다. 중대에게 명령을 내리는 것, 대열과 분산 대열의 이동, 보병 피로와 휴식, 직접 사격(자동 무기, 주포, ATGM에 의한), 근접 공격, 간접 사격, 사기, 기뢰밭, 항공기와 방공, 탄약 고갈, 야간의 효과, 강 건너기, 공병, 전자전 등이 있었다.
아랍군과 이스라엘군은 대부분 소대이다. 각각의 육각형은 지름이 200미터이고 각각의 게임 턴은 5분을 나타낸다.
이 게임은 800개의 카운터와 2개의 지도가 있다. 한 지도는 수에즈 운하와 주변 지역을 묘사하고 있고, 다른 지도는 골란 고원의 지역을 묘사하고 있다.
수에즈부터 골란까지 13개의 시나리오가 있다. 시나리오 설계에 대한 포괄적인 지침도 포함되어 있습니다.
구성 요소:
지도: 22" x 34" 단일 시트
카운터: 800개
규칙집: 표준 1개, 배타적 1개
통계 :
평균 게임 시간: 3-25시간
플레이어 수: 두 명? 선수
복잡성: 높은
카드놀이의 적합성: 보통
수에즈와 골란의 주요 측면은 다음과 같다. 중대에게 명령을 내리는 것, 대열과 분산 대열의 이동, 보병 피로와 휴식, 직접 사격(자동 무기, 주포, ATGM에 의한), 근접 공격, 간접 사격, 사기, 기뢰밭, 항공기와 방공, 탄약 고갈, 야간의 효과, 강 건너기, 공병, 전자전 등이 있었다.
아랍군과 이스라엘군은 대부분 소대이다. 각각의 육각형은 지름이 200미터이고 각각의 게임 턴은 5분을 나타낸다.
이 게임은 800개의 카운터와 2개의 지도가 있다. 한 지도는 수에즈 운하와 주변 지역을 묘사하고 있고, 다른 지도는 골란 고원의 지역을 묘사하고 있다.
수에즈부터 골란까지 13개의 시나리오가 있다. 시나리오 설계에 대한 포괄적인 지침도 포함되어 있습니다.
구성 요소:
지도: 22" x 34" 단일 시트
카운터: 800개
규칙집: 표준 1개, 배타적 1개
통계 :
평균 게임 시간: 3-25시간
플레이어 수: 두 명? 선수
복잡성: 높은
카드놀이의 적합성: 보통
Suez to Golan is a very detailed simulation of tactical combat during the October War of 1973. In addition to being published separately, the game was also published as one half of the two game package Mech War 2 (Red Star/White Star II is the other half of the set.)
Key aspects of Suez to Golan include: The issuance of commands to companies, movement in both column and dispersed formations, infantry fatigue and resting, direct fire (by automatic weapons, main guns, and ATGMs), close assault, indirect fire, morale, minefields, aircraft and air defense, ammunition depletion, effects of night, river crossings, engineers, and electronic warfare.
The Arab and Israeli units are mostly platoons. Each hex is 200 meters across and each game-turn represents five minutes.
The game has 800 counters and two mapsheets. One map depicts the Suez Canal and environs, and the other depicts a region in the Golan Heights.
There are thirteen scenarios in Suez to Golan. A comprehensive guide to scenario design is also included.
Components :
Map: 22" x 34" single sheet
Counters: 800 pieces
Rulebook: 1 standard; 1 exclusive
Stats :
Average Playing Time: 3-25 hours
Number of Players: Two-? Player
Complexity: High
Suitability for Solitaire Play: Moderate
Key aspects of Suez to Golan include: The issuance of commands to companies, movement in both column and dispersed formations, infantry fatigue and resting, direct fire (by automatic weapons, main guns, and ATGMs), close assault, indirect fire, morale, minefields, aircraft and air defense, ammunition depletion, effects of night, river crossings, engineers, and electronic warfare.
The Arab and Israeli units are mostly platoons. Each hex is 200 meters across and each game-turn represents five minutes.
The game has 800 counters and two mapsheets. One map depicts the Suez Canal and environs, and the other depicts a region in the Golan Heights.
There are thirteen scenarios in Suez to Golan. A comprehensive guide to scenario design is also included.
Components :
Map: 22" x 34" single sheet
Counters: 800 pieces
Rulebook: 1 standard; 1 exclusive
Stats :
Average Playing Time: 3-25 hours
Number of Players: Two-? Player
Complexity: High
Suitability for Solitaire Play: Moderate
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18